Αρχική ΓΝΩΜΕΣ Πότε πρέπει να επισκεφτούμε έναν Λογοθεραπευτή ;

Πότε πρέπει να επισκεφτούμε έναν Λογοθεραπευτή ;

2

Οι γονείς είναι οι βασικοί παρατηρητές της πορείας και της ανάπτυξης που ακολουθεί το παιδί τους! Πολλές φορές κατά την διαδικασία αυτή γεννιούνται στο μυαλό τους διάφορα ερωτήματα όπως : ‘’ Γιατί δεν μίλησε ακόμη;’’, ‘’Γιατί δεν θέλει να παίξει με τα άλλα παιδιά;’’, ‘’Δεν μιλάει και τόσο καθαρά!’’, ‘’Γιατί μπλοκάρει όταν μιλάει;’’ κλπ.

Η Λογοθεραπεία είναι η επιστήμη που ασχολείται με την πρόληψη, την αξιολόγηση και την θεραπεία των διαταραχών λόγου, ομιλίας, επικοινωνίας, κατάποσης και φωνής σε παιδιά και ενήλικες. Παρακάτω θα αναλύσουμε 20+2  περιπτώσεις στις οποίες πρέπει να επισκεφτείτε έναν Λογοθεραπευτή !

1.Όταν δεν παράγει καθόλου λόγο στην ηλικία του ενός έτους (12 μηνών).

2.Όταν δεν ανταποκρίνεται στο άκουσμα του ονόματος του.

3.Όταν δεν διατηρεί βλεμματική επαφή.

4.Όταν παρουσιάζει στερεοτυπικές κινήσεις όπως συνεχόμενο φτερούγισμα χεριών ή όταν παρουσιάζει εμμονικές συμπεριφορές για ένα αντικείμενο, μια διαδικασία ή μια ρουτίνα και γίνεται επιθετικό-αναστατώνεται.

5.Όταν δυσκολεύεται στην κατανόηση απλών και σύνθετων εντολών.

6.Όταν δεν ενώνει 2 λεξούλες για την δημιουργία φράσεων στην ηλικία των 2 έως 3 ετών και όταν δυσκολεύεται στην δημιουργία προτάσεων στην ηλικία των 3 ετών.

7.Όταν ο λόγος του δεν είναι κατανοητός στην ηλικία των 3 ετών.

8.Όταν δεν έχει επαρκές λεξιλόγιο μέχρι την ηλικία των 3 ετών ή όταν δυσκολεύεται στην ανάκληση των σωστών λέξεων στην συζήτηση.

9.Όταν δεν μπορεί να ξεκινήσει μια συζήτηση ή να παραμείνει στα πλαίσια μιας συζήτησης για αρκετή ώρα στα 3.5 έως 4 έτη.

10.Όταν παρουσιάζει δυσρυθμίες στην ροή της ομιλίας όπως μπλοκαρίσματα, παύσεις, επαναλήψεις συλλαβών ή λέξεων.

11.Όταν δεν συμμετέχει σε ομαδικά παιχνίδια ή παιχνίδια με τα άλλα παιδιά.

12.Όταν μιλάει μόνο επιλεκτικά σε συγκεκριμένα άτομα και όχι σε όλους.

13.Όταν παρουσιάζει προβλήματα στην ακοή όπως υγρό στο αυτί, ακουστικά βαρηκοΐας ή κοχλιακά εμφυτεύματα.

14.Όταν διασπάται γρήγορα η προσοχή του και παρουσιάζει υπερκινητικότητα.

15.Όταν παρατηρείται αδυναμία των δομών  της στοματικής κοιλότητας (γλώσσα, χείλη, σιαγόνα, παρειές), όταν παρουσιάζει έντονη σιελόρροια ή παράλυση.

16.Όταν δυσκολεύεται να αρθρώσει κάποιους ήχους.

17.Όταν έχει δυσκολίες μάσησης και κατάποσης ή τροφική επιλεκτικότητα.

18.Όταν παράγει λόγο αυτοματοποιημένα αλλά δεν το κάνει όταν το ζητάτε.

19.Όταν παρατηρούνται μαθησιακές δυσκολίες και δυσκολίες στις σχολικές επιδόσεις.

20.Όταν αντικαθιστά ήχους που συγχέονται ηχητικά π.χ. /β/-/δ/,/φ/-/θ/,/ρ/-/λ/,/θ/-/σ/.

21.όταν το παιδί έχει κάποια νευρολογική διαταραχή ή σύνδρομο.

22.όταν παρατηρείτε σχιστία στα χείλη, στην υπερώα ή και στα δύο τμήματα.

Η Λογοθεραπεία είναι η επιστήμη που ασχολείται με όλες τις ηλικιακές ομάδες. Ας μην ξεχάσουμε πως η πρόληψη και η έγκαιρη διάγνωση είναι πολύ σημαντικά για την πορεία των παιδιών! Με την έγκαιρη έναρξη της θεραπείας μπορούν να προληφθούν σε κάποιο βαθμό και τα μαθησιακά κενά που μπορούν να δημιουργηθούν όσο το παιδί μεγαλώνει.

Κόντε -Χασάν Μπουσρά
Λογοθεραπεύτρια (Πτυχιούχος Α ΤΕΙ Πατρών)

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από Μπουσρά Κόντε Χασάν
Περισσότερα άρθρα από ΓΝΩΜΕΣ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Έπος Καραγκιοζιάδα – Εθνική Φαρσοκωμωδία*

«Τα λόγια του παράλογα, μα τόσο λογικά σε εποχές απέραντης απερισκεψίας» Δημήτρης Αβούρης …