Έχει τεθεί το χρονοδιάγραμμα των πέντε ετών με σκοπό να ολοκληρωθεί η διαδικασία της αδειοδότησης και να προχωρήσει το έργο
Οι δύο δήμαρχοι Νέστου και Τοπείρου αντίστοιχα επισημαίνουν στο «Ε» ότι η επικοινωνία και η συνεργασία υπήρχε και παλαιότερα, ενώ σήμερα περιμένουν να εγκριθούν τα περιβαλλοντικά ώστε να «τρέξουν» τις διαδικασίες
Στην γέφυρα του Νέστου που θα ενώνει τον δήμο Νέστου με τον δήμο Τοπείρου αναφέρθηκε ο δήμαρχος Νέστου και πρόεδρος της Π.Ε.Δ. Σάββας Μιχαηλίδης στην εκπομπή ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ του Γιάννη Χατζηεμμανουήλ στο ΕΝΑ Channel.
Λόγος γίνεται για ένα έργο που το είχε σχεδιάσει και το έφτασε μέχρι εγκρίσεως σε προηγούμενη θητεία του και βέβαια δεν το εγκατέλειψε με αποτέλεσμα να εξετάζεται εκ νέου, ένα έργο που μπορεί να χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ και προϋπολογίζεται περίπου στο 1,5 εκατ. ευρώ.
Ένα έργο που προϋπήρχε μέχρι και το 1934…
Ο δήμαρχος Νέστου, Σάββας Μιχαηλίδης, τονίζει επιπροσθέτως στο «Ε»:
«Πρόκειται για ένα έργο που προϋπήρχε μέχρι και το 1934, από εδώ μάλιστα ξεκινούσε και το κανονικό δρομολόγιο και υπάρχουν οι σχετικοί χάρτες. Βέβαια, κάποια στιγμή έπεσε το έργο το 1934 και το δρομολόγιο διεκόπη. Αξιοσημείωτο είναι ότι η κατασκευή της γέφυρας ξεκίνησε το 1939, έπειτα όμως ξέσπασε ο πόλεμος, που είχε ως άμεσο απότοκο να μείνει σε αδράνεια η εργολαβία».
Σ. Μιχαηλίδης: Σήμερα το ξεκινάμε από την αρχή για να αδειοδοτηθεί σε πρώτο στάδιο
Τονίζει μάλιστα πως η επανεκκίνηση ή η ανακατασκευή του έργου πήρε έγκριση περιβαλλοντικών όρων το 2010.
«Εν συνεχεία, υπήρχε το χρονικό περιθώριο μέχρι το 2015 να την ανακατασκευάσουμε, αλλά δεν προχώρησε η όλη διαδικασία όσον αφορά την χρηματοδότησή του. Επισημαίνεται, ωστόσο πως μετά από αίτηση θα μπορούσε να πάρει παράταση σίγουρα μέχρι το 2025 σύμφωνα με τον νόμο, ωστόσο δεν έγινε κάτι τέτοιο με αποτέλεσμα σήμερα να ξεκινάμε από την αρχή για να αδειοδοτηθεί σε πρώτο στάδιο».
Επισημαίνει εμφατικά πως το εν λόγω έργο παρέχει ασφάλεια εκατέρωθεν, μπορεί να υποστηρίξει δράσεις μεταξύ των δύο δήμων, μιας και οι δυο τους έχουν κοινά ενδιαφέροντα και μία πολύ καλή συνεργασία.
«Έχουμε θέσει ένα χρονοδιάγραμμα γύρω στην πενταετία να ολοκληρωθεί η διαδικασία αδειοδότησης και να προχωρήσουμε έπειτα στην κατασκευή», υποστηρίζει επιπλέον.
«Υπάρχει μελέτη 3 εκ. ευρώ για το έργο και σε περίπτωση που δημοπρατηθεί θα φτάσει στα 1.800.000, πιθανόν και λιγότερο. Το έργο θα μπορούσε να έχει γίνει κοντά στο 2014, αλλά δυστυχώς η νομοθεσία τότε δεν προέβλεπε δέσμευση μακροχρόνιας πίστωσης, αφού έπρεπε κάποιος να έχει χρήματα στο ταμείο για να προχωρήσει το συγκεκριμένο έργο. Η μετέπειτα διοίκηση, ωστόσο “πολέμησε” το έργο, επειδή πιθανόν έφερε σφραγίδα της δικής μας θητείας και παράταξης και δεν ανανέωσε τους περιβαλλοντικούς όρους», όπως αναφέρει χαρακτηριστικά.
«Αδιανόητο σήμερα να μην μπορεί κάποιος να έχει μία άμεση επικοινωνία και να είναι υποχρεωμένος να κάνει έναν κύκλο 50 χιλιομέτρων»
Υπογράμμισε ότι το έργο θα προσφέρει πολλά σε όλες τις κατευθύνσεις χαρακτηρίζοντας αδιανόητο σήμερα να μην μπορεί κάποιος να έχει μία άμεση επικοινωνία με κάτι που είναι ορατό και να είναι συν τοις άλλοις υποχρεωμένος να κάνει έναν κύκλο 50 χιλιομέτρων.
Θ. Μίχογλου: Μένουν η έγκριση των περιβαλλοντικών και η υπογραφή του Περιφερειάρχη
Σε απόλυτη συμφωνία με όσα δήλωσε ο δήμαρχος Νέστου έρχονται και τα λεγόμενα του δημάρχου Τοπείρου, Θωμά Μίχογλου στο «Ε»:
«Περιμένουμε να εγκριθούν τα περιβαλλοντικά και να υπογράψει ο περιφερειάρχης, ώστε να ‘’περπατήσει’’ το έργο στο πλαίσιο μάλιστα του Αναπτυξιακού Οργανισμού. Βέβαια, υπήρχε από παλιά με σκοπό την επικοινωνία της κοινότητας Ευλάλου με τον δήμο Χρυσούπολης».