Τα κριτήρια για την ένταξη
Ξεκινά η πρώτη φάση της διαδικασίας υποβολής των αιτήσεων εκδήλωσης ενδιαφέροντος στην ηλεκτρονική πλατφόρμα της ΑΑΔΕ «myBusinessSupport» για το πρόγραμμα επιδότησης παγίων δαπανών. Σύμφωνα με την υπουργική απόφαση, δύο είναι τα βασικά βήματα που πρέπει να κάνουν οι επιχειρήσεις που ενδιαφέρονται να ενταχθούν στο πρόγραμμα:
-να υποβάλουν, μέχρι τη 17η Ιουνίου 2021, την αίτηση εκδήλωσης ενδιαφέροντος στην πλατφόρμα της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ).
-να συμπληρώσουν το έντυπο Ε3, το οποίο θα μπορεί να οριστικοποιηθεί χωρίς να είναι απαραίτητη και η υποβολή δήλωσης φορολογίας εισοδήματος φυσικών και νομικών προσώπων.
Σκοπός του προγράμματος είναι μέσω πιστωτικού που θα λάβουν, να χρησιμοποιηθεί έως το τέλος του έτους, για την αποπληρωμή τρεχουσών φορολογικών οφειλών ή και ασφαλιστικών εισφορών που καθίστανται πληρωτέες από 1.7.2021 έως 31.12.2021
Οι επιχειρήσεις που είναι επιλέξιμες θα πρέπει πληρούν σωρευτικά τα εξής κριτήρια :
-να απασχολούσαν τουλάχιστον έναν (1) εργαζόμενο πλήρους απασχόλησης ή δύο (2) εργαζόμενους μερικής απασχόλησης, με σχέση εξαρτημένης εργασίας, κατά την 1ηΑυγούστου 2020 ή κατά την 28ηΟκτωβρίου 2020 ή κατά την 1ηΜαΐου 2021,
-να ανήκαν την 31ηΔεκεμβρίου 2020 σε πληττόμενους κλάδους όπως αυτοί προσδιορίζονται στη σχετική ΚΥΑ,
-να έχουν υποβάλει τις δηλώσεις ΦΠΑ και φορολογίας εισοδήματος,
-να είναι ενεργές και έχουν κάνει έναρξη εργασιών πριν από την 31η Δεκεμβρίου 2020,
-να είναι ΜμΕ μη υποκείμενες σε ΦΠΑ ή υποκείμενες και απαλλασσόμενες ή είναι υποκείμενες σε ΦΠΑ ανεξαρτήτως μεγέθους,
-να μην ήταν ήδη προβληματικές το 2019, με την εξαίρεση, όμως, των πολύ μικρών ή μικρών επιχειρήσεων.
Επιπλέον, υπενθυμίζεται ότι, όπως είχε ανακοινωθεί από την 11ηΜαρτίου 2021, το καθεστώς αφορά ζημιογόνες επιχειρήσεις που παρουσιάζουν πτώση τζίρου τουλάχιστον 30% το 2020 σε σχέση με το 2019.
Το ποσό της στήριξης θα προσδιορίζεται ως ποσοστό επί της διαφοράς των παγίων δαπανών που κατέβαλε η επιχείρηση και των ενισχύσεων που έχει λάβει. Ειδικότερα, ως πάγιες δαπάνες θα υπολογίζονται οι δαπάνες που κατέβαλε το 2020 η επιχείρηση για συγκεκριμένες κατηγορίες δαπανών, όπως αυτές αποτυπώνονται στο έντυπο Ε3, όπως παροχές σε εργαζόμενους, ασφαλιστικές εισφορές, ενέργεια, ύδρευση, τηλεπικοινωνίες, ενοίκια, λοιπά λειτουργικά έξοδα, χρεωστικοί τόκοι και συναφή έξοδα.
Ο προσδιορισμός του ύψους της ενίσχυσης, η ένταση της ενίσχυσης, τα ανώτατα όρια και λοιπές λεπτομέρειες εφαρμογής του καθεστώτος θα καθοριστούν με νεότερη ΚΥΑ (Β’ φάση), μετά την ολοκλήρωση της εκδήλωσης ενδιαφέροντος, με βάση τον διαθέσιμο προϋπολογισμό του προγράμματος, ο οποίος και υπολογίζεται στα 500 εκατ. ευρώ.
Όπως είχε ήδη σημειωθεί από την αρχική ανακοίνωση του μέτρου, οι δικαιούχοι υποχρεούνται να διατηρήσουν κατά μέσο όρο τον αριθμό του προσωπικού που απασχολούν, έως την 31ηΔεκεμβρίου 2021.