Στο συνέδριο της ΕΣΕΕ «Future of Retail 2024» συμμετείχε ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ξάνθης Νίκος Γρηγοριάδης
Οι νέες τάσεις και τα συμπεράσματα – Διασύνδεση, εξωστρέφεια, χρηματοδότηση, τεχνολογία τα «κλειδιά» για την νέα εποχή στο λιανεμπόριο
Το μέλλον του λιανεμπορίου μέσα σε μια νέα οικονομική πραγματικότητα που διαμορφώνεται από τις διεθνείς τάσεις και τη χρήση της τεχνολογίας, όπως επίσης και το προφίλ της σύγχρονης ελληνικής λιανεμπορικής επιχείρησης, τις προκλήσεις του ψηφιακού και πράσινου μετασχηματισμού της, με τις οποίες είναι αντιμέτωπη προκειμένου να παραμείνει ανταγωνιστική μέσα σ’ ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό περιβάλλον διερευνήθηκε επί δύο ημέρες στο συνέδριο «Future of Retail 2024» της Ελληνική Συνομοσπονδίας Εμπορίου Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ). Κορυφαίοι επιχειρηματίες και οι πλέον επιδραστικοί παγκοσμίως στο χώρο του Retail τεχνοκράτες, ακαδημαϊκοί και θεσμικοί εκπρόσωποι του Λιανικού Εμπορίου, έδωσαν «ραντεβού» στις 5 και 6 Απριλίου στην Τεχνόπολη της Αθήνας με τους Έλληνες εμπόρους και επιχειρηματίες από όλη τη χώρα να καταθέτουν τους προβληματισμούς αλλά και τις προτάσεις τους για το μέλλον του λιανεμπορίου.
Ο αργός «θάνατος του εμποράκου» – Τις μικρές επιχειρήσεις θα τις «απορροφήσουν» οι πολυεθνικές
Παρών στο συνέδριο ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ξάνθης, Νίκος Γρηγοριάδης ο οποίος ως μέλος της Ομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας Θράκης μαζί με τον πρόεδρο της ΟΕΕΘ Αντώνη Φραντζή εκπροσώπησαν τον εμπορικό κόσμο της Θράκης. Όπως μετέφερε στο «Ε» ο κ. Γρηγοριάδης αναφερόμενος σε όσα ειπώθηκαν, αυτό που έγινε σαφές είναι ότι το λιανεμπόριο με την μορφή του φυσικού εμπορίου αλλάζει σελίδα: «Είναι κάτι που το βιώνουμε και σε τοπικό επίπεδο. Πλέον η τάση που επικρατεί είναι το ηλεκτρονικό εμπόριο. Το φυσικό εμπόριο έτσι όπως το γνωρίζουμε πεθαίνει. Επίσης μία άλλη τάση είναι ότι πλέον οι μικρές εμπορικές επιχειρήσεις δεν θα υπάρχουν σε λίγα χρόνια. Θα απορροφηθούν από μεγάλα εταιρικά σχήματα και πολυεθνικές. Όσες απομείναμε και συνταξιοδοτηθούμε σε 5 – 10 χρόνια θα κλείσουμε και την πόρτα…», σημειώνει ο κ. Γρηγοριάδης.
Ο τουρισμός δεν κεφαλοποιείται από τις επιχειρήσεις λιανεμπορίου
Αντικείμενο του συνεδρίου ήταν και ο τουρισμός και πως αυτός συνδέεται με το λιανεμπόριο. Ο κ. Γρηγοριάδης σημείωσε πως όσα ειπώθηκαν αφορούσαν κυρίως την Αθήνα και τα νησιά. Στην Περιφέρεια ΑΜΘ όπως και στο νομό της Ξάνθης έχουμε δύο μεγάλους θεσμούς που ελκύουν κόσμο. Δυστυχώς αυτό το γεγονός δεν κεφαλοποιείται από το λιανεμπόριο καθως δεν λαμβάνει οφέλη από την προσέλευση κόσμου.
Τέλος ο κ. Γρηγοριάδης ανέφερε πως ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ Γιώργος Καρανίκας συνοψίζοντας τα βασικά συμπεράσματα του Συνεδρίου έκανε την ακόλουθη δήλωση: «Το 3ο κατά σειρά Future of Retail υπηρέτησε με απόλυτη επιτυχία το όραμα της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας, για ένα ελληνικό Λιανικό Εμπόριο, ανταγωνιστικό και ανθεκτικό, που «αγκαλιάζει» την αλλαγή, με σύνεση, γνώση και δυναμισμό. Στις εξαιρετικές θεματικές ενότητες και ομιλίες αναδείχθηκε ξεκάθαρα πως η έννοια της Διασύνδεσης είναι το “κλειδί” της επιτυχίας στην εποχή των ραγδαίων αλλαγών που βιώνουν παγκοσμίως όλα τα “οικοσυστήματα” της οικονομίας. Διασύνδεση ανάμεσα στους παραγωγικούς και αναπτυξιακούς κλάδους με καινοτόμες συνέργειες, των επιχειρήσεων με την έρευνα και την τεχνολογία, των δια ζώσης πωλήσεων με το e-commerce και, φυσικά, διασύνδεση της πάσης φύσεως επιχειρηματικής δράσης με την πράσινη οικονομία. Επιπλέον, σύμφωνα με έρευνες που παρουσιάστηκαν από όλο τον κόσμο, κατέστη πασιφανής η δυναμική και η αξία του φυσικού εμπορικού καταστήματος και την ψηφιακή εποχή, εφόσον θέλουμε βιώσιμες πόλεις. Το εμπορικό κατάστημα που ενσωματώνει ψηφιακές λύσεις αναβαθμίζει την αγοραστική εμπειρία των καταναλωτών και γενικότερα τη ζωή των κατοίκων. Ευχαριστώ θερμά τους κορυφαίους ομιλητές από την Ελλάδα και όλον τον κόσμο, τις επιχειρήσεις που συμμετείχαν στο Innovation Lab και στα Σεμινάρια, καθώς και τους εκπροσώπους της κυβέρνησης και των κομμάτων που τίμησαν τον εμπορικό κόσμο και την ΕΣΕΕ με την παρουσία τους στο Future of Retail 2024».