Υπέβαλαν κοινό υπόμνημα προς την Περιφέρεια στο πλαίσιο της διαβούλευσης για τον αναπτυξιακό νόμο
Η διάσωση και η επιβίωση του υφιστάμενου και λειτουργούντος παραγωγικού επιχειρηματικού της ιστού μέσα από την αναδιάρθρωση του, πρέπει σύμφωνα με τους βιοτέχνες και βιομήχανους της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης να είναι ένας άμεσος στόχος του νέου Αναπτυξιακού Νόμου, κάτω από τις σημερινές συνθήκες. Οι σύνδεσμοι της ΑΜθ κατέθεσαν κοινό υπόμνημα, απαντώντας με τις δικές τους προτάσεις στο κάλεσμα του περιφερειάρχη για διαβούλευση σχετικά με το νομοσχέδιο για το νέο αναπτυξιακό νόμο.
Σχολιάζουν ότι ο νομοθέτης πλανάται αν νομίζει ότι τα κίνητρα του νομοσχεδίου μπορούν να προσελκύσουν επενδυτές και θεωρούν αναγκαία μία ειδική σύσκεψη με τους αρμόδιους υπουργούς.
«Με δεδομένη την έκδηλη απογοήτευση για τις προοπτικές της Ελληνικής Οικονομίας και την κατάρρευση της ζήτησης η ενίσχυση υφιστάμενων και λειτουργουσών επιχειρήσεων, σε περιφέρειες με σημαντική υστέρηση ή σημαντικά προβλήματα, για την αναδιάρθρωση του παθητικού τους είναι επιβεβλημένη», σημειώνουν, ενώ κάνουν αναφορά στην «έκδηλη αναπτυξιακή υστέρηση» της δική μας περιοχής.
Στην εισαγωγή, οι πρόεδροι των συνδέσμων που υπογράφουν το υπόμνημα τονίζουν ότι: για να προσελκυσθούν επενδύσεις στην χώρα μας και κυρίως στην περιοχή μας χρειάζεται επειγόντως να ενισχυθεί άμεσα η ανταγωνιστικότητα της εθνικής μας οικονομίας αλλά και της τοπικής, μέσα από τολμηρές αποφάσεις που θα βάζουν επιτέλους το σύνολο της πολιτικής σε τροχιά ορθολογισμού».
Οι προτάσεις των βιοτεχνών- βιομηχάνων ΑΜΘ
Συγκεκριμένα, προτείνουν:
• Να δημιουργηθεί σταθερό και προβλέψιμο φορολογικό περιβάλλον για τουλάχιστον 10 έτη.
• Να επανδρωθούν, ενισχυθούν και εκσυγχρονισθούν οι τοπικές υπηρεσίες που αδειοδοτούν τις επιχειρήσεις (Διευθύνσεις Περιβάλλοντος, Ανάπτυξης, Πολεοδομίας, ΕΟΤ κτλ).
• Να εξαλειφθεί η πολυνομία, η αμφινομία και η δυνατότητα εγκλωβισμού των επιχειρήσεων σε διαφορετικές ερμηνείες εδαφίων ή και ολόκληρων νόμων από τις υπηρεσίες.
• Να δημιουργηθεί εμπράκτως περιβάλλον πλήρους εφαρμογής του Δικαίου, που σχετίζεται με την λειτουργία των επιχειρήσεων, σε εύλογο χρονικό διάστημα, και ίση μεταχείριση – αυστηρή εφαρμογή της Νομοθεσίας για όλα τα διακινούμενα προϊόντα και Υπηρεσίες με έμφαση στην πρόληψη – πρόβλεψη και μετά στην καταστολή.
• Να μειωθεί η ανάλγητη γραφειοκρατία σε όλα τα επίπεδα αδειοδοτήσεων νέων και υφιστάμενων επιχειρήσεων. (Ως όρος ‘αδειοδότηση’, δεν εννοείται η διαδικασία ίδρυσης επιχειρήσεων, η οποία ούτως ή άλλως δεν αποτελεί εμπόδιο σε κάθε επιχειρηματική πρωτοβουλία, αλλά η μετέπειτα διαδικασία έκδοσης αδειών, όπως οι Άδειες Χωροθέτησης, Οικοδομικές, Εγκατάστασης, Λειτουργίας, Περιβαλλοντικών Όρων, ΕΟΤ κτλ.)
• Να ενισχυθούν και αναβαθμιστούν οι ΒΕΠΕ (ΒΙΠΕ, ΒΙΟΠΑ κτλ), τόσο σε ελκυστικότητα νομικής μορφής, όσο και σε τεχνικές παροχές και συνθήκες λειτουργίας.
• Να δοθούν περισσότερα κίνητρα για την ενίσχυση της συνέργειας μεταξύ επιχειρήσεων με συμπληρωματικό ή παρεμφερές αντικείμενο και εξωστρεφή προσανατολισμό.
• Η αξιολόγηση των σχεδίων από Τραπεζικά ιδρύματα ή η διενέργεια ελέγχου του επενδυτικού σχεδίου από αυτά σε άλλες εποχές ήταν μία διέξοδος. Με τα σημερινά όμως δεδομένα θα πρέπει να επιτραπεί μόνο εφόσον το ζητήσει αποκλειστικά ο Επενδυτής. Ειδάλλως θα πρέπει να παραμείνει είτε στο Δημόσιο, είτε σε Ειδικά πιστοποιημένα Νομικά πρόσωπα που επιτελούν το έργο αυτό σε άλλες δράσεις όπως ο ΔΕΣΜΟΣ της Περιφέρειας ΑΜΑΘ.
• Θα πρέπει να απλοποιηθεί η διαδικασία Αλλαγής Προμηθευτή. Για ποσά έως 10.000 ευρώ να μην απαιτείται καμιά ενέργεια παρά μόνο ενημέρωση στο στάδιο του ελέγχου, ενώ για ποσά μεγαλύτερα των 10.000 ευρώ αυτή να γίνεται με απλή Υπεύθυνη δήλωση του Επενδυτή ότι η αλλαγή αυτή δεν επιφέρει αλλαγή στο επενδυτικό σχέδιο του και η μη αντίκρουση εντός 10 ημερών να τεκμαίρει την αποδοχή του αιτήματος.
• Η διάθρωση του χρηματοδοτικού σχεδίου θα πρέπει να εκσυγχρονιστεί στα ισχύοντα δεδομένα. Ειδικά για Περιφέρειες όπως η δική μας να μπορούν εργαλεία όπως το ΕΤΕΑΝ ή το Jeremie να αξιοποιηθούν για την χρηματοδότηση των επενδυτικών σχεδίων.
• Η Βαρύτητα το κριτηρίου του τόπου δραστηριοποίησης να είναι άνω του 20% της συνολικής βαθμολόγησης του επενδυτικού σχεδίου στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.
• Ο Χρόνος αποπληρωμής κάθε επιχορήγησης ή επιδότησης να ορίζεται αμελητί στις 60 ημέρες από την κατάθεση του σχετικού αιτήματος από τον επενδυτή. Μετά τις 60 ημέρες η καταβολή να είναι έντοκη.