Αρχική Αρχείο Παλαιότερων Άρθρων Αρχείο Αρθρογραφίας 2007 Αγωγός… οικονομικής ανάπτυξης για τη Θράκη

Αγωγός… οικονομικής ανάπτυξης για τη Θράκη

0

Ιστορική χαρακτηρίστηκε η υπογραφή της τριμερούς συμφωνίας – Ελλάδας – Ρωσίας – Βουλγαρίας –  για την κατασκευή του αγωγού Μπουργκάς  – Αλεξανδρούπολης. Ο αγωγός Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολης είναι ο πρώτος αγωγός πετρελαίου που κατασκευάζεται στην Ευρώπη μετά από 40 χρόνια και τα  οφέλη της Ελλάδας από τη λειτουργία του πετρελαιαγωγού, όπως τα συνόψισε ο υπουργός Ανάπτυξης κ. Σιούφας, είναι τα εξής:

Τα οφέλη από τη λειτουργία του αγωγού για την Ελλάδα

Η Ελλάδα θα εισπράττει τέλη διέλευσης από τη διεθνή εταιρεία του έργου ύψους δεκάδων εκατομμυρίων δολαρίων ετησίως, τα οποία, όπως έχει δεσμευτεί η κυβέρνηση, θα διατίθενται για αναπτυξιακά έργα υποδομής στον Νομό Έβρου. Καθώς και για την περιβαλλοντική αναβάθμιση ολόκληρης της περιοχής.

Για την υλοποίηση της επένδυσης που θα προσεγγίσει, σε σημερινές τιμές, το ένα δισεκατομμύριο ευρώ, θα δημιουργηθούν εκατοντάδες θέσεις εργασίας κατά την κατασκευαστική περίοδο 2008-2010 και περίπου 250 έως 300 μόνιμες θέσεις εργασίας την περίοδο της λειτουργίας του αγωγού μετά το 2010.

Ενεργειακή επάρκεια με τις δεξαμενές χωρητικότητας 600.000 τόνων πετρελαίου στον Έβρο.

Τα βασικά σημεία της συμφωνίας

Τα βασικά σημεία της συμφωνίας που υπέγραψαν χθες στο Προεδρικό Μέγαρο ο Δ. Σιούφας, ο υπουργός Ενέργειας της Ρωσίας, Β. Χριστένκο, και ο υπουργός Περιφερειακής Ανάπτυξης της Βουλγαρίας, Α. Γκαγκαούζοφ, στα 14 άρθρα που περιέχει προβλέπουν τα εξής:

1)Συστήνεται Διεθνής Εταιρεία αμέσως με τη χθεσινή υπογραφή της συμφωνίας, που θα έχει έδρα το Λουξεμβούργο, στην οποία θα συμμετέχουν: κατά 51% η ρωσική κοινοπραξία (σ.σ.: μετέχουν οι εταιρείες Transneft, Gazpromneft, Rosneft), κατά 24,5% οι βουλγαρικές εταιρείες (Bulgargaz, Tehnoexportstroi), ενώ από ελληνικής πλευράς 1% θα έχει το Δημόσιο και 23,5% η ελληνική κοινοπραξία ΕΛΠΕ – ΘΡΑΚΗ.

2)Τον αγωγό θα διαχειρίζονται η Διεθνής Εταιρεία και η ρωσική «Τransneft» και ουσιαστικά η δεύτερη, μια και η κοινοπραξία των τριών εταιρειών της Ρωσίας ελέγχει το 51% της πρώτης.

3)Το Μπουργκάς και η Αλεξανδρούπολη αποτελούν αναπόσπαστο μέρος του έργου. Στη Διεθνή Εταιρεία παραχωρείται η χρήση των τερματικών σταθμών.

Προσδιορίζεται η αρχική μεταφορική ικανότητα του αγωγού σε 35 εκατ. τόνους ετησίως, με πρόβλεψη για επέκτασή της, σε δεύτερο στάδιο, στα 50 εκατ. τόνους.

Συμφωνία διέλευσης

Η Διεθνής Εταιρεία του έργου ανέλαβε την υποχρέωση να δημιουργήσει υποκαταστήματα στην Ελλάδα και τη Βουλγαρία για την εξασφάλιση της τεχνικής λειτουργίας του αγωγού πετρελαίου, χρησιμοποιώντας υπεργολαβικά ελληνικές και βουλγαρικές εταιρείες.

Μετά τη σύσταση της Διεθνούς Εταιρείας του έργου οι εμπλεκόμενες χώρες θα συνάψουν με τη Διεθνή Εταιρεία του έργου συμφωνία διέλευσης, στην οποία θα προσδιορίζονται οι όροι συνεργασίας μεταξύ της Διεθνούς Εταιρείας και των κρατών-μερών, συμπεριλαμβανομένων των φορολογικών καταβολών, των τελών και των αποζημιώσεων που θα καταβάλλονται στην Ελλάδα και τη Βουλγαρία.

Η έδρα της Διεθνούς Εταιρείας θα είναι σε χώρα της ΕΕ (πιθανότατα στο Λουξεμβούργο κατά τις πληροφορίες).

Θεματοφύλακας της συμφωνίας είναι η κυβέρνηση της Ρωσικής Ομοσπονδίας (ακροτελεύτιο άρθρο 14 αυτής).

Κοντός: «Θωρακίζεται και αναβαθμίζεται οικονομικά η Θράκη»

Ο υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης κ. Κοντός ερωτηθείς από το «Ε» για τη σπουδαιότητα της συμφωνίας για τη Θράκη δήλωσε: 

Κοντός: «Είναι πολύ μεγάλη η σπουδαιότητα της τριμερούς συμφωνίας για τον αγωγό Μπουργκάς  – Αλεξανδρούπολη. Αναβαθμίζεται γεωπολιτικά η χώρα μας. Εισάγεται στον παγκόσμιο χάρτη της διακίνησης των υγρών καυσίμων και βέβαια θωρακίζεται η Θράκη και αυτό είναι το πολύ σημαντικό για τη Θράκη μας. Πέρα απ’ αυτό υπάρχουν σημαντικά οικονομικά οφέλη τα οποία θα καρπωθεί όλη η περιοχή καθώς για την κατασκευή η δαπάνη που θα απαιτηθεί θα είναι περίπου 1 δες ευρώ. Εκατοντάδες θα είναι οι εργαζόμενοι που θα απασχοληθούν και στην κατασκευή του αγωγού αλλά και στη λειτουργία. Αναβαθμίζεται οικονομικά και αναπτύσσεται η Θράκη. Αναφορικά με τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις είμαι βέβαιος ότι θα ληφθούν όλα εκείνα τα μέτρα που απαιτούνται ώστε να μην υπάρχουν περιβαλλοντικές επιπτώσεις».

Μαριάννα Ξναθοπούλου

 

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Αρχείο Αρθρογραφίας 2007
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Ελπίδες και στους ανέργους της Ξάνθης

Ένα νέο Ταμείο,  το Tαμείο Kοινωνικής Aλληλεγγύης που θα παρέχει εισοδηματική και συν…