Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Επίκαιρα Μπαίνει στο …μουσείο το τουριστικό τρένο Ξάνθη – Δράμα

Μπαίνει στο …μουσείο το τουριστικό τρένο Ξάνθη – Δράμα

0

Η Hellenic Train και ο ΟΣΕ …σφυρίζουν αδιάφορα


Ιρφάν Χατζηγκενέ, αντιπεριφερειάρχης Υποδομών: «Μας έχει γνωστοποιηθεί ότι δεν υπάρχει περίπτωση άμεσα να ενεργοποιηθεί η τουριστική γραμμή Δράμα- Ξάνθη. Εμείς θέλουμε να λειτουργήσει…»


Δεν θα σφυρίξει τρένο στην Ξάνθη, τουλάχιστον για πολύ και αδιευκρίνιστο πόσο καιρό! Κι όχι μόνο από επιβατική αμαξοστοιχία αλλά ούτε από την τουριστική γραμμή Ξάνθη – Δράμα που διαπερνά τα Στενά του Νέστου και ήταν και παραμένει αίτημα και των δυο περιφερειακών ενοτήτων. Μάλιστα το προηγούμενο διάστημα είχαν γίνει συναντήσεις των δημάρχων Ξάνθης και Δράμας και κοινές ενέργειες που ωστόσο ήταν ατελέσφορες. Η διαπίστωση αυτή συνάγεται τόσο από τον γενικό σχεδιασμό με τα σιδηροδρομικά έργα που ανακοινώθηκαν πριν λίγο καιρό όπου η Ξάνθη δεν συμπεριλαμβάνεται (ρεπορτάζ 20/1/2024), παρά μόνο το κομμάτι Νέα Καρβάλη – Τοξότες (CEF1) με 212 εκατ. ευρώ και είναι το μοναδικό έργο που περιλαμβάνεται στο νέο σχέδιο μεταρρύθμισης του ελληνικού σιδηρόδρομου. Στον ίδιο σχεδιασμό δεν γίνεται καμία αναφορά για ανάταξη του υπάρχοντος δικτύου Δράμα – Ξάνθη – Αλεξανδρούπολη!

Ερώτηση Βελόπουλου για το τουριστικό τρένο: Ποιοι …σφυρίζουν αδιάφορα

Το ζήτημα με την ενεργοποίηση της τουριστικής γραμμή Δράμα –  Ξάνθη επαναφέρει με ερώτησή του (1855/21/11/2023) προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών ο πρόεδρος του κόμματος «Ελληνικής Λύση» Κυριάκος Βελόπουλος. Πρόκειται για τη δεύτερη ερώτηση μετά από ένα χρόνο «αφορμής δοθείσης των προσφάτων επαφών Δημοτικής Αρχής της Π. Ε. Δράμας με παράγοντες των ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ» όπως αναφέρεται. Στην πρώτη ερώτηση αναφορικά με την ενεργοποίηση του τουριστικού τρένου Δράμα – Ξάνθη, μεταξύ των άλλων, η Hellenic Train τόνιζε ότι «…μπορεί να εξετασθεί, όταν οι επιχειρησιακές δυνατότητες της εταιρίας το επιτρέψουν (προσωπικό και τροχαίο υλικό) σε συνάρτηση – πρωτίστως – με τις δυνατότητες της σιδηροδρομικής υποδομής». Επιπρόσθετα και επί της πρότασης δρομολόγησης τουριστικού τρένου Δράμα – Λευκοθέα Σερρών είχε δηλωθεί από την εν λόγω ότι «δύναται κι αυτή να εξεταστεί». Μ’ αυτά τα δεδομένα ερωτάται ο κ. Υπουργός:

«1.Δεδομένου ότι παρήλθε ήδη ένα έτος από την απάντηση που λάβαμε, μέσω υμών, από την Hellenic Train, σχετικά με την ενεργοποίηση τουριστικών σιδηροδρομικών διαδρομών από Δράμα, προτίθεστε όπως μας εκθέστε τα πεπραγμένα της εν λόγω εταιρίας (από τις αρχές Οκτωβρίου του 2022) πέριξ της βελτίωσης της σιδηροδρομικής υποδομής και των παράπλευρων επιχειρησιακών δράσεών της, ώστε να ενεργοποιηθεί το τουριστικό τρένο Δράμα – Ξάνθη;

2.Συναφώς, διατίθεστε να μας πληροφορήσετε, εάν η Hellenic Train εξέτασε ή εξετάζει την πρόταση δρομολόγησης τουριστικού τρένου Δράμα – Λευκοθέα Σερρών κι αν ναι, ποιες πρωτοβουλίες έχει αναλάβει επί τούτου;»

Η Hellenic Train πετά το μπαλάκι στον ΟΣΕ

Η Hellenic Train απαντά (29/11/2023) σημειώνοντας επί λέξει ότι δεν είναι υπεύθυνη για την βελτίωση και συντήρηση της υποδομής και ότι υπεύθυνη εταιρεία είναι ο Διαχειριστής υποδομής ο ΟΣΕ. Επίσης αναφέρει πως δεν έχει υπάρξει βελτίωση της υποδομής στο τμήμα Δράμα – Ξάνθη και επομένως δεν έχουν βελτιωθεί οι συνθήκες για την εξέταση του εγχειρήματος ως προς την βιωσιμότητά του . Καταλήγει δε με το συμπέρασμα ότι: «Με τις σημερινές συνθήκες το εγχείρημα δεν είναι υλοποιήσιμο για το 2024».

Ο ΟΣΕ περί άλλων τυρβάζει…

Η απάντηση που δίνει ο ΟΣΕ περί άλλων τυρβάζει. Συγκεκριμένα αναφέρεται στην μουσειακή αποκατάσταση του οχήματος – εστιατόριο του θρυλικού Simplon Orient Express (κατασκευής 1926) και αναφέρεται στην μεγάλη επισκεψιμότητα στην εκδήλωση της σιδηροδρομικής άφιξης του Άι Βασίλη από τον Σ.Σ Δράμας για να καταλήξει ότι: « ο τουριστικός – ιστορικός σιδηρόδρομος συμβάλλει ιδιαίτερα στην προσέλευση του κοινό». Γι’ αυτό και αποφάσισε και την αποκατάσταση άλλων τεσσάρων αμαξοστοιχιών. Επί του επίμαχου θέματος όμως σημειώνει αυτολεξεί: «Εφόσον επιτευχθεί η ολοκλήρωση των σχετικών εργασιών θα έχει καλυφθεί μία από τις βασικότερες συνιστώσες της δρομολόγησης τουριστικών αμαξοστοιχιών στην διαδρομή Δράμα – Παρανέστι – Τοξότες – Ξάνθη και Λευκοθέα – Δράμα, που αναφέρονται στην ερώτηση ως μελλοντική επέκταση».

Ιρφάν Χατζηγκενέ, αντιπεριφερειάρχης Υποδομών: « Εμείς θέλουμε να λειτουργήσει και σαν περιφερειακή αρχή θα προσπαθήσουμε σ’ αυτή την κατεύθυνση»

Τουτέστιν μεθερμηνευόμενο, από τον αντιπεριφερειάρχη Μεταφορών Ιρφάν Χατζηγκενέ: «Αυτό που μας έχει γνωστοποιηθεί είναι ότι δεν υπάρχει περίπτωση άμεσα να ενεργοποιηθεί η τουριστική γραμμή Δράμα- Ξάνθη. Όπως μας είπαν αρμοδίως λόγοι ασφάλειας δεν το επιτρέπουν. Λειτουργεί μόνο για την μεταφορά καυσίμων του Στρατού. Εμείς θέλουμε να λειτουργήσει και σαν περιφερειακή αρχή θα προσπαθήσουμε σ’ αυτή την κατεύθυνση».


Μαριάννα Ξανθοπούλου

mxanthopoulou@empros.gr

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από Μαριάννα Ξανθοπούλου
Περισσότερα άρθρα από Επίκαιρα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

ΑΜΘ: 36.220.000 € η δημόσια δαπάνη από το ΥΠΑΑΤ για Νέους Γεωργούς

Η ηλεκτρονική υποβολή αιτήσεων θα ξεκινήσει την Παρασκευή 29 Νοεμβρίου 2024 και θα διαρκέσ…