Τέλος εποχής οι παραγγελίες για πετρέλαιο θέρμανσης – Στα 1,35 ευρώ η τιμή του μέσα σε 5 μέρες – Με το σταγονόμετρο βάζουν βενζίνη οι οδηγοί. 1,94 – 1,95 το λίτρο η βενζίνη στα πρατήρια της Ξάνθης
«Μπαρούτι» με το πλαφόν κέρδους στα καύσιμα οι πρατηριούχοι καυσίμων της Ξάνθης – Υποστηρίζουν πως: «Μόνο αν μειώσουν τον Ειδικό Φόρο Καυσίμων θα μειωθεί η τιμή στα καύσιμα»
«Μπαρούτι» είναι οι Πρατηριούχοι καυσίμων με το υπουργείο Ανάπτυξης για το πλαφόν κέρδους που επέβαλε στα καύσιμα στην προσπάθειά του να ανακόψει το κύμα ακρίβειας. Το θεωρούν μέτρο κατευνασμού της κοινής γνώμης και όχι ουσιαστικό για την μείωση της τιμής στα καύσιμα, υποστηρίζοντας ότι αυτό θα γίνει μόνο με την μείωση του ΕΦΚ που εκτοξεύει την τιμή τους.
Πρατηριούχοι καυσίμων Ξάνθης: «Μόνο αν μειώσουν τον Ειδικό Φόρο Καυσίμων θα μειωθεί η τιμή στα καύσιμα»
Μιλώντας στο «Ε» για το θέμα ο πρόεδρος του σωματείου Πρατηριούχων Ξάνθης κ. Χαραλαμπίδης Κωνσταντίνος ανέφερε πως τα πρατήρια αυτή τη στιγμή δουλεύουν με κέρδος στα 3 – 4 λεπτά το λίτρο και το υπουργείο έβαλε πλαφόν στα 10 λεπτά: «Νομίζουν ότι έτσι θα μειώσουν τα καύσιμα. Ίσα – ίσα που έβαλαν μεγαλύτερο πλαφόν απ’ όσο δουλεύουμε. Δεν σώζεται η κατάσταση έτσι. Μόνο αν μειώσουν τον Ειδικό Φόρο Καυσίμων θα μειωθεί η τιμή στα καύσιμα. Αυτή την στιγμή οι φόροι στα καύσιμα είναι 60% επί της τιμής τους. Γι αυτό έχουμε τα ακριβότερα καύσιμα», επισημαίνει ο κ. Χαραλαμπίδης.
Τέλος οι παραγγελίες για πετρέλαιο θέρμανσης – Στα 1,35 ευρώ η τιμή του μέσα σε 5 μέρες
Επίσης όπως ανέφερε αυτή την στιγμή με την εκτίναξη των τιμών του πετρελαίου στο βαρέλι πάνω από 120 δολάρια έχει εκτιναχθεί σε 1,35 ευρώ το πετρέλαιο θέρμανσης και πως οι πρατηριούχοι το αγοράζουν 1,29 ευρώ. : «Είναι μια συγκυρία λόγω του πολέμου στην Ουκρανία. Μέσα σε 5 μέρες πήρε αύξηση 15 λεπτά. Οι καταναλωτές έχουν σταματήσει να παραγγέλνουν. Ρωτάνε μόνο πόσο έχει και όταν ακούν την τιμή κλείνουν το τηλέφωνο».
Με το σταγονόμετρο βάζουν βενζίνη οι οδηγοί – 1,94 – 1,95 στα πρατήρια της Ξάνθης
Φωτιά έχει πάρει και η βενζίνη που φτάνει τα 2 ευρώ το λίτρο. Δραστικά μέτρα έχουν πάρει οι οδηγοί που βάζουν με το σταγονόμετρο βενζίνη: «Μας ζητούν να βάλουμε για 10 και 20 ευρώ βενζίνη. Έχει μειωθεί η ζήτηση. Έχει μειωθεί και η κυκλοφορία των αυτοκινήτων», καταλήγει ο κ. Χαραλαμπίδης.
ΠΟΠΕΚ: «Οι καταναλωτές γνωρίζουν πολύ καλά ότι η επιβολή πλαφόν δεν επιφέρει κανένα όφελος στην τσέπη τους»
Να σημειώσουμε πως η τροπολογία που αναμενόταν, για το πλαφόν στα καύσιμα και τα προϊόντα με ισχύ ως τις 30 Ιουνίου, κατατέθηκε χθες στη Βουλή.
Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ) εκφράζει την έντονη διαμαρτυρία της για την ανακοίνωση επιβολής πλαφόν κέρδους στα καύσιμα, στέλνοντας την ακόλουθη επιστολή προς τον Υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων κ. Άδωνι Γεωργιάδη.
«Αξιότιμε κ. Υπουργέ,
Με περισσή σπουδή, εν μέσω ραγδαίων αυξήσεων των διεθνών τιμών που απλώνονται σε όλη την αγορά, απορρίπτεται η φωνή της κοινωνίας για μείωση του ΕΦΚ, και προωθείται εσπευσμένα η επιβολή πλαφόν κέρδους!! στα καύσιμα. Δηλαδή, η ερμηνεία είναι ότι την ακρίβεια στην αγορά και τις ανατιμήσεις των προϊόντων θα αναχαιτίσει το πλαφόν στα καύσιμα.
Όμως δεν νοείται να εφαρμόζεται πλαφόν σε μια ελεύθερη αγορά, που και λειτουργεί ο ανταγωνισμός, και αποδεικνύεται από τα στοιχεία που ανακοινώνει η ίδια η Πολιτεία – προφανώς εν γνώση των Υπουργών- ότι το περιθώριο κέρδους των πρατηριούχων έχει μειωθεί.
Η αγορά των καυσίμων λειτουργεί διαχρονικά με συγκεκριμένους κανόνες και για αυτό τον λόγο, ποτέ κανείς δεν όρισε ποιο ποσοστό κέρδους θεωρείται κερδοσκοπία και πολύ περισσότερο αισχροκέρδεια.
Όσες φορές οι εκάστοτε κρατικοί φορείς πιέζονται από τις οικονομικές συγκυρίες, καταφεύγουν σε “λύσεις” για να κατευνάσουν την κοινή γνώμη και όχι για να βελτιώσουν το επίπεδο διαβίωσης των πολιτών. Όμως οι καταναλωτές γνωρίζουν πολύ καλά ότι η επιβολή πλαφόν δεν επιφέρει κανένα όφελος στην τσέπη τους και ζητούν γενναίες και ουσιαστικές αποφάσεις.
Επισημαίνουμε για άλλη μια φορά ότι η μείωση του ΕΦΚ ή ευρύτερα η μείωση του ΦΠΑ , που έχει επιβαρύνει σημαντικά τα νοικοκυριά λόγω των αυξημένων τιμών, σε συνδυασμό με την πάταξη της λαθρεμπορίας αποτελούν μονόδρομο για την ανακούφιση της αγοράς.»
Μαριάννα Ξανθοπούλου