Αρχική ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ Επιχειρηματικότητα Ιταλοί και Γερμανοί είναι οι μεγαλύτεροι εισαγωγείς ελληνικών προϊόντων

Ιταλοί και Γερμανοί είναι οι μεγαλύτεροι εισαγωγείς ελληνικών προϊόντων

0

Στα ύψη οι εξαγωγές ελληνικών καυσίμων

Με ισχυρούς ρυθμούς αυξήθηκαν οι εξαγωγές το πρώτο τρίμηνο του έτους. Σημαντικότερος προορισμός των ελληνικών προϊόντων παραμένει η Ιταλία, ενώ στη δεύτερη θέση ακολουθεί η Γερμανία. Σημαντική αύξηση καταγράφουν οι πωλήσεις made in Greece προϊόντων και στη Βουλγαρία. Όσον αφορά στις κατηγορίες προϊόντων, ξεχωρίζει η δυναμική των καυσίμων με άλμα μεγαλύτερο του 60% στις εξαγωγές τους.

Σύμφωνα με ανάλυση του Πανελληνίου Συνδέσμου Εξαγωγέων και του Κέντρου Εξαγωγικών Ερευνών και Μελετών (ΚΕΕΜ), επί των προσωρινών στοιχείων της ΕΛΣΤΑΤ, οι εξαγωγές, για το διάστημα Ιανουαρίου – Μαρτίου του 2022, αυξάνονται συνολικά κατά 2,8 δισ. ευρώ ή κατά 32% και ανήλθαν σε 11,43 δισ. ευρώ από 8,66 δισ. ευρώ.

Μετά την ιταλική και τη γερμανική αγορά, στην 3η θέση “απορρόφησης” των ελληνικών εξαγωγών ακολουθεί η Κύπρος, ενώ ένα σκαλοπάτι πιο κάτω συναντάμε τη Βουλγαρία (από 6η το αντίστοιχο διάστημα 2021), αφού οι πωλήσεις προς τη συγκεκριμένη αγορά έκαναν άλμα 45,1%.

Ακολουθεί η Τουρκία η οποία βρίσκεται στην ίδια θέση με το 2021, η Ισπανία και το Ηνωμένο Βασίλειο στις θέσεις 6 έως 7, για τη μεν Ισπανία 5 θέσεις πιο ψηλά, για το δε Ηνωμένο Βασίλειο 3 θέσεις πιο ψηλά από το αντίστοιχο περσινό διάστημα λόγω του διπλασιασμού των εξαγωγών προς τις δύο αυτές χώρες. Στην 8η θέση βρίσκονται οι Η.Π.Α. (από 7η) προς την οποία καταγράφεται μεγάλη άνοδος των εξαγωγών (+38,5%) και έπεται η Γαλλία, προς την οποία σημειώθηκε μείωση των ελληνικών εξαγωγών (κατά -18,7%), με αποτέλεσμα να πέσει από την 3η στην 9η θέση κατάταξης για το α’ τρίμηνο του 2022. Την πρώτη δεκάδα των κυριότερων προορισμών των ελληνικών εξαγωγών, συμπληρώνει η Ρουμανία, η οποία βρισκόταν στην 8η θέση κατά το αντίστοιχο διάστημα του 2021.

Ως προς τους προορισμούς των ελληνικών εξαγωγών ανά οικονομική ένωση, σημειώνεται αύξηση κατά 35,9% προς την Ε.Ε., αύξηση προς τις χώρες του ΟΟΣΑ, κατά 34,3% και προς τις χώρες του G7 κατά 31,4%. Οι εξαγωγές προς τις χώρες της Οικονομικής Συνεργασίας Μαύρης Θάλασσας (ΟΣΕΠ) αυξάνονται κατά 34,6%, ενώ προς τις χώρες της Μ. Ανατολής & Β. Αφρικής κατά 33,8%. Ακολουθούν οι αποστολές ελληνικών προϊόντων προς τις χώρες OPEC (24,5%), τη Βόρεια Αφρική (18,7%), τη Βόρεια Αμερική (35,4%) και τις χώρες του Κόλπου (Συμβούλιο Συνεργασίας Κόλπου) (29,7%). Τέλος, οι μικρότερες σε αξία εξαγωγές προς τις χώρες της Υποσαχάριας Αφρικής ενισχύθηκαν κατά 14,9%.

Ποιες κατηγορίες προϊόντων ξεχωρίζουν

Ως προς τη σύνθεση των εξαγωγών κατά μεγάλες κατηγορίες προϊόντων, η αύξηση κατά 32% προκύπτει κυρίως από τις ισχυρά ανοδικές τάσεις στις εξαγωγές καυσίμων που παρουσιάζουν άνοδο κατά 60,5% και βιομηχανικών προϊόντων που παρουσιάζουν άνοδο κατά 26,1%. Επίσης, ενισχυμένες καταγράφονται οι εξαγωγές αγροτικών προϊόντων κατά 14,6%. Οι εξαγωγές πρώτων υλών εμφανίζουν αύξηση της τάξεως του 14,2%, ενώ και οι χαμηλές σε αξία εξαγωγές της κατηγορίας Είδη & συναλλαγές μη ταξινομημένα ενισχύονται κατά 48%.

Τα προϊόντα πετρελαίου αποτελούν και για το πρώτο τρίμηνο του 2022, το κυριότερο εξαγώγιμο προϊόν της χώρας, με αύξηση 55,5% σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2021. Στη 2η θέση ακολουθούν τα φάρμακα, τα οποία κατέγραψαν μείωση της τάξεως του -18%, στην 3η θέση παραμένουν τα προϊόντα αλουμινίου με αύξηση 37,8%, ενώ στην 4η θέση «σκαρφάλωσαν» οι εξαγωγές μηχανών αυτόματης επεξεργασίας πληροφοριών με εντυπωσιακή άνοδο 373,1% (το τρίμηνο του 2021 ήταν στη 24η θέση στη σχετική κατάταξη). Στην 5η θέση παραμένουν οι σωλήνες κάθε είδους, ενώ στην 6η, με υποχώρηση τριών θέσεων από το τρίμηνο του 2022, βρίσκονται οι εξαγωγές βαμβακιού.

Στην 7η και 8η θέση βρίσκονται οι εξαγωγές ράβδων από αργίλιο και ιχθυηρών, βελτιώνοντας τη σειρά κατάταξής τους κατά τρεις και μία θέση, αντίστοιχα, ενώ στην 9η (με υποχώρηση 2 θέσεων) οι εξαγωγές άλλων τυριών. Η πρώτη δεκάδα κλείνει με τις εξαγωγές άλλων λαχανικών που κατά την αντίστοιχη περίοδο του 2021 ήταν στην 8η θέση της σχετικής λίστας.

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Επιχειρηματικότητα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Πρόγραμμα “Σπίτι μου 2”: Ο χρόνος μετράει αντίστροφα για την έναρξή του

Τα ψιλά γράμματα που πρέπει να προσέξετε O χρόνος για την έναρξη της διαδικασίας υποβολής …