Αρχική ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ Γιορτές Μειώθηκε η αγοραστική δύναμη των Ξανθιωτών

Μειώθηκε η αγοραστική δύναμη των Ξανθιωτών

0

Σε τιμές 2014 το χριστουγεννιάτικο τραπέζι αλλά ο κορωνοϊός έχει αφήσει αρνητικό
αποτύπωμα στην καταναλωτική συμπεριφορά

Έρευνα του «Ε»: Μειωμένη κατά 40 – 50% η αγορά στα λαχανικά και τα φρούτα –
Επάρκεια και φτηνές τιμές – Ξεκίνησαν οι παραγγελίες σε κρέας με το χοιρινό να έχει την τιμητική του – Ίδιες με πέρσι
οι τιμές – Υποτονική κίνηση στα αρτοποιεία

Πιο φτηνό σε βάθος εξαετίας και στα ίδια επίπεδα με πέρσι θα είναι το φετινό
Χριστουγεννιάτικο τραπέζι αλλά πιο λιτοδίαιτο και με λιγότερους συνδαιτυμόνες.
Αυτά είναι τα αποτυπώματα της πανδημίας στο πορτοφόλι του νοικοκυριού που έχει άμεση
σχέση με την καταναλωτική του συμπεριφορά αλλά και των μέτρων κατά της διασποράς
του κορωνοϊού που καθορίζουν την κοινωνική του συμπεριφορά.
Από έρευνα τιμών του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ)
οι τιμές των προϊόντων για το χριστουγεννιάτικο τραπέζι στα μεγάλα σούπερ μάρκετ φέτος
αναμένεται να είναι αμετάβλητες κατά μέσο όρο σε σχέση με το 2019, ενώ θα βρίσκονται
στα ίδια επίπεδα με το 2014. Ένα τυπικό καλάθι αγορών θα κοστίζει 81,42 ευρώ.

Έχει πέσει η αγοραστική δύναμη των Ξανθιωτών
Σύμφωνα με έρευνα του «Ε» στην τοπική αγορά, το συμπέρασμα που προκύπτει είναι ότι
αυτό που προβληματίζει δεν είναι οι τιμές που σε περισσότερα ειδή είναι ίδιες ή
χαμηλότερες από πέρσι αλλά η αισθητή μείωση στην αγοραστική δύναμη των συμπολιτών
μας.

Μειωμένη κατά 40 – 50% η αγορά στα λαχανικά και τα φρούτα
Φρούτα και λαχανικά έχουν μια σημαντική θέση στο τραπέζι και φέτος οι συνθήκες σ’ ότι
αφορά την επάρκεια σε ποσότητα και σε τιμές είναι εξαιρετικές αλλά: «Φέτος είναι η
πρώτη φορά που έχουμε τόσο χαμηλές τιμές σε όλα τα φρούτα και τα λαχανικά και τόσο
μεγάλη επάρκεια. Αυτό που δεν έχουμε είναι κίνηση. Έχει μειωθεί η αγοραστική δύναμη
των νοικοκυριών και είναι κάτι που το βλέπουμε καθημερινά. Το έχουν παρατηρήσει όλοι
οι συνάδελφοί μας και μας προβληματίζει ιδιαίτερα. Από την μια βοήθησε ο καιρός και δεν
είχαμε παγωνιές από την άλλη η Κρήτη δεν έβγαλε πρώιμες ντομάτες , έβγαλε τον
Οκτώβριο και έχει εφοδιάσει την αγορά με μεγάλες ποσότητες αλλά ο κόσμος δεν
αγοράζει. Πρώτη φορά τέτοια εποχή πουλάμε 80 λεπτά με 1 ευρώ ντομάτα …», μας λέει ο
πρόεδρος του σωματείου Οπωροπωλών Ξάνθης κ. Γιώργος Καραλανίδης .
Όλα αυτά ο κ. Καραλανίδης τα αποδίδει στην υγειονομική κρίση. Το Μάρτιο δεν ήταν έτσι η
κατάσταση. Τώρα φαίνεται ότι εξαντλήθηκαν τα αποθέματα του κόσμου. Υπάρχουν πολλοί
άνεργοι, η μη επιστρεπτέα δεν φτάνει ούτε για …ζήτω, είναι φανερό ότι ο κόσμος δεν έχει
χρήματα και αφού εμείς που είμαστε ο πρώτος κρίκος της τροφικής αλυσίδα έχουμε
μείωση 40 – 50% καταλαβαίνετε τι κατάσταση υπάρχει. Παρόλα αυτά προσπαθούμε να
εξυπηρετήσουμε όσο καλύτερα μπορούμε τον πελάτη, κάνουμε ντελίβερι τα ψώνια του και
τηρούμε όλα τα προβλεπόμενα μέτρα», καταλήγει ο πρόεδρος των οπωροπωλών.

Ξεκίνησαν οι παραγγελίες σε κρέας με το χοιρινό να έχει την τιμητική του – Ίδιες με πέρσι
οι τιμές

Νωρίς – νωρίς ξεκίνησαν οι πελάτες στο Κρεοπωλείο «Αφοι Παπαδόπουλοι» τις
παραγγελίες μέσω τηλεφώνου και email. Όπως μας αναφέρει ο κ. Απόστολος
Παπαδόπουλος που είναι μέλος του Δ.Σ. του σωματείου Κρεοπωλών Ξάνθης , λόγω των
μέτρων επιλέγεται αυτός ο τρόπος είτε μέσω τηλεφώνου είτε με e – mail μας κλείνουν
παραγγελίες και τις παραδίδουμε στο σπίτι. Αναφερόμενος στις προτιμήσεις των
Ξανθιωτών για το χριστουγεννιάτικο τραπέζι αλλά και τις τιμές στα κρέατα ο κ.
Παπαδόπουλος ανέφερε: «Παραδοσιακά αυτές τις μέρες ο κόσμος προτιμά το χοιρινό,
αλλά και κάποιοι αρνί, κατσίκι και γαλοπούλα. Οι τιμές για το χοιρινό ξεκινούν από 4,50
ευρώ το κιλό και ανάλογα με το κομμάτι του κρέατος που θα επιλέξει ο πελάτη φτάνουν
έως και 5 ευρώ. Το αρνί και το κατσίκι είναι στα 8,40 και το μοσχάρι από 4,80 μέχρι και 10
ανάλογα πάντα με το μέρος του ζώου. Σ’ ότι αφορά τις γαλοπούλες επειδή εμείς δεν
έχουμε κατεψυγμένες αλλά μόνο νωπές θα έχουμε τιμές την τελευταία εβδομάδα όπως
έχουμε συμφωνήσει με τους συνεργάτες μας που μας τις προμηθεύουν. Η διάθεση του
κόσμου σίγουρα επηρεάζει την καταναλωτική του συμπεριφορά αλλά οι γιορτές είναι μια
ευκαιρία να φτιάξει η διάθεσή μας, να νιώσουμε διαφορετικά πιο αισιόδοξα. Είναι μια
διέξοδος έστω και μ’ αυτά τα μέτρα».

Υποτονική κίνηση στα αρτοποιεία
Πικρή είναι η γεύση των αρτοποιών από την κίνηση στα καταστήματά του όπου στις
βιτρίνες φιγουράρουν μέρες τώρα μελομακάρονα και κουραμπιέδες και δίπλες και χίλια
δυο άλλα καλούδια.: «Η αγορά δεν κινείται σε γιορτινούς ρυθμούς», μας λέει η πρόεδρος
του σωματείου αρτοποιών κα Μαριάνθη Μαλλιαρουδάκη.: «Είναι όλα πολύ υποτονικά. Δεν
έχουμε και την κίνηση με μαγιές και αλεύρι που είχαμε τον Μάρτιο στο πρώτο lockdown
όπου όλοι ζύμωναν ψωμί, τώρα είναι όλα πολύ υποτονικά. Θεωρώ ότι έχει πέσει σε χαμηλά
επίπεδα το bagged των νοικοκυριών και περιορίζουν τα ψώνια του στα απολύτως
απαραίτητα. Έχει μειωθεί πολύ η αγοραστική δυνατότητα του κόσμου αυτό το βλέπουμε
καθημερινά. Οι επαγγελματίες είναι σε τραγική κατάσταση αφού τα έξοδα τρέχουν και οι
τζίροι τους είναι μηδενικοί . Αυτοί που είναι σε αναστολή καλούνται να καλύψουν τις
ανάγκες του με αυτά τα χρήματα, Δεν λειτουργούν σημαντικά κομμάτια της αλυσίδας όπως
η εστίαση, τα ξενοδοχεία και έχουν άμεση επίπτωση και στον κλάδο μας αλλά και σ΄όλους
τους κλάδους.

 

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Γιορτές
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Βιβλιοπρόταση του Σαββάτου: «Αίμος – Διαδρομές στα Βαλκάνια» του Θοδωρή Νικολάου

Τι είναι τα Βαλκάνια, όμως ; Φυλές, θρησκείες, εθνότητες, συνήθειες και ήθη παράγουν ένα γ…