Αρχική ΠΟΛΙΤΙΚΗ Προβάδισμα στο  τμήμα «Εχίνος – Σμίνθη» για τον κάθετο άξονα

Προβάδισμα στο  τμήμα «Εχίνος – Σμίνθη» για τον κάθετο άξονα

0

Προβλέπονται παρεμβάσεις βελτίωσης και στο τμήμα “Μελίβοια  – Εχίνος”

 

400 εκ. ευρώ θα κοστίσει στο σύνολό του το έργο     

 

Κομμάτι  – κομμάτι μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης ο κάθετος άξονας της Ξάνθης. Μετά το πρώτο τμήμα Δημάριο – Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα έχει δημοπρατηθεί και το β’ τμήμα Δημάριο – Μελίβοια ενώ από την  προχθεσινή συνάντηση που είχε ο περιφερειάρχης ΑΜΘ κ. Χρήστος Μέτιος με τον υπουργό Υποδομών και  Μεταφορών βγήκε η είδηση ότι εντός  του 2023 θα ωριμάσει η μελέτη για το τμήμα Εχίνος – Σμίνθη.

Κομμάτι – κομμάτι ο κάθετος άξονας: Ωρίμαση μελέτης μέσα στο 2023 για το τμήμα Σμίνθη – Εχίνος

Θα περίμενε κανείς ότι μετά το β’ τμήμα Δημάριο –  Μελίβοια σειρά έχει το τμήμα Μελίβοια – Εχίνος όμως αυτό …παρακάμφθηκε αφού προκρίθηκε το τμήμα Σμίνθη – Εχίνος μήκους 11 χιλιομέτρων που πρόκειται να ωριμάσει μελετητικά μέσα στο 2023.  Κληθείς να εξηγήσει αυτή την παράκαμψη ο αντιπεριφερειάρχης Ξάνθης κ. Κώστας Κουρτίδης επεσήμανε πως: «Το υφιστάμενο οδικό δίκτυο στο τμήμα Μελίβοια – Εχίνος δεν παρουσιάζει ιδιαίτερα προβλήματα. Ωστόσο θα γίνουν σ’ αυτό παρεμβάσεις όπως προβλέπεται  από τον συνολικό σχεδιασμό της Εγνατίας. Για το τμήμα Εχίνος – Σμίνθη υπάρχει προμελέτη και αναμένεται να ωριμάσει  μέσα  στο 2023. Παρεμβάσεις ευρείας κλίμακας  προβλέπονται και στο τμήμα Ξάνθης έως το 8ο χιλιόμετρο και την Σμίνθη».

 400 εκ. ευρώ θα κοστίσει στο σύνολό του το έργο     

Ο κ. Κουρτίδης πρόσθεσε πως είναι ένα πολύ μεγάλο έργο που συνολικά θα κοστίσει 400 εκ. ευρώ και γι αυτό υλοποιείται ανά τμήμα καθώς λόγω της μορφολογίας του εδάφους παρουσιάζει μεγάλες δυσκολίες: «Το πιο δύσκολο τμήμα είναι αυτό που κατασκευάζεται τώρα, το τμήμα Δημάριο – Ελληνοβουλγαρικά σύνορα. Είχε πολλά τεχνικά έργα. Όμως έχει σχεδόν ολοκληρωθεί. Έχει ασφαλτοστρωθεί, μόνο κάποια σημεία απομένουν. Το β΄τμήμα Δημάριο – Μελίβοια είχε μια καθυστέρηση ο διαγωνισμός με τις ενστάσεις που έγιναν, παρά ταύτα έχει ανακηρυχθεί ανάδοχος η ίδια εταιρεία που κατασκευάζει το α΄τμήμα και όπως πληροφορήθηκα θα ξεκινήσει άμεσα την κατασκευή κι αυτού του τμήματος. Εμείς ως περιφέρεια συμμετέχουμε κάνοντας έργα παραπλεύρως στην έξοδο του Δημαρίου. Σε κάθε περίπτωση τον κυρίαρχο ρόλο σ’ όλο τον κάθετο άξονα τον έχει η Εγνατία οδός ΑΕ που έχει κάνει την μελέτη και τους διαγωνισμούς.

Η ανατολική παράκαμψη της Ξάνθης και ο κομβικός της ρόλος για τον κάθετο άξονα

Σ’ ότι  αφορά την σύνδεση του κάθετου άξονα με την Εγνατία οδό, πληροφορίες αναφέρουν ότι  δεν έχει οριστικοποιηθεί ο σχεδιασμός. Παλαιότερα  είχε προκριθεί η πρόταση, ως απόληξη του κάθετου άξονα στην Εγνατίας να είναι από την ανατολική παράκαμψη της Ξάνθης και για τον λόγο αυτόν το 2019 επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ ο τότε υφυπουργός Οικονομίας, Ανάπτυξης κ. Στάθης Γιαννακίδης υπέγραψε την ένταξη στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων της μελέτης με προϋπολογισμό 3.452.000 ευρώ. Η μελέτη δεν έγινε ποτέ παρότι δεσμεύτηκαν 3,5 εκ. ευρώ.

Μαριάννα Ξανθοπούλου

mxanthopoulou@empros.gr

 

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

19 σύνεδρους εξέλεξε η Ξάνθη για το συνέδριο του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ

«Το 73% % των εκλεγέντων συνέδρων αντιτίθεται στην απόφαση αποκλεισμού του Στέφανου Κασσελ…