Αρχική ΠΟΛΙΤΙΚΗ Ξεκίνησε η μελέτη για την ανατολική παράκαμψη της πόλης

Ξεκίνησε η μελέτη για την ανατολική παράκαμψη της πόλης

1

Τον Δεκέμβριο από την Εγνατία ΑΕ – Μιλά στο «Ε» ο Αντιπεριφερειάρχης Υποδομών κ. Μ. Αμοιρίδης για τα έργα που υλοποιούνται και σχεδιάζονται

 

Και η σιδηροδρομική γραμμή Δράμα – Ξάνθη εντάχθηκε στα έργα αναβάθμισης προϋπολογισμού 176 εκ. ευρώ  – Αυξάνονται οι πτήσεις στα αεροδρόμια Καβάλας και  Αλεξανδρούπολης

 

Η αναβάθμιση των υποδομών με μεγάλα έργα και μελέτες στον τομέα των Μεταφορών είναι το μεγάλο στοίχημα της Διοίκησης της Περιφέρειας ΑΜΘ, ιδιαίτερα μετά το πράσινο «φως» που έλαβε από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, ο οποίος κατά την επίσκεψη και ομιλία του στην Κομοτηνή προανήγγειλε μεγάλα οδικά έργα, νέα σιδηροδρομικά έργα και συντήρηση υφιστάμενων και αναβάθμιση των αερολιμένων.

Στο πλαίσιο αυτό θα πραγματοποιηθεί μια σημαντική  σύσκεψη εντός του Φεβρουαρίου σε Καβάλα και Αλεξανδρούπολη υπό τον περιφερειάρχη κ. Μέτιο με παρόντες τους Διευθύνοντες συμβούλους της ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ, ΕΓΝΑΤΙΑ ΑΕ και άλλα στελέχη. Η σύσκεψη θα έχει ως αντικείμενο την προεργασία για το έργο της σιδηροδρομικής Εγνατίας, Θεσσαλονίκης – Τοξότες και Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο προϋπολογισμού 3,3 δις. ευρώ  αλλά και την συντήρηση του υφιστάμενου σιδηροδρομικού δικτύου, προϋπολογισμού 176 εκ. ευρώ καθώς επίσης και η εξέλιξη του έργου των κάθετων αξόνων και άλλων οδικών έργων εντός των περιφερειακών ενοτήτων. Να σημειώσουμε ότι την προηγούμενη Δευτέρα πραγματοποιήθηκε σύσκεψη του Αντιπεριφερειάρχη Υποδομών ΑΜΘ κ. Μιχάλη Αμοιρίδη με τον διευθύνοντα σύμβουλο Κωνσταντίνο Κουτσούκο και υπηρεσιακούς παράγοντες της “Εγνατία Οδός ΑΕ”, παρουσία του μέλους τους Δ.Σ. κ. Αντώνη Πασχάλη. Μάλιστα ο κ. Αμοιρίδης με ανάρτησή του προανήγγειλε ότι ο περιφερειάρχης κ. Μέτιος θα ανακοινώσει τα έργα που θα αρχίσει η υλοποίηση τους εντός του 2023.

Και η σιδηροδρομική γραμμή Δράμα – Ξάνθη εντάχθηκε στα έργα αναβάθμισης προϋπολογισμού 176 εκ. ευρώ

Αδιαμφισβήτητα η Σιδηροδρομική Εγνατία είναι το μεγαλύτερο έργο που πρόκειται να υλοποιηθεί στην περιφέρειά μας στο  τομέα των Μεταφορών, ένα έργο ευρωπαϊκών προδιαγραφών που βγάζει τον σιδηρόδρομο από την απαξίωση που έχει ως Μέσο Μεταφοράς στην χώρα μας, αντίθετα με ότι συμβαίνει στην ευρωπαϊκές χώρες και σ’ όλες τις προηγμένες χώρες. Παράλληλα όμως μ’ αυτό έχει δεσμευτεί ποσό 176 εκ. ευρώ για την αναβάθμιση της υφιστάμενης γραμμής του ΟΣΕ στην περιφέρειά μας. Όπως ανέφερε ο κ. Αμοιρίδης σ’ αυτό το έργο εντάσσεται και η αναβάθμιση της γραμμής Δράμας – Ξάνθης που είναι κλειστή λόγω …έργων συντήρησης από το 2015, σύμφωνα με την αιτιολογία του ΟΣΕ.

Αναφορικά δεν με τις αντιδράσεις που έχει πυροδοτήσει το θέμα καθώς και τα αιτήματα των φορέων για τουριστική αξιοποίηση της γραμμής αυτής ο κ. Αμοιρίδης εξέφρασε την άποψη πως αυτό μπορεί να είναι βιώσιμο αν συνδυαστεί με άλλες δράσεις: «Είναι σημαντικό το τουριστικό τρένο αλλά για να είναι ανταγωνιστικό και βιώσιμο θα πρέπει να υποστηριχθεί με διάφορες δράσεις και να συνδεθεί με την επιχειρηματικότητα. Υπάρχουν πολλές καινοτόμες ιδέες που θα εξετάσουμε στον Οργανισμό Διαχείρισης προώθησης προορισμού ΑΜΘ και στοχεύουν μέσα από την διαδρομή με το τρένο στην ανάδειξη της Σταυρούπολης ως προορισμού με στάσεις σε διάφορα σημεία μέχρι την Δράμα».

Ξεκίνησε τον Δεκέμβριο από την Εγνατία  μελέτη για το έργο της ανατολικής παράκαμψης της Ξάνθης 

Σ’ ότι αφορά τα οδικά έργα να θυμίσουμε ότι στην περιφερειακή μας ενότητα αυτό  που δεσπόζει είναι ο κάθετος άξονας το πρώτο κομμάτι του οποίου (Δημάριο – Ελληνοβουλγαρικά σύνορα) είναι υπο ολοκλήρωση υπό ενώ το δεύτερο «Δημάριο Μελίβοια» σε αντιδικία για την κατακύρωσή του. Το επόμενο δηλαδή Μελίβοια – Εχίνος υπο δημοπράτηση. Αυτό που είναι επίσης στην φάση της μελέτης από τον Δεκέμβριο είναι το έργο της Ανατολικής παράκαμψης της πόλης, το τμήμα δηλαδή που είναι η κατάληξη του κάθετου άξονα περιφερειακά της Ξάνθης και η σύνδεσή του με την ανατολική παράκαμψη της πόλης και με την Εγνατία προς την Κομοτηνή. Ένα έργο που είχε ξεκινήσει να σχεδιάζεται επί δημαρχίας Μιχάλη Στυλιανίδη και για το οποίο ο πρώην αν. υπουργός Ανάπτυξης κ. Στάθης Γιαννακίδης είχε δεσμεύσει το ποσό των 3,5 εκ. ευρώ από το πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Το ποσό είναι ακόμη δεσμευμένο όπως ανέφερε ο κ. Αμοιρίδης και έχει ξεκινήσει από την Εγνατία  η μελέτη για την προκαταρκτική χάραξη. Το έργο έχει πολλά τεχνικά όπως σήραγγες λόγω της μορφολογίας.

Αυξάνονται οι πτήσεις στα αεροδρόμια Καβάλας και  Αλεξανδρούπολης

Τέλος σ’ ότι  αφορά τα δυο αεροδρόμια της ΑΜΘ, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης ο κ. Αμοιρίδης επεσήμανε πως σε πρόσφατη συνάντηση με την αεροπορική εταιρεία Aegean επιβεβαιώθηκε η πρόθεση για επέκταση των πτήσεων και πως έχουν προστεθεί στην Καβάλα 2 ακόμη πτήσεις για Αθήνα. Ο κ. Αμοιρίδης ανέφερε πως τα στοιχεία δείχνουν αύξηση της διαθεσιμότητας θέσεων στην καβάλα κατά 11% και κατά 8% στην Αλεξανδρούπολη και πως υπάρχει σημαντική ζήτηση και ανταπόκριση από πτήσεις του εξωτερικού. Για όσους διαμαρτύρονται για ακριβότερα εισιτήρια πτήσεων από Καβάλα έναντι της Αλεξανδρούπολη ο κ. Αμοιρίδης απάντησε πως δεν είναι ακριβότερα αν προγραμματίσεις και δεν κλείσεις την τελευταία στιγμή.

Να προσθέσουμε πως πρόσφατα ο εντεταλμένος περιφερειακός σύμβουλος Τουρισμού ΠΑΜΘ Θανάσης Τσώνης δήλωσε πως περίπου στις 350.000 θέσεις αύξησε η Aegean για την περιοχή που σημαίνει περισσότεροι τουρίστες που θα εξυπηρετούνται από τα αεροδρόμια της Αλεξανδρούπολης και της Καβάλας. Αυτές είναι πτήσεις εσωτερικού από Αθήνα προς Καβάλα και Αλεξανδρούπολη, ενημέρωσε ο κ. Τσώνης.

Μαριάννα Ξανθοπούλου

mxanthopoulou@empros. gr

 

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Ένας νέος ΣΥΡΙΖΑ υπό διαμόρφωση: Πολιτικές αντιπαραθέσεις στο debate των υποψήφιων προέδρων

Διάθεση ενότητας, αλλά και ουσιαστικές διαφορές αναδείχθηκαν στην τηλεμαχία της Τετάρτης Ω…