Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Η Ξάνθη διεκδικεί την επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής Ξάνθη – Δράμα

Η Ξάνθη διεκδικεί την επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής Ξάνθη – Δράμα

0

Το μείζον ζήτημα τουριστικής σημασίας έθεσαν οι εκπρόσωποι των παραγωγικών φορέων σε συνάντηση τους με τον γενικό γραμματέα Μεταφορών Ι. Ξιφαρά

 Να ενεργοποιηθούν οι δήμοι Ξάνθης – Δράμας και η Περιφέρεια

 Μια πρωτοβουλία για την τουριστική ανάπτυξη της Ξάνθης ανέλαβαν δύο παραγωγικοί φορείς και συγκεκριμένα η ΟΕΒΕ Ξάνθης και ο Εμπορικός Σύλλογος Ξάνθης. Ειδικότερα η πρόεδρος της ΟΕΒΕ κα Μαίρη Τσιακίρογλου και ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου κ. Νίκος Γρηγοριάδης είχαν την Δευτέρα 3 Οκτωβρίου συνάντηση με τον γενικό γραμματέα Μεταφορών κ. Ξιφαρά Ιωάννη.

Να επαναλειτουργήσει η σιδηροδρομική γραμμή Ξάνθη – Δράμα

Όπως αναφέρεται στο ενημερωτικό δελτίο το βασικό θέμα της συζήτησης ήταν η λειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής Ξάνθης-Δράμας. Μιλώντας στο «Ε» η κα Τσιακίρογλου το χαρακτήρισε ως «ένα μείζον θέμα για την τουριστική ανάπτυξη και προβολή της ευρύτερης περιοχής» καθώς εκτός το ότι συνδέει σιδηροδρομικά την Ξάνθη με την Δράμα, η διαδρομή είναι μαγευτική και όσοι την έχουν κάνει παλαιότερα όταν λειτουργούσε τους είναι αξέχαστη. Πρόκειται για τα Τέμπη του Νέστου που κυριολεκτικά αποσβολώνουν τον ταξιδιώτη με το φυσικό κάλλος του τοπίου και θα μπορούσε να διοργανώνονται εκδρομές μόνο γι αυτή τη διαδρομή και όχι να είναι εν αχρηστία όπως είναι σήμερα. Γι αυτό και η πρωτοβουλία της κα Τσιακίρογλου και του κ. Γρηγοριάδη είναι πολύ σημαντική. Υπενθυμίζεται ότι ο Εμπορικός Σύλλογος έθεσε το θέμα στην επιστολή που απέστειλε προς τον υπουργό τουρισμού κ. Βασίλη Κικίλια.

Ο κ. Ξιφαράς υποσχέθηκε να μεταφέρει το αίτημα στους  αρμόδιους πολιτικούς και υπηρεσιακούς παράγοντες.

Να το διεκδικήσουν δήμος και αντιπεριφέρεια Ξάνθης

Το θέμα αφορά όλη την Ξάνθη και πρέπει να ενεργοποιηθούν και ο δήμος και η αντιπεριφέρεια Ξάνθης αλλά και της Δράμας διεκδικώντας να επαναλειτουργήσει η γραμμή Ξάνθη – Δράμα επ’ ωφελεία και των δύο περιφερειακών ενοτήτων . Μάλιστα είχε γίνει μια συνάντηση των δημάρχων Ξάνθης και Παρενεστίου όπου συζητήθηκε το θέμα αυτό.  Να σημειώσουμε ότι αυτή η γραμμή δεν συμπεριλαμβάνεται στην σύμβαση που υπέγραψε τον Απρίλιο του 2022 η ΤΡΑΙΝΟΣΕ με το δημόσιο και προβλέπει ότι θα επιδοτείται με 50 εκατ. ευρώ ετησίως για τα επόμενα 10 χρόνια, για να εκτελεί δρομολόγια  στις «άγονες γραμμές» μεταξύ των οποίων και το δρομολόγιο Ξάνθη – Κομοτηνή  Αλεξανδρούπολη. Σύμφωνα με την σύμβαση η λειτουργία του Σιδηροδρόμου στην Περιφέρεια ΑΜΘ περιλαμβάνει: μια απλή αμαξοστοιχία θα ξεκινά από τη Θεσσαλονίκη και θα φτάνει στη Δράμα καθημερινά, ki κι εκεί με ένα λεωφορείο καθημερινά από τη Δράμα μέχρι την Ξάνθη, «παρακάμπτοντας» με αυτό τον τρόπο τα στενά του Νέστου, καθώς η κατάσταση της γραμμής στα «στενά του Νέστου» δεν κρίθηκε καλή. Θα συνεχίζει στον υπόλοιπο άξονα από την Ξάνθη μέχρι την Αλεξανδρούπολη. Σύμφωνα με πληροφορίες μας η σύμβαση αυτή που παραμένει έως τώρα ανενεργή πρόκειται να ενεργοποιηθεί σύντομα.

 

Μαριάννα Ξανθοπούλου

mxanthopoulou@empros.gr

 

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας είναι λιγότερο ίσα από τα υπόλοιπα

Οι μαθητές των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας εξαιρούνται από την δωρεάν μεταφορά τους προς κ…