Αρχική ΓΝΩΜΕΣ Είναι το παιδί μου έτοιμο να ξεκινήσει το Δημοτικό;

Είναι το παιδί μου έτοιμο να ξεκινήσει το Δημοτικό;

0

Φτάνουμε σιγά σιγά στο τέλος του καλοκαιριού και ξεκινάμε όλοι τις προετοιμασίες μας για τον Σεπτέμβριο. Οι μεγάλοι ετοιμάζονται για τις δουλειές τους και οι μικροί μας φίλοι για να συνεχίσουν το σχολείο. Είναι όμως και οι μικρότεροι μας φίλοι που ετοιμάζονται να πάνε στο ‘’μεγάλο’’ σχολείο όπως το αποκαλούν και ανυπομονούν για το Δημοτικό! Είναι όμως όλα τα παιδιά έτοιμα για να ξεκινήσουν το Δημοτικό; Τι πρέπει να προσέχουν οι γονείς; Ποιες ικανότητες πρέπει να έχουν αποκτήσει τα παιδιά πριν το Δημοτικό; Πάμε παρακάτω να λύσουμε όλες τις απορίες.

Τί είναι η σχολική ετοιμότητα;
Ξεκινάμε από το βασικό ερώτημα ‘’Τι είναι η σχολική ετοιμότητα;’’. Η σχολική ετοιμότητα είναι ένα συγκεκριμένο επίπεδο ανάπτυξης ως προς την κινητική, σωματική, κοινωνική, συναισθηματική, γλωσσική και γνωστική σκοπιά, όπου επιτρέπει στα παιδιά να ανταποκριθούν με επιτυχία στις σχολικές τους υποχρεώσεις. Ηλικιακά τα παιδιά αναπτύσσουν τις ικανότητες αυτές και φτάνουν στο επιθυμητό επίπεδο μεταξύ 5 ετών – 6 ετών και 6 μηνών.

Ποια είναι τα κριτήρια της σχολικής ετοιμότητας;
1.ΓΛΩΣΣΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ : Ως προς την αντίληψη του λόγου τα παιδιά πρέπει να κατανοούν και να εκτελούν απλές και σύνθετες εντολές. Να μπορούν να κατανοούν τις συζητήσεις. Να μπορούν να κατανοούν ιστορίες και ανέκδοτα. Ως προς την έκφραση του λόγου τα παιδιά πρέπει να μπορούν να συζητάνε, να χρησιμοποιούν μεγάλες προτάσεις, να έχουν εμπλουτισμένο και πλούσιο για την ηλικία τους λεξιλόγιο, να μπορούν να μαθαίνουν απ’έξω τραγούδια και ποιηματάκια. Πρέπει να μπορούν να θέτουν και να απαντούν σε ερωτήσεις και να αφηγούνται και να επαναφηγούνται ιστορίες.
2.ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ : Ως προς τις κοινωνικές δεξιότητες πρέπει να συμμετέχουν σε διαλόγους, να ξεκινούν μόνοι τους ένα θέμα συζήτησης και να τηρούν το θέμα της συζήτησης. Πρέπει να τηρούν την βλεμματική επαφή, να χαιρετάνε τους φίλους τους και τους γνωστούς τους. Επίσης, πρέπει να εκφράζονται και με τις κινήσεις του προσώπου.
3.ΓΡΑΦΟ-ΦΩΝΟΛΟΓΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΟΤΗΤΑ : Τα παιδιά πρέπει να είναι σε θέση να γράφουν το όνομα τους, να αναγνωρίζουν τα κεφαλαία γράμματα, να μπορούν να βρίσκουν από ποιο γράμμα ξεκινάει η κάθε λέξη, να γράφουν τα περισσότερα γράμματα, να βρίσκουν σε μια λέξη το γράμμα-στόχο και να μπορούν να αντιγράφουν λέξεις.
4.ΛΟΓΙΚΟ-ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ : Τα παιδιά πρέπει να αναγνωρίζουν τα σχήματα και τα μεγέθη, να αναγνωρίζουν τις ποσότητες, να μπορούν να ομαδοποιούν τα αντικείμενα και να σειροθετούν τα αντικείμενα ανάλογα με το μέγεθος τους. Πρέπει να αναγνωρίζουν τους αριθμούς μέχρι το 10. Πρέπει να μπορούν να βρίσκουν τις ομοιότητες και τις διαφορές και να γνωρίζουν τα χρώματα.
5.ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ : Τα παιδιά πρέπει να έχουν μια ικανοποιητική ικανότητα συγκέντρωσης και προσοχής, να έχουν ωριμότητα στην αδρή και την λεπτή τους κινητικότητα.
6.ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑΤΙ :Τα παιδιά πρέπει να μπορούν να κατανοούν τα συναισθήματα των άλλων, να τα ερμηνεύουν και να πράττουν ανάλογα. Πρέπει να μπορούν να εκφράζουν τα δικά τους συναισθήματα ορθά και να μπορούν να ελέγχουν τα συναισθήματα τους. Επιπλέον τα παιδιά πρέπει να έχουν την αίσθηση της συνεργασίας και να μπορούν να συνεργάζονται μεταξύ τους.

Κόντε Χασάν Μπουσρά
Λογοθεραπεύτρια (Πτυχιούχος Α.ΤΕΙ Πατρών)

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από Μπουσρά Κόντε Χασάν
Περισσότερα άρθρα από ΓΝΩΜΕΣ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Έπος Καραγκιοζιάδα – Εθνική Φαρσοκωμωδία*

«Τα λόγια του παράλογα, μα τόσο λογικά σε εποχές απέραντης απερισκεψίας» Δημήτρης Αβούρης …