Αρχική ΠΟΛΙΤΙΚΗ Ζ. Ακριβούλη: «Αλλαγή μοντέλου ανάπτυξης του πρωτογενή τομέα με βάση την γνώση»

Ζ. Ακριβούλη: «Αλλαγή μοντέλου ανάπτυξης του πρωτογενή τομέα με βάση την γνώση»

0

Την Παρασκευή 24 Μαΐου πραγματοποιήθηκε η πολιτική εκδήλωση της Νέας Αριστεράς, η οποία παράλληλα υπήρξε και εκδήλωση στήριξης του λαού της Παλαιστίνης στην κεντρική πλατεία της Ξάνθης


Η Ζωή Ακριβούλη, οικονομολόγος, μέλος ΔΣ Επιμελητηρίου Λάρισας και υποψήφια ευρωβουλεύτρια με τη Νέα Αριστερά σχολίασε στο «Ε» την κατάσταση που επικρατεί στην Θεσσαλία και την ανάγκη αλλαγής μοντέλου ανάπτυξης του πρωτογενή τομέα


Την Παρασκευή 24 Μαΐου στην κεντρική πλατεία της Ξάνθης πραγματοποιήθηκε η πολιτική εκδήλωση της Νέας Αριστεράς Ξάνθης, η οποία επιτέλεσε διπλό ρόλο: Από τη μία παρουσιάστηκαν οι υποψήφιοι και υποψήφιες ευρωβουλευτές της Νέας Αριστεράς, η οικονομολόγος Ζωή Ακριβούλη, ο πληροφορικός Αλή Αλή, ο καθηγητής πανεπιστημίου και εκπρόσωπος της Παλαιστινιακής Παροικίας Ελλάδος Λατίφ Νταρουίς και η πολιτικός μηχανικός Αννέτα Τσελεπή και από την άλλη λειτούργησε ως εκδήλωση στήριξης του Παλαιστινιακού λαού.

Παρά την βροχή, υποστηρικτές της Νέας Αριστεράς, η οποία θα συμμετάσχει πρώτη φορά σε εκλογική αναμέτρηση, συγκεντρώθηκαν από νωρίς στο εκλογικό περίπτερο της.

Την εκδήλωση χαιρέτισε ο βουλευτής Ξάνθης της Νέας Αριστεράς, Χουσεΐν Ζεϊμπέκ.


Η οικονομλόγος και υποψήφια ευρωβουλεύτρια με τη Νέα Αριστερά, Ζωή Ακριβούλη

Ο Οργανισμός Διαχείρισης Υδάτων μεταβάλει σταδιακά το status στον τομέα των υδάτων με την άμεση εμπλοκή ισχυρών ιδιωτικών συμφερόντων

Η Ζωή Ακριβούλη μίλησε στο «Ε» για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει η Θεσσαλία, μετά από τις καταστροφές του Daniel, τονίζοντας ότι «το μοντέλο ανασυγκρότησης της Θεσσαλίας είναι εν γένει το μοντέλο όλης της χώρας. Δεν φαίνεται να υπάρχει μία ολιστική πρόταση εξόδου από την κρίση. Ακόμα και αν λυθούν τα προβλήματα των ανθρώπων στη Θεσσαλία φτιάχνοντας τα αναγκαία έργα υποδομών, ποιος μπορεί να πει μέχρι τότε τι θα απογίνουν αυτοί οι άνθρωποι; Ποια θα είναι η προοπτική εργασίας;».

Οι Ολλανδοί εμπειρογνώμονες, όπως υπογραμμίζει η κ. Ακριβούλη, παρέδωσαν ένα σχέδιο, το οποίο δεν έχει καμία αναφορά σε ευρωπαϊκές πολιτικές και παράλληλα προτείνουν αλλαγή καλλιέργειας που δεν βασίζεται στην υφιστάμενη κατάσταση και τις υπάρχουσες υποδομές. «Βέβαια το χειρότερο είναι ο Οργανισμός Διαχείρισης Υδάτων στη Θεσσαλία όπου αποτελεί συνέχεια προηγούμενων προσπαθειών της κυβέρνησης να μεταβάλει σταδιακά το status στον τομέα των υδάτων, είτε με την άμεση εμπλοκή ισχυρών ιδιωτικών συμφερόντων, είτε με τη δημιουργία προϋποθέσεων ώστε κάτι τέτοιο να συμβεί σε επόμενη φάση. Η κυβέρνηση δεν έχει ακόμη προχωρήσει στην πλήρη αποζημίωση των πλημμυροπαθών, στην οριστικοποίηση του σχεδιασμού ανασυγκρότησης της Θεσσαλίας, στην δρομολόγηση της αποκατάστασης όλων των ζημιών, στην αντιπλημμυρική της θωράκιση».

Η αλλαγή παραγωγικού μοντέλου κρίνεται επιτακτική

Η κ. Ακριβούλη, εν συνεχεία, ανέλυσε τις θέσεις της Νέας Αριστεράς για την αλλαγή μοντέλου ανάπτυξης του πρωτογενή τομέα λέγοντας ότι «ο κόσμος αλλάζει και εμείς χρειαζόμαστε άλλο μοντέλο ανάπτυξης με βάση όμως την γνώση και όχι πλέον την χειρωνακτική εργασία. Επιπλέον οι ενδογενείς πόροι (σ.σ. το τοπικό ανθρώπινο δυναμικό) οφείλουν να παίξουν σημαντικό ρόλο.

«Για την Θεσσαλία τα πράγματα είναι λίγο διαφορετικά καθώς πρόκειται για μία πλούσια περιοχή με ανεπτυγμένο πρωτογενή τομέα είτε μιλάμε για γεωργική είτε για κτηνοτροφική παραγωγή. Η ΑΜΘ, παρόλαυτα, έχει χαρακτηριστικά, τα οποία δεν τα συναντάς στην Θεσσαλία. Ένα από αυτά είναι η διασυνοριακότητα που αποτελεί ένα περιουσιακό στοιχείο της περιοχής. Πάνω σε αυτό πρέπει να χτιστεί ένα μοντέλο παραγωγής που να περιλαμβάνει κάθετες οδούς διασύνδεσης, το οποίο θα έπρεπε να είναι το αυτονόητο, δομές στήριξης της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας και της αγροτικής δραστηριότητας πάνω σε μία μοντέρνα βάση», υποστήριξε η κ. Ακριβούλη μιλώντας για την περιοχή της Θράκης.



Το σιδηροδρομικό δίκτυο της Ελλάδας βρίσκεται σε αποσάθρωση

«Το θέμα του σιδηροδρομικού δικτύου στην Ελλάδα είναι μία υπόθεση που πληγώνει όλη την Ελλάδα και ειδικότερα την Θεσσαλία ύστερα από το έγκλημα των Τεμπών. Αυτή τη στιγμή το τρένο δεν λειτουργεί σε καμία περιοχή της χώρας. Το δίκτυο και ο τρόπος διαχείρισης είναι, όπως μας λένε συνδικαλιστές του ΟΣΕ, χειρότερος συγκριτικά με ένα χρόνο πριν. Είναι συνειδητή επιλογή της κυβέρνησης να μην λειτουργήσει και να μην εκσυγχρονιστεί το σιδηροδρομικό δίκτυο, όχι μόνο για την ΑΜΘ αλλά και όλη την υπόλοιπη Ελλάδα», τόνισε η ίδια.

Οι επενδύσεις πρέπει να ταιριάζουν με τον στρατηγικό σχεδιασμό της εκάστοτε περιοχής

Η κ. Ακριβούλη είπε ότι για να πει κάποιος ναι ή όχι σε μία επένδυση, θα πρέπει να έχει αποφασίσει αν ταιριάζει στον στρατηγικό σχεδιασμό της περιοχής του, αν «κουμπώνει» με τις υπόλοιπες παρεμβάσεις που θέλει να κάνει για την ανάπτυξη της περιοχής του. «Δεν μπορούμε επί χρόνια να μιλάμε για ήπια τουριστική ανάπτυξη, για περιοχές Natura και ξαφνικά όλα αυτά να εξαφανίζονται λόγω του LNG στην Αλεξανδρούπολη, παραδείγματος χάρη. Δεν είναι δυνατόν μετά από τις πυρκαγιές στον Έβρο να μην έχει τεθεί επί τάπητος το τι πρέπει να γίνει στην περιοχή με ένα συγκεκριμένο τρόπο».

Τι γίνεται αυτή τη στιγμή σε Θεσσαλία και Έβρο; Σύμφωνα με την κ. Ακριβούλη, η κυβέρνηση προωθεί ένα άθροισμα έργων χωρίς εσωτερικούς δεσμούς, χωρίς συνοχή και κυρίως χωρίς όραμα και προοπτική για την περιοχή.

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από Παύλος Μαραγκός
Περισσότερα άρθρα από ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Μωραΐτης – Μαλλιαρουδάκη στην «μάχη» της διεκδίκησης της διοίκησης του ΕΒΕ Ξάνθης

Πως διαμορφώνεται το προεκλογικό σκηνικό  – Εκλογικό «παρών» του νυν προέδρου Στέλιο…