Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Στα αζήτητα το 4ο ΓΕΛ

Στα αζήτητα το 4ο ΓΕΛ

0

Μόνο 50 εγγραφές φέτος – Κραυγή αγωνίας από την ΕΛΜΕ Ξάνθης

 

Διευθύντρια 4ου ΓΕΛ Ξάνθης, Σ. Αυγέρη: «Είναι φανερό ότι δρουν μηχανισμοί που δίνουν το δικαίωμα στους γονείς να γράψουν τα παιδιά τους σε άλλα σχολεία»

50 εγγραφές στο Πρότυπο ΕΠΑΛ Ξάνθης από το 5ο Γυμνάσιο Ξάνθης

 

 

Στην λίστα με τα αζήτητα σχολεία βρίσκεται το 4ο Γενικό Λύκειο Ξάνθης όπως φαίνεται από τις εγγραφές στην Α’ Λυκείου. Ειδικότερα έχουν εγγραφεί μόνο 50 παιδιά που θα φοιτήσουν στην Α’ Λυκείου την νέα σχολική χρονιά  ενώ από το 5ο Γυμνάσιο που συστεγάζεται με το 4ο Λύκειο και είναι ο βασικός «τροφοδότης» του Λυκείου έχουν πάρει απολυτήριο από την Γ’ Γυμνασίου 83 παιδιά. Την ίδια στιγμή στο 2ο Λύκειο Ξάνθης έχουν εγγραφεί 200 παιδιά! Να σημειώσουμε ότι στο 4ο ΓΕΛ γράφονται τα παιδιά της ευρύτερης περιοχής της ΕΚΤΕΝΕΠΟΛ και από τα χωριά, Τοξότες, Γαλάνη , Όλβιο ενώ παλαιότερα μόνο από το Γυμνάσιο Πολυσίτου.

Τι συμβαίνει με το 4ο ΓΕΛ;

Τι συμβαίνει λοιπόν και δεν εγγράφονται παιδιά που χωροταξικά ανήκουν στο 4ο ΓΕΛ; Η Διεύθυνση του 4ου Λυκείου κάνει λόγο για δράση μηχανισμού αλλαγής διευθύνσεων με ρουσφετολογικό χαρακτήρα και παρείσφρησης πολιτικών παραγόντων. Ο Διευθυντής της Δευτεροβάθμιας υποστηρίζει ότι τηρείται απαρέγκλιτα το χωροταξικό ωστόσο επισημαίνει πως είναι στην δικαιοδοσία του κάθε Διευθυντή να ελέγχει και να αποδεχτεί ή όχι την εγγραφή.  Ο Διευθυντής του 4ου Γυμνασίου υποστηρίζει ότι φέτος έγιναν πολλές εγγραφές στο 1ο ΕΠΑΛ που θα λειτουργήσει ως Πρότυπο ενώ απ’ την πλευρά της  ΕΛΜΕ Ξάνθης εκφράζονται φόβοι ότι το 4ο ΓΕΛ Ξάνθης θα κλείσει ελλείψει μαθητών και ότι δημιουργούνται σχολεία δύο ταχυτήτων.

Διευθύντρια 4ου ΓΕΛ Ξάνθης, Σ. Αυγέρη: «Είναι φανερό ότι δρουν μηχανισμοί που δίνουν το δικαίωμα στους γονείς να γράψουν τα παιδιά τους σε άλλα σχολεία»

Ειδικότερα η Διευθύντρια του 4ου ΓΕΛ Ξάνθης κα Σοφία Αυγέρη τονίζει την αναγκαιότητα οι διευθυντές των γυμνασίων να είναι πιο αυστηροί στους ελέγχους τους και να τηρούν το χωροταξικό: «Είναι φανερό ότι δρουν μηχανισμοί που δίνουν το δικαίωμα στους γονείς να γράψουν τα παιδιά τους σε άλλα σχολεία που θεωρούν ότι είναι πιο ελκυστικά κι όχι εκεί που ανήκουν χωροταξικά.  Ασκούνται πιέσεις και από εξωγενείς παράγοντες προς τους διευθυντές. Είναι διαδεδομένο το κόλπο με τα ΕΠΑΛ. Γράφονται για 2 – 3 μέρες στα ΕΠΑΛ και μετά κάνουν μετεγγραφή σ’ όποιο ΓΕΛ θέλουν αφού έχουν αυτό το δικαίωμα. Είναι όλα νομότυπα όχι όμως νόμιμα. Ζητήσαμε με την ΕΛΜΕ από τον Διευθυντή της Δ/βαθμιας να ασκήσει συστηματικό επανέλεγχο των εγγραφών και στους Διευθυντές των γυμνασίων να είναι πιο αυστηροί. Με τέτοιους μηχανισμούς δημιουργούνται σχολεία μαμούθ και σχολεία που είναι στα πρόθυρα του λουκέτου όπως  το δικό μας. Το σχολείο μας θα κλείσει  αν συνεχιστεί αυτό και θα χαθούν και οργανικές θέσεις».

Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Ξάνθης Χ. Ιωαννίδης: «Είμαι πολύ αυστηρός και δεν επιτρέπω σε κανένα να παρεισφρήσει στην διαδικασία»

Απ’ την πλευρά του ο Διευθυντής της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ξάνθης κ. Χρήστος Ιωαννίδης επισημαίνει: «Οι σχολικές μονάδες είναι αυτόνομες. Οι διευθυντές ελέγχουν τις εγγραφές και έχουν την εντολή να τηρούν πολύ αυστηρά τα χωροταξικά κριτήρια. Σ’ ότι επίσης με αφορά είμαι πολύ αυστηρός και δεν επιτρέπω σε κανένα να παρεισφρήσει στην διαδικασία. Γι αυτό τον λόγο έχω συγκρουστεί  με κάποιους πολιτικούς που θεωρούν τσιφλίκι τους τα σχολεία. Υπερασπίζομαι με κάθε τρόπο την εκπαίδευση στο νομό μας».

25% – 35% μείωση των παιδιών στα σχολεία του νομού

Σ’ ότι αφορά το ζήτημα με τις λιγότερες εγγραφές ο κ. Ιωαννίδης το αποδίδει ως ένα βαθμό και στην μείωση των παιδιών. Ειδικότερα ανέφερε ότι τα στοιχεία που έχουν στην Πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια Εκπαίδευση δείχνουν μείωση από 25% – 35% των παιδιών σ’ όλους τους δήμους του νομού, φαινόμενο που οφείλεται στην υπογεννητικότητα, όπως υποστήριξε.

50 εγγραφές στο Πρότυπο ΕΠΑΛ Ξάνθη από το 5ο Γυμνάσιο Ξάνθης

Ο Διευθυντής του 5ου Γυμνασίου Ξάνθης που είναι όπως προαναφέρθηκε η κύρια πηγή του 4ου Λυκείου κ. Πυλαρινός ανέφερε πως εξέδωσε 83 απολυτήρια της Γ’ Γυμνασίου: «50 παιδιά εγγράφηκαν στο 1ο ΕΠΑΛ που θα λειτουργήσει ως Πρότυπο και τρία στο 2ο ΕΠΑΛ. Τα υπόλοιπα 30 στο 4ο ΓΕΛ. Είναι πρώτη φορά που γίνεται αυτό με το ΕΠΑΛ ίσως επειδή θα είναι Πρότυπο», σημείωσε ο κ. Πυραλινός ενώ βεβαίωσε ότι: « Δεν έχουμε καμία περίπτωση αλλαγής διεύθυνσης». Ωστόσο εκ των πραγμάτων δεν μπορεί να βεβαιώσει αν αυτοί οι μαθητές που γράφτηκαν στα ΕΠΑΛ τελικά θα φοιτήσουν σ’ αυτά ή θα …λοξοδρομήσουν για το ΓΕΛ της αρεσκείας τους, κάνοντας μετεγγραφή, όπως έχουν το δικαίωμα χωρίς να υπόκεινται σε χωροταξικό περιορισμό!

ΕΛΜΕ Ξάνθης: «Κραυγή αγωνίας για το 4ο ΓΕΛ Ξάνθης

Σε επιστολή της η ΕΛΜΕ Ξάνθης προς τον Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ξάνθης σχετικά με τις εξαιρετικά μειωμένες εγγραφές μαθητριών/τών στο 4ο Λύκειο Ξάνθης αναφέρει: «Πληροφορηθήκαμε από το 4ο Λύκειο ότι στην Α λυκείου για το σχολικό έτος 2021-22 έχουν εγγραφεί μόλις 50(!) παιδιά από τα περίπου 80 που εγγράφηκαν στην προηγούμενη σχολική χρονιά 2020-21 τα οποία και πάλι ήταν ασύλληπτα λίγα ανάλογα με τη χωροταξική κατανομή και τον πληθυσμό των σχολείων από τα οποία έρχονται παιδιά στο 4ο Λύκειο και σίγουρα λιγότερα από την προηγούμενη σχολική χρονιά 2019-20. Το σχολείο, πλέον, κινδυνεύει να κλείσει με όποιες συνέπειες έχει το κλείσιμο ενός σχολείου!

Επειδή δε φαίνεται να έχει συμβεί κάποια δραματική πληθυσμιακή αλλαγή στην Ξάνθη ενώ, ταυτόχρονα, στα γυμνάσια από τα οποία έρχονται τα παιδιά στο 4ο Λύκειο δεν είχε παρατηρηθεί αντίστοιχη μείωση μαθητριών/ών, θεωρούμε τη διαφορά αυτή πολύ προβληματική. Ως εκ τούτου ζητάμε να μάθουμε:

– αν έχει γίνει κάποια αλλαγή στη χωροταξική κατανομή των σχολείων την οποία δεν έχουμε πληροφορηθεί

– αν έχει γίνει ο έλεγχος νομιμότητας των εγγραφών και της διαδικασίας των αλλαγών των διευθύνσεων των παιδιών που ζητήθηκαν το προηγούμενο σχολικό έτος.

– πόσα παιδιά γράφτηκαν αντίστοιχα στην Α Λυκείου στα άλλα γενικά λύκεια του αστικού ιστού της Ξάνθης για το σχολικό έτος 2021-22.

Επίσης ζητάμε να γίνει επανέλεγχος της κατανομής των παιδιών της Α Λυκείου στα Λύκεια της πόλης της Ξάνθης και τον έλεγχο των διευθύνσεων των παιδιών ανάλογα με το σχολείο που πήγαιναν στην προηγούμενη βαθμίδα με αντιπαραβολή στοιχείων από το σύστημα My school. Σε περίπτωση λάθους ζητάμε την επιστροφή του παιδιού αυστηρά στο σχολείο που ανήκει. Ενδιαφέρον θα είχε επίσης να ελεγχθεί αν έγινε αυξημένος αριθμός αλλαγών των διευθύνσεων κατοικίας κατά τη διάρκεια της Γ Γυμνασίου.

Ως ΕΛΜΕ έχουμε, επανειλημμένα, καταγγείλει αυτό το φαινόμενο της αποψίλωσης των περιφερειακών, κυρίως, σχολείων που παρατηρείται εδώ και πολλά χρόνια γενικότερα στην Περιφερειακή Ενότητα Ξάνθης. Το φαινόμενο αυτό ενισχύει την αντίληψη των σχολείων δύο κατηγοριών, στερεί τα σχολεία από πολύτιμο μαθητικό δυναμικό με συνέπεια να καταργούνται ολόκληρα τμήματα και, ταυτόχρονα, επιβαρύνει άλλα, γειτονικά, σχολεία γεμίζοντάς τα ασφυκτικά».

Μαριάννα Ξανθοπούλου

mxanthopoulou@emrpros.gr

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Επιστροφή 1055 αρχαίων νομισμάτων στην Τουρκία

Μία συμβολική κίνηση μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας στο πλαίσιο της προστασίας της πολιτιστικ…