Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Επίκαιρα Καταγγελία του Βουλευτή Καβάλας Ι. Πασχαλίδη για το δρομολόγιο Ξάνθη – Τίρανα

Καταγγελία του Βουλευτή Καβάλας Ι. Πασχαλίδη για το δρομολόγιο Ξάνθη – Τίρανα

0
pasxalidis giannis

Παράνομα δρομολόγια λεωφορείου χωρίς εισιτήρια και εκτός πορείας

Ι. Πασχαλίδης: «Πολλαπλές παρανομίες που έχουν επιπτώσεις στα ΚΤΕΛ της περιοχής»

Πριν δύο σχεδόν χρόνια, συγκεκριμένα τον Ιανουάριο του 2013, μία τροποποίηση του νόμου 40/70 που έγινε με πρωτοβουλία του Γενικού Γραμματέα Μεταφορών κ. Νίκου Σταθόπουλου, έγειρε συζητήσεις και αμφιβολίες ως προς τον σκοπό που εξυπηρετούσε. Ο νόμος 40/70, που είχε ψηφιστεί επί υπουργίας Μάκη Βορίδη, επιχειρούσε να βάλει μία τάξη στον άναρχο χώρο των διακρατικών μεταφορών μεταξύ Ελλάδας και Αλβανίας και ουσιαστικά προέβλεπε:

1ον. Την αμοιβαιότητα των δρομολογίων (δηλαδή, ένα ελληνικό λεωφορείο να εκτελεί το δρομολόγιο Αθήνα – Τίρανα και ένα αλβανικό αντίστοιχα το δρομολόγιο Τίρανα – Αθήνα).

2ον. Εκτός από τη σύνδεση των δύο πρωτευουσών (Αθήνα – Τίρανα), υπήρχε και πρόβλεψη για λεωφορειακή σύνδεση μεταξύ όμορων νομών (π.χ. Ηγουμενίτσα – Αγ. Σαράντα, Αργυρόκαστρο – Ιωάννινα κλπ).

Η αλβανική ALBA TRANS μονοπωλεί τα δρομολόγια

Κοινό μυστικό αποτελούσε, πως ο νόμος 40/70 ήταν αποτέλεσμα πιέσεων που ασκήθηκαν από το ΚΤΕΛ Ιωαννίνων. Ωστόσο οι Βορειοηπειρώτες επιχειρηματίες που εκτελούσαν τα δρομολόγια αυτά, προχώρησαν σε επενδύσεις χιλιάδων ευρώ, προκειμένου να προσαρμοστούν στις νέες απαιτήσεις. Προϋπόθεση του νόμου ήταν η συνεργασία μιας ελληνικής και μιας αλβανικής εταιρείας για την εκτέλεση των δρομολογίων που προτείνονταν. Υπήρχε τότε η πεποίθηση πως η τροποποίηση Σταθόπουλου “φωτογράφιζε” και εξυπηρετούσε τη σύμπραξη της αλβανικής εταιρείας ALBA TRANS με τα ΚΤΕΛ Θεσσαλίας, Ιωαννίνων, Μαγνησίας, Θεσσαλονίκης, Θεσπρωτίας και Ηγουμενίτσας, με μοναδικό στόχο να μονοπωλήσουν ουσιαστικά την μοναδική νόμιμη λεωφορειακή σύνδεση ανάμεσα στις δύο χώρες.

Καταγγελία Πασχαλίδη για παράνομα δρομολόγια

Στις 10 Δεκεμβρίου ο βουλευτής της Ν.Δ. Καβάλας κ. Ιωάννης Πασχαλίδης κατέθεσε ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, στην οποία καταγγέλλει τα προβλήματα που έχουν παρατηρηθεί στην οδική γραμμή σύνδεσης Ξάνθης – Τιράνων και τις επιπτώσεις που αυτά έχουν στο μεταφορικό έργο του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Καβάλας. Φυσικά, όπως προέκυψε από την επικοινωνία του «Ε» με τον κ. Πασχαλίδη, τα προβλήματα που προκύπτουν δεν αφορούν μόνο το ΚΤΕΛ Καβάλας, αλλά όλα τα ΚΤΕΛ που δραστηριοποιούνται στις περιοχές από τις οποίες διέρχεται το συγκεκριμένο δρομολόγιο (Ξάνθης, Σερρών, Θεσσαλονίκης κ.ά.). Ο κ. Πασχαλίδης σημείωσε χαρακτηριστικά ότι το δρομολόγιο αυτό εκτελείται από ιδιωτική εταιρεία, ένα γραφείο ταξιδίων, δηλαδή, με έδρα την Θεσσαλονίκη, που έχει υπογράψει σύμβαση με την αλβανική ALBA TRANS και μία τουρκική εταιρεία και δεν έχει καμία σχέση με το ΚΤΕΛ Ξάνθης, όπως λανθασμένα ανέφεραν ηλεκτρονικά μέσα της Καβάλας.

Πασχαλίδης: Καμία σχέση το δρομολόγιο με την σύμβαση που έχει

Ο κ. Πασχαλίδης ανέφερε ότι σύμφωνα με την σύμβαση που έχει υπογραφεί, το λεωφορείο πρέπει να ξεκινά από την Ξάνθη, να περνά από Καβάλα όπου θα παραμένει για 3 ώρες σε χώρο που θα ορίσει ο δήμος Καβάλας, εν συνεχεία να μεταβαίνει στις Σέρρες σε ορισμένο πάλι χώρο και κατόπιν Θεσσαλονίκη και ούτω καθεξής. Κάτι τέτοιο βέβαια δεν συμβαίνει, αφού το συγκεκριμένο λεωφορείο περνά από Χρυσούπολη, Ελευθερούπολη και άλλα χωριά του Παγγαίου, επιβιβάζοντας και αποβιβάζοντας επιβάτες κατά το δοκούν, χωρίς να εκδίδει καν εισιτήρια και σταματώντας σε όποια στάση συναντά παίρνοντας ανυποψίαστους ταξιδιώτες και κάνοντας παζάρια στις τιμές του εισιτηρίου. Η καταγγελία προήλθε μετά από έλεγχο που έγινε από αρμόδιο κλιμάκιο με αστυνομική συνοδεία, κατά τον οποίο βρέθηκαν στο λεωφορείο επιβάτες που δεν προορίζονταν για την Αλβανία και δεν τους είχε εκδοθεί εισιτήριο.

Η ερώτηση του βουλευτή κ. Πασχαλίδη

Ακολουθεί το κείμενο της ερώτησης που κατέθεσε ο Βουλευτής Καβάλας κ. Ιωάννης Πασχαλίδης.

Προς: Υπουργό  Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη

Θέμα: Αντιμετώπιση των προβλημάτων που προκαλεί η γραμμή σύνδεσης Ξάνθης – Τιράνων στο Υπεραστικό ΚΤΕΛ Καβάλας.

Κύριε Υπουργέ,

Σύμφωνα με το άρθρο 10 του Νόμου 1906/1990 ορίζεται ότι σύνδεση μεταξύ Ελλάδας και χωρών που δεν είναι μέλη της Ε.Ε., γίνεται μόνο μεταξύ της πρωτεύουσας του κράτους μη μέλους της Ε.Ε. με την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Κατ’ εξαίρεση επιτρέπεται για τις χώρες που δεν είναι μέλη της Ε.Ε., είναι ωστόσο όμορες της Ελλάδας, να γίνεται σύνδεση και μεταξύ των πρωτευουσών των νομών και περιφερειών, που είναι όμορες με πρωτεύουσες νομών και περιφερειών της Ελλάδας.

Στα πλαίσια της ως άνω ρύθμισης έχουν δημιουργηθεί διάφορες γραμμές σύνδεσης μεταξύ πρωτευουσών νομών της Βορείου Ελλάδος με πρωτεύουσες όμορων χωρών. Μία εξ αυτών είναι και η γραμμή μεταξύ Ξάνθης και Τιράνων.

Βάσει σχετικών εκδοθεισών αδειών σε συγκεκριμένη επιχείρηση, το πρόγραμμα δρομολογίου έναντι συγκεκριμένου αντιτίμου, είναι το ακόλουθο: Ξάνθη, Καβάλα, Σέρρες, Θεσσαλονίκη, Βέροια, Κοζάνη, Καστοριά, Κρυσταλλοπηγή, Κάφτισα, Κορυτσά, Πόγκραδετς, Πρένιας, Λιμπράζντ, Ελμπασάν, Τίρανα.

Ωστόσο, μεγάλο ζήτημα έχει δημιουργηθεί καθώς η συγκεκριμένη επιχείρηση, κατά παράβαση του Νόμου, επιβιβάζει και αποβιβάζει επιβάτες καθ’ όλη τη διάρκεια του ταξιδιού, (δηλαδή η τελική επιβίβαση ή αποβίβαση δεν είναι τα Τίρανα) και μάλιστα χωρίς την έκδοση του νομίμου εισιτηρίου. Οι εν λόγω παραβάσεις έχουν, άλλωστε, διαπιστωθεί και από τους αρμόδιους ελεγκτές με σχετικές διαπιστωτικές πράξεις παραβάσεων.

Όπως γίνεται αντιληπτό οι συγκεκριμένες παράνομες ενέργειες έχουν προκαλέσει τη δικαιολογημένη αντίδραση της Διοίκησης και των εργαζομένων του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Νομού Καβάλας αλλά και των Υπεραστικών ΚΤΕΛ των υπολοίπων Νομών που πλήττονται από τη μη νόμιμη δραστηριότητα και πρακτική της εν λόγω εταιρίας και ζητούν την άμεση παρέμβαση της Πολιτείας για την αντιμετώπιση του ως άνω προβλήματος.

Σημειωτέον, ότι η εν λόγω εταιρία, για την κάλυψη του συγκεκριμένου δρομολογίου, δεν χρησιμοποιεί την Εγνατία Οδό, για να μην καταβάλλει το αντίτιμο των διοδίων, αλλά κινείται στους παράδρομούς της με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τα κρατικά έσοδα, την ασφάλεια της μετακίνησης, τη μη νόμιμη επιβίβαση και αποβίβαση των μετακινουμένων και τον πλημμελή έλεγχο τήρησης των κανόνων και των όρων της υπογεγραμμένης σύμβασης.

Κατόπιν των ανωτέρω ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:

1. Σε τις ενέργειες προτίθεται να προβεί ο κ. Υπουργός προκειμένου να αντιμετωπιστεί το τεράστιο πρόβλημα της παράνομης μεταφοράς επιβατών στις γραμμές σύνδεσης μεταξύ πρωτευουσών νομών της Βορείου Ελλάδας με πρωτεύουσες όμορων χωρών και δη στη γραμμή μεταξύ Ξάνθης και Τιράνων;

2. Προτίθεται το Υπουργείο να προβεί σε επανέλεγχο των όρων της σύμβασης με την εν λόγω εταιρία ώστε να μην πλήττεται το μεταφορικό έργο των Υπεραστικών ΚΤΕΛ;

Ο Ερωτών,

ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΑΣΧΑΛΙΔΗΣ

Βουλευτής Ν.Δ. Ν. Καβάλας

Χ.Δ.

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Επίκαιρα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

ΔΠΔ: Ένταλμα σύλληψης για Νετανιάχου και Γκάλαντ για εγκλήματα πολέμου

Η κατηγορία που απαγγέλθηκε κατά των δύο Ισραηλινών ηγετών αφορά τη δημιουργία συνθηκών λι…