«Αδύναμος ο καταναλωτής λόγω χρεών σε τράπεζες και κάρτες αλλά και λόγω παραπλανητικών διαφημίσεων που τον παρασύρουν σε λάθος αγορές» διαπιστώνει ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Επαγγελματιών Βιοτεχνών Ξάνθης.
Καθώς οι μέρες των γιορτών περνούν και θα ξαναμπούν όλα στους γνωστούς, καθημερινούς τους ρυθμούς, μια αποτίμηση της αγοράς δείχνει ότι κάθε άλλο παρά ευχαριστημένοι είναι οι επαγγελματίες της Ξάνθης από την εορταστική κίνηση.
Όπως μας λέει ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Επαγγελματιών, Βιοτεχνών Ξάνθης, κ. Σωτήρης Τσιακίρογλου: «στο 60 με 70% του περσινού τζίρου κινήθηκε φέτος η αγορά αφήνοντας τους επαγγελματίες με πικρή γεύση από τις μέρες των γιορτών αφού περίμεναν μεγαλύτερη κίνηση για να καλύψουν το χάσιμο της περασμένης περιόδου. Οι μέρες που απομένουν δε φτάνουν για να αποκατασταθεί η κατάσταση».
Δάνεια και κάρτες υπερχρέωσαν τον καταναλωτή
Οι περισσότεροι από τους ιδιοκτήτες μικρομεσαίων επιχειρήσεων, είχαν εναποθέσει τις ελπίδες τους για «ξελάσπωμα», στον 13ο μισθό των υπαλλήλων αλλά και την εορταστική διάθεση που επικρατεί τις μέρες των γιορτών και φέρνει την όρεξη για ψώνια λιγότερο ή περισσότερο χρήσιμα και δώρα. Όπως φαίνεται όμως φέτος, τα επιπλέον χρήματα που μπήκαν στα νοικοκυριά, είχαν από πριν τη θέση τους για να καλύψουν στεγαστικά, εορτοδάνεια ή υπερφορτωμένες κάρτες, με αποτέλεσμα να μην περισσέψουν και πολλά για κατανάλωση. Όπως αναφέρει ο κ. Τσιακίρογλου: «οι τράπεζες που δίνουν το εύκολο χρήμα, παγιδεύουν τον καταναλωτή με δάνεια που πολλές φορές δε δικαιούνται. Προσφέρουν υπέρογκα ποσά με μεγάλα επιτόκια που υπερχρεώνουν τον Έλληνα που ζει τον παράδεισο του δανείου και μετά την κόλαση της αποπληρωμής. Μέσα σ’ αυτό το κλίμα, δε περισσεύει χρήμα για την τοπική αγορά κι ο αντίκτυπος γίνεται αισθητός στην μικρομεσαία επιχείρηση».
«Δεν είμαστε ικανοποιημένοι»
Ο κ. Τσιακίρογλου συνεχίζοντας τονίζει: «δεν είμαστε ικανοποιημένοι από τη φετινή κίνηση και πρέπει να καυτηριάσω τη θέση των τοπικών αρχών που δε βοήθησαν όσο μπορούσαν, διευκολύνοντας τον καταναλωτή. Στο πάρκιγκ Γκαίριγκ δε δόθηκε όλος ο χώρος που θα μπορούσε να διατεθεί και δεν έγιναν και οι πεζοδρομήσεις που ζητήσαμε που πιστεύουμε πως θα βοηθούσαν πολύ την κίνηση της αγοράς».
Άλλοι παράγοντες που έπαιξαν αρνητικό ρόλο όπως αναφέρει ο Πρόεδρος των επαγγελματοβιοτεχνών Ξάνθης είναι και τα πολυκαταστήματα και η διαφήμιση: «η επιτροπή που ελέγχει τις διαφημίσεις για παραπλάνηση του καταναλωτή, έχει τοποθετήσει στην πρώτη θέση τις τράπεζες και στη δεύτερη τα πολυκαταστήματα. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός. Παραπλανούν με προσφορές και ψιλά γράμματα τους υποψήφιους πελάτες τους που όταν πεισθούν και διαπιστώσουν ότι έκαναν λάθος, είναι πολύ αργά. Βλέπουμε ότι και στις μεγάλες πόλεις, μετά από τις διαπιστώσεις των ελέγχων και τα παράπονα των καταναλωτών, γίνεται προσπάθεια επιστροφής στο μαγαζί της γειτονιάς όπως παλαιότερα είχαμε συνηθίσει. Από τον άκρατο ανταγωνισμό που πολλές φορές είναι εις βάρος της ποιότητας, ο καταναλωτής θα οδηγηθεί να στραφεί στη μικρομεσαία επιχείρηση».
Απαραίτητη η έρευνα αγοράς
Συνεχίζοντας ο κ. Τσιακίρογλου αναφέρει: «Πρέπει να μάθουμε όλοι μας να κάνουμε έρευνα αγοράς για τα καλύτερα προϊόντα στις πιο συμφέρουσες τιμές πριν αγοράσουμε κάτι. Οπωσδήποτε όμως είναι απαραίτητο να κάνουμε όλοι λελογισμένη χρήση των δυνατοτήτων που μας προσφέρονται για επιλογές».
Τα θέματα που θα απασχολήσουν την Ομοσπονδία μετά τις γιορτές
Όπως μας ενημερώνει ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας : «μετά τον απόηχο των γιορτών, θα ασχοληθούμε εκτενέστερα με δυο μεγάλα θέματα που προβληματίζουν τους ξανθιώτες, τη διαχείριση των απορριμμάτων και το σχέδιο ενοποίησης των δυο πλατειών. Όσον αφορά τα σκουπίδια, θα ενημερωθούμε από τον τεχνικό σύμβουλό μας στη Θεσσαλονίκη και θα κάνουμε όλες τις κινήσεις που απαιτούνται για την ενημέρωση των επαγγελματιών ώστε να διαμορφώσουμε την τελική θέση μας σαν Ομοσπονδία. Είναι ένα μεγάλο ζήτημα που αφορά στο μέλλον των παιδιών μας αλλά και σε προβλήματα όπως οι επιπτώσεις στην τουριστική κίνηση που παρουσιάζει η Ξάνθη. Μια ενδεχόμενη μείωση του αριθμού των τουριστών του σαββατοκύριακου, λόγω της αρνητικής εικόνας που ενδεχομένως να παρουσιάζει ο νομός, θα είχε αρνητικό αντίκτυπο σε όλους τους τομείς της αγοράς.
Όσο για το σχέδιο ενοποίησης των δυο πλατειών, οι επαγγελματίες είναι αρνητικοί και η Ομοσπονδία δε φείδεται χρόνου και χρήματος. Θα κυνηγήσουμε το θέμα και αν χρειαστεί θα κάνουμε προσφυγή στο Δήμαρχο για να μην υλοποιηθεί. Είναι πολλοί οι κίνδυνοι και ελάχιστα τα ενδεχόμενα οφέλη».
ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ