«Ηρακλείς του στέμματος»
Φαινόμενο κι αυτό των καιρών. Κάποιοι εμφανίζονται ως «Ηρακλείς του στέμματος». Ότι δηλαδή είναι αυτοί που φυλάσσουν τον βασιλέα, αυτοί που τον συμβουλεύουν και εν μέρει συγκυβερνούν.
Εμφανίζονται τα άτομα αυτά πάντα με την όποια αλλαγή γίνεται σε επίπεδο εξουσίας. Μικρής ή μεγάλης, τοπικής ή κεντρικής. Φαινόμενο των ανώριμων εξουσιών, των περιστασιακών εξουσιαστών που φαντάζονται μεγαλεία.
Άτομα, που ανεβαίνουν στη στέγη και φωνάζουν τα όσα λίγα κάνουν. Γιατί αυτά τα λίγα μπορούν…
Αναφορικά δε ως προς τους φέροντες το στέμμα, νιρβάνα. Ζουν στις ψευδαισθήσεις ότι η εξουσία τους θα είναι αιώνια…
Γ.Δ.
Μη ξεχνάτε τη Θηλιά
Ο Χρήστος Μέτιος και οι συνεργάτες του σαμποτάρησαν την εκτέλεση ενός έργου το οποίο ενώ προκηρύχθηκε, το ακύρωσαν επικαλούμενοι αστείες δικαιολογίες.
Πρόκειται για το έργο ασφαλτόστρωσης του δρόμου της Θηλιάς που οδηγεί σε χωριά της ορεινής περιοχής (Πομακοχώρια).
Υπενθυμίζω τώρα λοιπόν, 3 μήνες μετά την ανάληψη των καθηκόντων της νέας διοίκησης της Περιφέρειας, κυρίως δε προς τον αντιπεριφερειάρχη Χατζηγκενέ Ιρφάν, την ηθική υποχρέωση προς τους κατοίκους, για την ολοκλήρωση του έργου. Το οποίο μάλιστα εμπίπτει και στις αρμοδιότητές του. Ιδού λοιπόν ένα αίτημα χρόνων που ήρθε ο χρόνος να υλοποιηθεί.
Θυμίζω στον κ.Χατζηγκενέ ότι πριν λίγες ημέρες ο Χριστόδουλος Τοψίδης υπέγραψε συμφωνία για την αποκατάσταση ορεινών δρόμων στην Καβάλα.
Γ.Δ.
Απαράδεκτες εικόνες
Το ένα φέρνει το άλλο και όλα μαζί μια απαράδεκτη εικόνα, ανατριχιαστική και αναχρονιστική. Αναφέρομαι στην εικόνα που είδαμε οι περισσότεροι να κυνηγούν νέα άτομα δύο άλλους νέους της ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας για να τους λυντσάρουν.
Πρόκειται για αποκρουστικό πρόσωπο μιας άλλης Ελλάδας που τροφοδοτείται φανερά πλέον από τις υπερβολές μερίδας της Εκκλησίας και άλλων φορέων, ακόμη και κομμάτων και πολιτικών.
Παρεμφερής και απαράδεκτη επίσης η καύση ομοιώματος του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ στην Κέρκυρα.
Δυστυχώς, το ξαναλέω. Αυτό το αποκρουστικό πρόσωπο μερίδας πολιτών υπάρχει. Και είναι δίπλα μας, περιμένοντας να εκφραστεί με βία και μίσος.
-Αλήθεια, γιατί κάποιοι ιεράρχες ξέχασαν το δίδαγμα του Ιησού για Αγάπη προς τον πλησίον;
Γ.Δ.
Χωρίς διαφήμιση και προβολή μη περιμένεις να γίνεις γνωστός
Ο κανόνας της αγοράς, του επιχειρείν, είναι παλιός αλλά πάντα επίκαιρος. Χωρίς διαφήμιση-προβολή, μη περιμένεις η δουλειά σου να γίνει γνωστή, οι ιδέες σου, το δημιούργημά σου, αυτό που εμπορεύεσαι, που προσφέρεις, ακόμη και ως έργο τέχνης.
Οι δήμαρχοι μετά τον Αμοιρίδη αγνόησαν επιδεικτικά αυτόν τον χρυσό κανόνα της αγοράς. Αρκέστηκαν να λένε «Ξανθιώτικο Καρναβάλι» νομίζοντας ότι το προσφερόμενο είδος θα συνεχίσει να «πουλάει» χωρίς να διαφημίζεται.
Ο χρόνος τους διέψευσε όλους. Και τώρα ευρισκόμενοι μπροστά στο μεγάλο πρόβλημα απαξίωσης του Καρναβαλιού, αγνόησαν την διαφήμιση τόσο τοπικά όσο και περιφερειακά.
Κλαίνε σαν τις μωρές παρθένες σήμερα, αλλά αμφιβάλω εάν κατάλαβαν τι ακριβώς συμβαίνει γύρω τους. Ας ελπίσω ότι κάποιοι εκεί στο δήμο να δουν τις λύσεις που είναι δίπλα τους.
Γ.Δ.
Λοβέρδος εν όψει
Είναι ένα ερώτημα επίκαιρο μετά την επιστροφή στην πολιτική σκηνή του Ανδρέα Λοβέρδου με το κόμμα «Δημοκράτες» που ίδρυσε πρόσφατα για να συμμετάσχει στις ευρωεκλογές.
Υπάρχει μια συζήτηση κι ένας προβληματισμός από πού θα αντλήσει ψήφους ο Λοβέρδος.
Ας δούμε τη σημερινή εικόνα.
Ο Νίκος Ανδρουλάκης προσπαθεί να προσελκύσει κοινό από τον ΣΥΡΙΖΑ. Ο Λοβέρδος θεωρεί ότι η πορεία του ΠΑΣΟΚ προς την ριζοσπαστική Αριστερά είναι δεδομένη και προσκαλεί τους παλιούς του συντρόφους, με την ατζέντα με την οποία τους απευθύνονταν την περασμένη δεκαετία. Ήταν άλλωστε το πρόσωπο που επλήγη περισσότερο από το «λάθος» του Τσίπρα, να στοχοποιήσει δέκα πολιτικούς στην υπόθεση Novartis.
Προσωπικά, αλλά και εκτιμήσεις τρίτων, η παρουσία του Λοβέρδου στις ευρωεκλογές θα είναι μεγάλος πονοκέφαλος για τον Ανδρουλάκη. Κι αυτό, επειδή ο Λοβέρδος μιλάει τη γλώσσα μιας θεσμικής αντιπολίτευσης η ενδυνάμωση της οποίας δεν θα έβαζε ξανά τη χώρα σε περιπέτειες…
Γ.Δ.
Μεγαλώνει το Δημοκρίτειο
Ο κανόνας είναι γνωστός: «Ότι δεν ανανεώνεται πεθαίνει».
Αυτό συνέβη πρόσφατα με το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο, το δικό μας Πανεπιστήμιο.
Έτσι, τα πανεπιστημιακά τμήματα της περιοχής Αν.Μακεδονίας και Θράκης ενώνονται υπό ένα πανεπιστήμιο, το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο της Θράκης, στο οποίο εντάσσονται και τα τμήματα του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδος της Δράμας και της Καβάλας αλλά και το τμήμα Νοσηλευτικής του Διδυμοτείχου. Παράλληλα, ιδρύονται νέες σχολές και τμήματα: η Σχολή Ψυχολογίας με έδρα το Διδυμότειχο (η οποία θα δεχτεί φοιτητές και φοιτήτριες τον Σεπτέμβριο του 2024) και το τμήμα Εργοθεραπείας (που θα δεχτεί πρωτοετείς τον Σεπτέμβριο του 2025). Επίσης μια σειρά από υπάρχοντα τμήματα αλλάζουν όνομα και/ ή ενοποιούνται σε σχολές υπό τη σκέπη του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου.
Να σημειωθεί ότι, όπως αναφέρεται, οι λόγοι ενίσχυσης του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης είναι πρωτίστως εκπαιδευτικοί αλλά και εθνικοί, καθώς το ακαδημαϊκό Ίδρυμα διαδραματίζει κρίσιμο ρόλο στην ευαίσθητη Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.
Γ.Δ.
Μουσείο τεχνικού πολιτισμού ΑΜΘ στην Ξάνθη
Το «Ε» παρουσίασε στο χθεσινό του φύλλο το νέο μουσείο τεχνικού πολιτισμού ΑΜΘ που έχει δρομολογήσει να ιδρύσει και να λειτουργήσει στην Ξάνθη η Υπηρεσία Νεωτέρων Μνημείων και Τεχνικών Έργων της ΑΜΘ. Ένα νέο Μουσείο στην Καπναποθήκη Αγγέλου Κωνσταντίνου που είναι ιδιοκτησίας του Υπουργείου Πολιτισμού. Να σημειώσουμε ότι παλιότερα την γειτονική Καπναποθήκη ο αείμνηστος νομάρχης Ξάνθης Γιώργος Παυλίδης την προόρισε για Μουσείο Καπνού το οποίο και δεν έγινε ποτέ γιατί μας πρόλαβε η Καβάλα. Η ΥΝΜΤΕ έχει εκπονήσει το σχέδιο για την ίδρυση του μουσείου που εκτός από την αποκατάσταση, επανάχρηση και ανάδειξη του κτηρίου βιομηχανικής κληρονομιάς θα στεγάσει ιστορικό αρχείο και βιβλιοθήκη και θα έχει διασύνδεση με άλλα μουσεία αναδεικνύοντας το βιομηχανικό παρελθόν της Ξάνθης της ακμάζουσας εποχής.
Ένα ακόμη μουσείο προστίθεται στο πολιτιστικό «οπλοστάσιο» της πόλης μας που θα είναι πόλος έλξης επισκεπτών. Ας ελπίσουμε όμως να γίνει σ’ ένα εύλογο χρονικό διάστημα.
Μ.Ξ.
Οι στολές των συλλόγων
Γκρινιάζουν οι σύλλογοι γιατί τους έμειναν στοκ οι στολές που ετοίμασαν και δεν μπορούν να εξοφλήσουν τις υποχρεώσεις τους στις βιοτεχνίες. Λογικό αλλά αυτό το ρίσκο υπήρχε πάντα. Δεν μπορούν όμως να ζητούν από τον δήμο να τους πληρώσει 40 ευρώ τις αδιάθετες στολές των 34 συλλόγων! Αν τα υπολογίσει κανείς είναι πάνω από 50.000 ευρώ. Όταν όμως ξεπουλούσαν και μάζευαν χιλιάδες ευρώ δεν είδαμε να κάνουν κάτι ανταποδοτικό για τους δημότες, εκτός από ελάχιστους που έχουν μια πολιτιστική δράση. Οι υπόλοιποι κλειδώνουν τα γραφεία τους και τα ανοίγουν μόνο στο καρναβάλι και στις γιορτές παλιάς πόλης. Ας αποφασίσουν αν είναι πολιτιστικοί σύλλογοι οπότε θα πρέπει να έχουν πολιτιστικό αποτύπωμα στο δήμο όλο το χρόνο και συνεπώς ο δήμος θα πρέπει να τους συνδράμει ή επιχειρήσεις οπότε θα πρέπει να αναλαμβάνουν και το ρίσκο!
Μ.Ξ.
Λίγα λόγια
Αξίζει να πούμε λίγα λόγια για ένα έργο που σε λίγο καιρό θα είναι έτοιμο και στη διάθεση ενοικιαστών.
Πρόκειται για την ανακατασκευή του κτηρίου της πρώην φοιτητικής εστίας στη συμβολή των οδών Μπρωκούμη, Κουγιουμτζόγλου και Σταθμού.
Πρόκειται για ακίνητο επιφανείας 5.250τετ.μέτρων, το οποίο περιλαμβάνει 105 επιπλωμένα διαμερίσματα επιφάνειας από 22 έως 53τ.μ., όπως επίσης και ισόγειο κατάστημα 720τ.μ. (υπεραγορά) αλλά και υπόγειο χώρο στάθμευσης της τάξεως των 1050τ.μ.
Η επιχείρηση που ανέλαβε την ανακατασκευή του κτηρίου είναι η Premia Properties και η ολοκλήρωση των εργασιών είναι υπόθεση ημερών.
Γ.Δ.
Σχόλια με υπονοούμενα
Συμπολίτης που είχε παρακολουθήσει την εκδήλωση του Σαββάτου για τους μουσικούς, τα τραγούδια και τη γλώσσα των Πομάκων, διαβάζοντας το σχετικό ρεπορτάζ της εφημερίδας μας, τηλεφώνησε για να κάνει κάποια σχόλια.
Ο συμπολίτης με ειρωνικό και περιπαιχτικό τρόπο, με ρώτησε εάν είδα στην εκδήλωση κάποιον εκπρόσωπο της εξουσίας. Χαμογέλασα, καταλαβαίνοντας πως εννοούσε αν ήταν παρών κάποιος βουλευτής, δήμαρχος, αντιπεριφερειάρχης, αντιδήμαρχοι.
Μόνον ένας ήταν εκεί. Ο αντιδήμαρχος Ταρενίδης. Όλοι οι άλλοι απουσίαζαν, ακόμη και οι πολιτευόμενοι.
Προφανώς, λέω τώρα, οι άνθρωποι αυτοί δεν είχαν ανάγκη να μάθουν, να πληροφορηθούν για τα τραγούδια, τη μουσική, τη γλώσσα και άλλα ενδιαφέροντα για τους Πομάκους συμπολίτες μας. Γι’ αυτούς που ζουν δίπλα μας, που κυκλοφορούν δίπλα μας, που ψωνίζουμε από τα μαγαζιά τους το ίδιο κι αυτοί από τα δικά μας, που ζούμε ειρηνικά και χωρίς προβλήματα και θα συνεχίσουμε έτσι.
Συζητώντας το θέμα προχθές με φίλο που διαθέτει ανοιχτό μυαλό, μου είπε αυτό που παγκοσμίως είναι αποδεκτό για να σε χαρακτηρίσει, κι αυτό είναι η γλώσσα που μιλάς. Η γλώσσα καθορίζει την καταγωγή. Είσαι Έλληνας, Γερμανός, Γάλλος, Πομάκος γιατί μιλάς τη γλώσσα σου. Αυτή σε ξεχωρίζει και σε καθορίζει στην πορεία σου στον χρόνο. Όλα τα άλλα έπονται. Πρώτη και πάνω απ’ όλα είναι η γλώσσα.
Γ.Δ.