Αρχική ΓΝΩΜΕΣ Σχετικά με τις παρεμβάσεις του Τουρκικού Προξενείου στις εκλογές

Σχετικά με τις παρεμβάσεις του Τουρκικού Προξενείου στις εκλογές

0

Τώρα που μιλάνε όλοι για την Θράκη, ας πούμε κάποια λίγα και χρήσιμα για να δώσουμε μια διάσταση που ίσως διαφεύγει στην πλειοψηφία των αναλυτών. Για να γίνουν κατανοητά όλα τα δεδομένα θα πρέπει να παραθέσουμε κάποιες σταθερές για την ανάγκη της διεξοδικής συζήτησης.

α). Είναι δεδομένο ότι για εμάς τους Θρακιώτες ποτέ δεν ήταν ζητούμενο ο αριθμός των χριστιανών ή των μουσουλμάνων βουλευτών, ούτε τέθηκε ποτέ ζήτημα αν υποεκπροσωπείται η πλειονότητα ακόμη κι όταν η μειονότητα εξέλεξε όλους τους τρεις βουλευτές στην Ροδόπη. Β). Το επίπεδο των μουσουλμάνων βουλευτών ειδικά τα τελευταία χρόνια ήταν πολύ υψηλό, σημειώνω την εκλογή των εξαιρετικών Μουσταφά Μουσταφά και Αιχάν Καραγιουσούφ του ΣΥΡΙΖΑ και Αχμέτ Ιλχάν του ΚΙΝΑΛ στην Ροδόπη, που με ήθος, συνέπεια και κοινοβουλευτική ανωτερότητα τίμησαν την ψήφο των συμπολιτών τους και άφησαν τις καλύτερες εντυπώσεις. Ομοίως και στην Ξάνθη, ο συνεχώς εκλεγόμενος Ζεϊμπέκ Χουσεΐν, κινήθηκε γενικά με μετριοπάθεια και συνέπεια μέχρι πρόσφατα. Γ). Είναι η πρώτη φορά που το Τουρκικό Προξενείο και η Τουρκία, αποφάσισε να αναμιχθεί πιο ενεργά στα εκλογικά δρώμενα της Ελλάδας και είναι η πρώτη φορά που συντονισμένα επιχειρήθηκε η χειραγώγηση της μειονότητας με την συνδρομή τόσο της Ομοσπονδίας Τούρκων Δυτικής Θράκης, όσο των εγχώριων παρακρατικών δομών (ψευδομουφτήδων) με αποστολή sms στους μουσουλμάνους με υπόδειξη προσώπου υποψηφίου βουλευτή και μεταφορά χιλιάδων μεταναστών από την Ευρώπη με προσημειωμένο φάκελο και σταυρό σε υποψήφιο. Δ) Είναι η πρώτη φορά που ζητήθηκε από τους εκλεκτούς υποψήφιους της Τουρκίας, να τοποθετηθούν δημόσια υπέρ τουρκικής μειονότητας και να δώσουν εθνική ταυτότητα στην μειονότητα κατά απαίτηση και των σκληρών και φανατικών κύκλων εντός της μειονότητας. Ε). Είναι η πρώτη φορά που στελέχη του κόμματος που συμπεριέλαβε τους εκλεκτούς της Τουρκίας στα ψηφοδέλτια του (ΣΥΡΙΖΑ) αντέδρασαν είτε δια παραιτήσεων τους είτε δια δημοσίων δηλώσεων τους για τον επικίνδυνο κατήφορο του κόμματος προς το Τουρκικό Προξενείο φθάνοντας να συγχαρούν το Προξενείο για την εκλογή των βουλευτών του. Στ). Είναι η πρώτη φορά που ανακοινώθηκε δημόσια ότι η ηγεσία ενός κόμματος (του ΣΥΡΙΖΑ) ενημερώθηκε για την ύποπτη δράση των υποψήφιων του και δεν αντέδρασε ενώ παρέλκει να αναφερθούμε στην τοξικότητα των δηλώσεων των στελεχών του που μιλούν για κυπατζιδικες πρακτικές και επικίνδυνα παιχνίδια σε βάρος της μειονότητας, αρνούμενοι να τοποθετηθούν επι της ουσίας και να αποκηρύξουν όλα τα επικίνδυνα περί εθνικής μειονότητας.

Σε όλους όσους είδαν διχασμό της μειονότητας και απόπειρα εκφοβισμού της, σε όσους είδαν επικίνδυνα παιχνίδια σε βάρος της μειονότητας, οφείλουμε να πούμε τα εξής:

Είναι δυνατόν να υποστηρίζεται σοβαρά ότι είναι επιτρεπτή η ανάμιξη του Προξενείου μιας ξένης αναθεωρητικής δύναμης στα εσωτερικά της χώρας μας για να εκλέξει βουλευτές η μειονότητα καθ´ υπαγορευση της;

Είναι δυνατόν να υποστηρίζεται σοβαρά ότι είναι επιτρεπτό να δίνουμε γραμμή υπέρ συγκεκριμένων υποψηφίων της μειονότητας και σε βάρος άλλων όπως ο Ιλχάν Αχμέτ επειδή εξέφρασε την άποψη ότι το προξενείο δεν πρέπει  να ανακατεύεται στα εσωτερικά της χώρας μας;

Έχουν σκεφτεί άραγε όλοι αυτοί οι «έξυπνοι και δημοκρατικοί» αναλυτές τι θα σήμαινε αν δίνονταν γραμμή από τα κόμματα υπερ χριστιανών υποψηφίων; Αν π.χ στην Ξάνθη που οι τρεις χριστιανοί υποψήφιοι του ΚΙΝΑΛ πήραν από 2000 σταυρούς, συνεννοούνταν και έπεφτε γραμμή υπέρ ενός υποψήφιου υπήρχε περίπτωση να εκλεγεί ο μουσουλμάνος Μπουρχάν;

Ποιοι είναι αυτοί που διακινδυνεύουν την ειρηνική συνύπαρξη χριστιανών και μουσουλμάνων και σπέρνουν καινά δαιμόνια ανάμεσα μας με την δικαιολόγηση αντιδημοκρατικών μεθόδων επηρεασμού της μειονότητας;

Ποιοι είναι αυτοί που βλέπουν χρώματα ροζ, γαλάζια και πράσινα αλλά δεν βλέπουν γκαιμπελικές μεθόδους επηρεασμού της ψήφου της μειονότητας προς τους εκλεκτούς της γείτονος;

Εμάς δεν μας απασχολεί ποιο κόμμα θα ψηφίσουν οι μουσουλμάνοι, ούτε ποιον εκπρόσωπο τους επιλέγουν από όλους τους υποψήφιους. Αρκεί να συμπεριφέρονται όπως συμπεριφερόμαστε εμείς. Μας ενδιαφέρει η ελευθερία της έκφρασης τους και η ακώλυτη άσκηση του δημοκρατικού τους δικαιώματος του εκλέγειν και εκλέγεσθαι, χωρίς εξαναγκασμούς, χωρίς φόβο, χωρίς ψυχολογική πίεση. Εν τέλει μας ενδιαφέρει αν οι εκπρόσωποι που επιλέγουν, πρακτορεύουν συμφέροντα ξένης δύναμης η οποία απειλεί με πόλεμο την χώρα και πατρίδα μας, ότι θα έρθει νύχτα και ότι τα σύνορα της υπερβαίνουν τα τωρινά σύνορα της.

Ορθά ο Πρωθυπουργός ανέδειξε το θέμα, έστω και καθυστερημένα γιατί πρέπει να γίνει παντάπασιν γνωστό ότι η χώρα μας δεν ανέχεται παρεμβάσεις στο εσωτερικό της, ούτε θα επιτρέψει σε πολίτες της να παίξουν παιχνίδια σε βάρος της εθνικής μας κυριαρχίας, αναδεικνύοντας εθνική ταυτότητα σε μειονότητα που έχει καταγραφεί σε διεθνή συνθήκη ως θρησκευτική.

Όσο για την τοποθέτηση της κας Μπακογιάννη, διαφωνώ με την ουσία αλλά συμφωνώ με το ύφος και την ένταση της παρέμβασης της. Τα ερωτήματα που έπρεπε να θέσει στο ακροατήριο της είναι πολύ συγκεκριμένα: Πως αισθάνεστε με την παρέμβαση του Προξενείου στις εκλογές της χώρας, πως επιτρέπετε σε ξένους παράγοντες να σας υποδεικνύουν ποιο κόμμα και ποιον υποψήφιο θα ψηφίσετε; Τι μηνύματα στέλνετε στην οποία ελληνική κυβέρνηση  με την στάση σας; Πως επιτρέπετε σε τρίτους να σας στέλνουν μηνύματα με το όνομα του υποψηφίου που θα ψηφίσετε;

Εν τέλει, η τακτική να βάζουμε τα ζητήματα αυτά κάτω από το χαλί έχει τελειώσει ανεπιστρεπτί. Η ανάδειξη του συγκεκριμένου ζητήματος, θα βάλει πολλά πράγματα στην θέση τους. Θα δείξει τελικά αν η μειονότητα θα μείνει δέσμια των προξενικών εξαρτήσεων ή θα τραβήξει μπροστά και ανεξάρτητα για να απολαύσει τα δικαιώματα που της εγγυάται η ελληνική δημοκρατία.

Θα αναδείξει τον υποχρεωτικά υπεύθυνο ρόλο των κομμάτων στην διαχείριση παρόμοιων προβλημάτων. Οι δυο βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ οφείλουν να τοποθετηθούν δημόσια αν εκπροσωπούν θρησκευτική ή εθνική μειονότητα, ενώ και τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ στην Ροδόπη που μίλησαν πρώτα για προξενική ανάμιξη οφείλουν να δηλώσουν αν εμμένουν στην άποψη τους ή απλώς είπαν μια κουβέντα παραπάνω και μετάνιωσαν.

Χριστιανοί και Μουσουλμάνοι στην Θράκη έχουμε καταφέρει πολλά. Έχουμε αποδείξει ότι δεν υπάρχουν ανυπέρβλητες διάφορές μεταξύ μας και έχουμε κατακτήσει ενα υψηλό επίπεδο συνεννόησης. Όλες οι κυβερνήσεις διαχρονικά συνέβαλαν στην εμπέδωση κλίματος εμπιστοσύνης και αλληλεγγύης με τις νομοθετικές πρωτοβουλίες τους και έτσι θα συνεχίσουμε. Χωρίς υπερβολές ψευδοπατριωτισμου και επιλεκτικά ευαίσθητων δημοκρατικών κραυγών.

Στέργιος Γιαλάογλου, Δικηγόρος

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από Στέργιος Γιαλάογλου
Περισσότερα άρθρα από ΓΝΩΜΕΣ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Έπος Καραγκιοζιάδα – Εθνική Φαρσοκωμωδία*

«Τα λόγια του παράλογα, μα τόσο λογικά σε εποχές απέραντης απερισκεψίας» Δημήτρης Αβούρης …