Βρίσκουν τα γράμματά τους πεταμένα σε καφενεία και διαμαρτύρονται
Πρόθυμη να εξυπηρετήσει και να λύσει το πρόβλημα η ιδιωτική ταχυδρομική εταιρεία
Ζούμε στον αιώνα της ταχύτατης μετάδοσης της πληροφορίας κι όμως σε κάποια χωριά μας η καθημερινή αλληλογραφία περνάει από …σαράντα κύματα για να φτάσει στον τελικό αποδέκτη της. Μια σειρά από παράγοντες ευθύνονται γι αυτό και καθιστούν δύσκολο αφ’ ενός το έργο της διανομής και εν γένει των ταχυδρομικών υπηρεσιών, και μας γυρνούν στο χτες…
Βρίσκουν τα γράμματά τους πεταμένα σε καφενεία και διαμαρτύρονται οι κάτοικοι των Αβδήρων
Το «Ε» έγινε αποδέκτης διαμαρτυριών κατοίκων του οικισμού των Αβδήρων που μετέφεραν την αγανάκτησή τους ότι δεν λαμβάνουν την αλληλογραφία τους στην ώρα της με κίνδυνο να βρεθούν εκπρόθεσμοι ιδιαίτερα αν αφορά ειδοποιητήρια από τράπεζες ή λογαριασμούς, αλλά και δεν γνωρίζουν εξ αρχής ένα σταθερό σημείο όπου την αφήνει ο υπάλληλος της ιδιωτικής ταχυδρομικής εταιρείας με αποτέλεσμα να ψάχνουν από το ένα καφενείο στο άλλο. Επιπλέον έτσι που είναι παρατημένη υπάρχει κίνδυνος να χαθούν ή να πεταχτούν φάκελοι που είναι σημαντικοί. Γενικότερα αυτό που τους προκαλεί αγανάκτησή είναι ότι θεωρούν ότι δεν εξυπηρετούνται σωστά και ότι οι υπηρεσίες που τους προσφέρονται είναι πλημμελείς.
Να σημειώσουμε ότι ένα μεγάλο κομμάτι της διανομής και των ταχυδρομικών υπηρεσιών έχει περάσει στα χέρια των ιδιωτικών εταιρειών ωστόσο η καθολική υπηρεσία παραμένει στα ΕΛΤΑ. Άλλωστε τα Ελληνικά Ταχυδρομεία είναι αυτά που έστησαν όλο το δίκτυο σε κάθε χωριό και στις καλές εποχές τους διατηρούσαν και προσωπικό αλλά και υποκαταστήματα ακόμη και σε μικρά χωριά. Είναι άλλωστε γνωστή η φιγούρα του ταχυδρόμου να μοιράζει τα γράμματα πόρτα πόρτα. Τώρα αυτό έχει περιοριστεί ωστόσο σε κάποιες κοινότητες έχει παραμείνει Για παράδειγμα στην Σταυρούπολη η αλληλογραφία έρχεται στον οικισμό σε κάποιο σταθερό σημείο και υπάρχει ταχυδρόμος που την μοιράζει για παράδειγμα στα Κομνηνά ή σε άλλους οικισμούς. Στα Άβδηρα υπάρχει μια άλλη κατάσταση. Έτσι η αλληλογραφία των ΕΛΤΑ έχει σταθερό σημείο στον οικισμό, οι λογαριασμοί κινητής τηλεφωνίας παραλαμβάνοντας από το ΚΑΠΗ των Αβδήρων ενώ κάποιες τράπεζες που έχουν συμβληθεί με ιδιωτικές εταιρείες δεν έχουν κάποιο σταθερό σημείο να αφήνουν τα ειδοποιητήριά τους και οι κάτοικοι τα ψάχνουν πότε στο ένα καφενείο πότε στο άλλο ενώ διαμαρτύρονται επίσης και οι επαγγελματίες που δεν θέλουν την αλληλογραφία στο μαγαζιά τους.
Πρόθυμη να εξυπηρετήσει και να λύσει το πρόβλημα η ταχυδρομική εταιρεία
Το «Ε» επικοινώνησε με την εταιρεία, αρμόδιος εκπρόσωπος της οποίας έδειξε την διάθεση και την πρόθεση να βρεθεί μια λύση αναγνωρίζοντας ότι σε πολλά χωριά δημιουργούνται ανάλογα προβλήματα κι αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι δεν υπάρχουν διευθύνσεις και σταθερά σημεία ώστε οι κάτοικοι να παραλαμβάνουν την αλληλογραφία τους. Όπως μας εξήγησε η διανομή γίνεται με τρεις τρόπους: Η αλληλογραφία τοποθετείται είτε σε ταχυδρομική θυρίδα των ΕΛΤΑ είτε σε κοινοτικές θυρίδες είτε οι υπάλληλοι ρωτούν και μαθαίνουν τη διεύθυνση κάποιου και του πηγαίνουν την αλληλογραφία. Όπως ανέφερε σε κάθε περίπτωση ο μπούσουλα είναι τα ΕΛΤΑ και τα σημεία που επιλέγουν. Απευθυνόμενος δε στους κατοίκους των Αβδήρων ζήτησε ότι όσοι διαπιστώνουν προβλήματα με την αλληλογραφία τους να απευθύνονται στην εταιρεία στο τηλέφωνο που αναγράφεται σε ευανάγνωστο σημείο.
Τέλος ανέφερε ότι η εταιρεία παρέχει ταχυδρομικές υπηρεσίες υψηλού επιπέδου, λειτουργεί σύμφωνα με τα Ευρωπαϊκά πρότυπα και έχει όλες τις εγκρίσεις και πιστοποιήσεις από την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (Ε.Ε.Τ.Τ).
Ανέφερε ακόμη ότι δραστηριοποιείται πολλά χρόνια στον χώρο και έχει αποκτήσει τεχνογνωσία ενώ εφαρμόζει καινοτόμες υπηρεσίες και διαθέτει ένα ευρύ στόλο που αποτελείται από αυτοκίνητα, φορτηγά μικρά και μεγάλα, φορτηγά ψυγεία και μηχανάκια όπου καθημερινά εξυπηρετούν τις ανάγκες των πελατών της.
Μαριάννα Ξανθοπούλου