Αρχική ΠΟΛΙΤΙΚΗ Τοπική Αυτοδιοίκηση Στην Δημοτική Κοινότητα τέθηκε η πεζοδρόμηση της Π. Πόλης

Στην Δημοτική Κοινότητα τέθηκε η πεζοδρόμηση της Π. Πόλης

0
dhmotikh koinothta

Διστακτικά παρουσιάστηκαν τα μέλη να εκφράσουν την γνώμη τους στα θέματα που τέθηκαν

 

Στη συνεδρίαση της Τετάρτης τα μέλη τάχθηκαν υπέρ της κατεδάφισης του περιπτέρου που βρίσκεται κοντά στο Αμοιρίδειο

 
 
Συνεδρίασε το μεσημέρι της Τετάρτης η Δημοτική Κοινότητα Ξάνθης, η οποία αυτή την φορά κλήθηκε να συζητήσει, πέρα από διαδικαστικά θέματα, την πεζοδρόμηση τμήματος της Παλιάς Πόλης, ένα από τα ζητήματα που απασχολούν αρκετό καιρό τους πολίτες, καθώς και για την τύχη δυο περιπτέρων. Να σημειώσουμε ότι το γεγονός αυτό έβγαλε αρκετά έξω από τα νερά τους τα μέλη, τα οποία φάνηκαν αρκετά διστακτικά στην έκφραση των απόψεων τους με τον Πρόεδρο κ. Ηρακλή Ζωγράφο να τους επισημαίνει ανά τακτά διαστήματα ότι δεν κλήθηκαν να αποφασίσουν, αλλά να εκφέρουν γνώμη. Ίσως αυτό να δικαιολογείται από το γεγονός ότι ως όργανο δεν έχουν ουσιαστικές αρμοδιότητες.
 
Τα δύο πρώτα περίπτερα στη δημοτική περιουσία
Για πρώτη φορά κλήθηκαν να εκφράσουν την γνώμη τους τα μέλη της Δημοτικής Κοινότητας Ξάνθης για την τύχη δύο περιπτέρων της πόλης. Όπως αναφέρουμε στο χθεσινό φύλλο του «Ε», με απόφαση του Καλλικράτη η άδεια των περιπτέρων πλέον δεν θα μεταβιβάζεται και το περίπτερο θα περιέρχεται στη δημοτική αρχή, η οποία θα μπορεί να το δώσει σε ιδιώτη ύστερα από δημοπρασία.
Πρεμιέρα σε αυτή τη νέα αρμοδιότητα του Δήμου έκαναν δύο περίπτερα των οποίων οι δικαιούχοι έχουν πεθάνει. Το πρώτο βρίσκεται κοντά στο κλειστό γυμναστήριο Φ. Αμοιρίδης, το οποίο έχει κατεβάσει ρολά εδώ και 2 χρόνια περίπου, ενώ το άλλο βρίσκεται στο δρόμο προς το νοσοκομείο.
Σύμφωνα με την εισήγηση, όσον αφορά το πρώτο περίπτερο, προτείνεται η κατεδάφισή του καθώς αδυνατεί να βγάλει τα έξοδα του, εξαιτίας των άλλων δύο περιπτέρων που βρίσκονται σε κοντινή απόσταση. Όπως σημείωσε, μάλιστα, η υπάλληλος του δήμου, οι λόγοι που οι δικαιούχοι εγκατέλειψαν το εν λόγω περίπτερο είναι καθαρά οικονομικοί και δεν είναι διατεθειμένοι να το διεκδικήσουν.
Από την άλλη πλευρά, το περίπτερο που βρίσκεται στην περιοχή της Νεάπολης λειτουργεί κανονικά, παρά της λήξη της άδειας του. Μάλιστα, η εισηγήτρια έκρινε σκόπιμο να τονίσει πως η περιπτερούχος είναι συνεπής στις υποχρεώσεις της απέναντι στο Δήμο, καθώς και ότι το συγκεκριμένο περίπτερο εξυπηρετεί μεγάλη μερίδα πολιτών, καθώς δεν υπάρχει άλλο κατάστημα στην περιοχή.
Τα μέλη της Δημοτικής Αρχής λαμβάνοντας υπόψη τους όλα τα παραπάνω εισηγήθηκαν στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής της κατεδάφιση του πρώτο περιπτέρου και την δημοπρασία του δεύτερου.
 
Δραγανάκης: «Να γίνει η εφαρμογή του Προεδρικού Διατάγματος για την πεζοδρόμηση τμήματος της Παλιάς Πόλης»
Ένα άλλο θέμα που κλήθηκε να εκφέρει γνώμη η Δημοτική Κοινότητα είναι το αίτημα του κ. Δραγανάκη (ιδιοκτήτη χώρου εστίασης της Παλιάς Πόλης) ο οποίος ζητά την εφαρμογή του Προεδρικού Διατάγματος για την πεζοδρόμηση τμήματος της Παλιάς Πόλης. Σύμφωνα με την εισήγηση στις 29 Αυγούστου το 1996 εκδόθηκε προεδρικό διάταγμα πολεοδομικών ρυθμίσεων και 8 σχεδιαγράμματα που ορίζουν τις σχετικές ρυθμίσεις κατά τα οποία η νυν οδός Φιλίππου ορίζεται ως πεζόδρομος αποκλειστικής χρήσης πεζών.
«Μέχρι σήμερα αυτή η ρύθμιση ούτε έχει εφαρμοστεί ούτε έχει αλλάξει. Η περιοχή που βρίσκεται η επιχείρησή μου είναι από τις πλέον πολυσύχναστες στη νεολαία και όχι μόνο. Ζητάω να πάει η γραμμή ΑμΕΑ στο κέντρο, με δικές μας δαπάνες, και να μείνει ένα τμήμα για τα οχήματα εκτάκτου ανάγκης. Επιπλέον, ο Δήμος να εκδώσει ανάλογη κανονιστική απόφαση για χρήση και κατάληψη του πεζοδρομίου από καθίσματα καθώς και να τοποθετηθούν τα διακριτικά της υπάρξεως πεζοδρόμου και να αστυνομευτεί η χρήση του.
Απαντώντας στην εισήγηση του κ. Δραγανάκη, η Τεχνική Υπηρεσία σημείωσε ότι απαιτείται η λήψη απόφασης της αρμόδιας αρχής – τοπική κανονιστική απόφαση στο πλαίσιο της κείμενης νομοθεσίας.
«Τα αρμόδια όργανα του δήμου θα πρέπει να λάβουν υπόψη τους την κυκλοφοριακή μελέτη που βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη, στην οποία έχει γίνει καταγραφή της υφιστάμενης κατάστασης και ότι αφορά τον παραδοσιακό οικισμό. Σε κάθε περίπτωση τα οριζόμενα στο Π.Δ. αποτελούν ένα συνολικό πλαίσιο συμπεριφοράς, η οποία προβλέπει πεζοδρομήσεις στην παλιά πόλη σε συγκεκριμένες οδούς, γενικά και αόριστα, χωρίς ωστόσο να έχει προηγηθεί κάποια κυκλοφοριακή μελέτη» αναφέρει η Προϊσταμένη της Τεχνικής Υπηρεσίας, Κατερίνα Μανά και συμπληρώνει «ο κανονισμός λειτουργίας του πεζόδρομου λαμβάνεται βάσει απόφαση της δημοτικής αρχής. Το Προεδρικό Διάταγμα προβλέπει κάποιες βασικές παραμέτρους για το πως θα λειτουργεί ο πεζόδρομος, αλλά την τελική απόφαση την έχει η δημοτική αρχή».
Με την πεποίθηση ότι δεν τίθεται το θέμα αν η οδός Αμοιρίδη και ένα μέρος της οδού Ορφέως είναι πεζόδρομος, λαμβάνοντας υπόψη το Προεδρικό Διάταγμα, τα μέλη παρέπεμψαν το θέμα στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής.
Γεωργία Ταραξοπούλου
Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Τοπική Αυτοδιοίκηση
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Έργα, τέλη και το καθεστώς αδειοδότησης των παιδικών σταθμών στη Δημοτική Επιτροπή

Συνεδριάζει την Πέμπτη με 32 θέματα στην ημερήσια διάταξη   Την Πέμπτη 28 Νοεμβρίου 2…