Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Ενέργεια Ο εκσυγχρονισμός του ΟΣΕ προϋπόθεση για σιδηροδρομικά έργα με ευρωπαϊκά κονδύλια

Ο εκσυγχρονισμός του ΟΣΕ προϋπόθεση για σιδηροδρομικά έργα με ευρωπαϊκά κονδύλια

0

Τι λέει η έκθεση της Επιτροπής

 

Άποψη εργαζομένου στον ΟΣΕ, Α. Λεβέντη: «Χρειάζεται ενοποίηση του ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ για να γίνει συγχρονισμός και προτεραιότητα σε νέα έργα στην Βόρεια Ελλάδα»

 

“Τρέχει” η προμελέτη για Θεσσαλονίκη – Αμφίπολη  – Αργεί η σιδηροδρομική Εγνατία

 

 

Φρένο βάζει η Κομισιόν στον ΟΣΕ και την ΕΡΓΟΣΕ απειλώντας πως θα κλείσει την στρόφιγγα των χρηματοδοτήσεων για συγχρηματοδοτούμενα σιδηροδρομικά έργα στην χώρα αν μέχρι τέλος του 2021 η κυβέρνηση δεν προχωρήσει σε πλήρη αναδιοργάνωση του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ, με τρόπο που να διασφαλίζεται πως τα σιδηροδρομικά έργα δεν θα σέρνονται για χρόνια, θα λειτουργούν ικανοποιητικά και θα υπάρχει σαφές μοντέλο συντήρησης.

«Καμπανάκι» από Κομισιόν για σιδηροδρομικά έργα

Μέχρι να υλοποιηθεί το συγκεκριμένο σχέδιο και να δημιουργηθεί από κοινού ένας κατάλογος με έργα προτεραιότητας, η Κομισιόν έχει ξεκαθαρίσει πως η Ελλάδα δεν θα λάβει κοινοτικά κονδύλια για σιδηροδρομικά έργα.

Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του έγκυρου site capital.gr,  στο υπουργείο Υποδομών επαναλαμβάνουν τακτικά τον μακρύ κατάλογο διαγωνισμών που προετοιμάζουν αλλά παραλείπουν να αναφέρουν πως κανένας διαγωνισμός δεν θα ολοκληρωθεί, αν δεν καλυφθεί η συγκεκριμένη απαίτηση της Κομισιόν. Η τελευταία, στη χθεσινή έβδομη έκθεση μεταμνημονιακής εποπτείας, αφήνει, μάλιστα, και αιχμές για καθυστερήσεις στην προώθηση του σχεδίου αναδιοργάνωσης του ομίλου ΟΣΕ.

Τι λέει η έκθεση της Επιτροπής

Όπως αναφέρεται στην έκθεση, ενώ δημιουργήθηκε επιτροπή στην οποία συμμετέχουν και εκπρόσωποι της Κομισιόν, που θα καταρτίσει το πλαίσιο της αναδιοργάνωσης του ΟΣΕ και το νέο μοντέλο υλοποίησης των σιδηροδρομικών έργων, μέχρι στιγμής δεν λειτουργεί ικανοποιητικά.

Η απόφαση του υπουργού Υποδομών Κ. Καραμανλή έχει υπογραφεί από τον Μάιο, τονίζεται στη χθεσινή έκθεση, χωρίς να υπάρχει κάποια σοβαρή εξέλιξη μέχρι σήμερα. Μάλιστα στις Βρυξέλλες περιμένουν να καταθέσει η ελληνική κυβέρνηση το χρονοδιάγραμμα για τις αλλαγές στον ΟΣΕ και στον σχεδιασμό των σιδηροδρομικών έργων μέσα στον Οκτώβριο.

Εκτός από το «ξήλωμα» του ομίλου ΟΣΕ, στο υπουργείο Υποδομών έχουν κληθεί να καταθέσουν και δύο καταλόγους: Έναν στον οποίο θα αναφέρονται τα έργα προτεραιότητας με τα οποία θα ολοκληρωθεί η αναβάθμιση του βασικού σιδηροδρομικού δικτύου και έναν στον οποίο θα παρουσιάζονται τα νέα έργα.

Στον πρώτο, εντάσσονται βελτιώσεις του υφιστάμενου δικτύου και διασυνδέσεις με λιμάνια όπως Θεσσαλονίκης και Αλεξανδρούπολης.

Στον δεύτερο, έχουν ενταχθεί φιλόδοξα έργα όπως η ανατολική σιδηροδρομική Εγνατία (Θεσσαλονίκη – Καβάλα), οι επεκτάσεις του προαστιακού προς Λαύριο και Ραφήνα, κ.α.

Στην κυβέρνηση έχουν αποφασίσει να λύσουν τον γόρδιο δεσμό του ΟΣΕ δια της πλαγίας οδού. Γι’ αυτό τον λόγο μέσα στις επόμενες εβδομάδες η ΕΡΓΟΣΕ αναμένεται να προκηρύξει διαγωνισμό για την επιλογή Τεχνικού Συμβούλου, προϋπολογισμού άνω των 30 εκατ. ευρώ. Ο τεχνικός σύμβουλος θα αναλάβει να συμμαζέψει τις εργολαβίες που δεν τελειώνουν ποτέ στον ελληνικό σιδηρόδρομο, αλλά και να σχεδιάσει και να προχωρήσει τους νέους διαγωνισμούς σιδηροδρομικών έργων.

Έτσι εκτιμούν στο υπουργείο πως θα παρακάμψουν τους σημερινούς μηχανισμούς σε ΟΣΕ – ΕΡΓΟΣΕ, που οδήγησαν σε τέλμα επενδύσεις δισεκατομμυρίων.

Άποψη εργαζομένου στον ΟΣΕ, Α. Λεβέντη: «Χρειάζεται ενοποίηση του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ για να γίνει συγχρονισμός και να δοθεί προτεραιότητα σε νέα έργα στην Βόρεια Ελλάδα»

Το «Ε» φιλοξενεί την άποψη του κ. Λεβέντη Αθανάσιου, εκλεγμένου μέλους στην αντιπροσωπεία της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργαζόμενων στον ΟΣΕ, στην ΓΣΕΕ. Ο κ. Λεβέντης εργάζεται 39 χρόνια στον ΟΣΕ και γνωρίζει την κατάσταση εκ των έσω. Επισημαίνει λοιπόν πως εδώ και 20 χρόνια επιχειρείται εκσυγχρονισμός αλλά δεν έχει γίνει και επιπρόσθετα η κατάσταση μετά το 2010 έχει χειροτερέψει αφού υπάρχει μείωση προσωπικού: «Αυτό που κατά την άποψή μου πρέπει να γίνει η ενοποίηση σε μία εταιρεία του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ που έχει αναλάβει πριν 20 χρόνια τα νέα συγχρηματοδοτούμενα έργα από την Ε.Ε. Αυτό θα απαλλάξει τον ΟΣΕ από τις δυσλειτουργίες, την γραφειοκρατία αλλά θα υπάρχει και εξοικονόμηση,  ενιαία στρατηγική και μπορεί να επιτευχθεί ο εκσυγχρονισμός . Να γίνει ένας ενιαίος δημόσιος σιδηροδρομικός οργανισμός που θα εκτελεί έργα υποδομών καθώς και τη συντήρηση του δικτύου».

“Τρέχει” η προμελέτη για Θεσσαλονίκη – Αμφίπολη  – Αργεί η σιδηροδρομική Εγνατία

Το άλλο σημείο που επικεντρώνεται ο κ. Λεβέντης είναι πλέον να δοθεί προτεραιότητα στον εκσυγχρονισμό του δικτύου στην Βόρεια Ελλάδα. : «Εδώ και 30 χρόνια τώρα ο ΟΣΕ είχε επιδοθεί στο εκσυγχρονισμό του δικτύου Πάτρα- Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Ειδωμένη. Θεωρώ πως πρέπει να βάλει άμεσα στον σχεδιασμό του την Βόρεια Ελλάδα. Θα πρέπει υλοποιηθεί η σύνδεση Θεσσαλονίκη  – Αλεξανδρούπολη. Πρόκειται και ένα τεράστιας σημασίας αναπτυξιακό έργο. Αυτό που γνωρίζουμε είναι ότι τρέχει η προμελέτη από Θεσσαλονίκη –  Αμφίπολη αλλά χρειάζεται επιτάχυνση των ρυθμών . Η Κομισιόν απειλεί ότι δεν θα μας δώσει λεφτά γιατί θέλει να δει αποτελέσματα και ειδικά στην Βόρεια Ελλάδα δεν έχουν γίνει έργα παρά μόνο κάποια αποσπασματικά. Η Θράκη είναι αποκομμένη σιδηροδρομικά εδώ και μήνες. Θεωρώ ότι η νέα ηγεσία του υπουργείου έχει καλές προθέσεις αλλά δεν βλέπουμε συντονισμό. Πρέπει να δοθεί προτεραιότητα στον εκσυγχρονισμό του δικτύου και σε νέα έργα στην Βόρεια Ελλάδα».

Μαριάννα Ξανθοπούλου

mxanthopoulou@empros.gr

 

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Ενέργεια
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Επιστροφή 1055 αρχαίων νομισμάτων στην Τουρκία

Μία συμβολική κίνηση μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας στο πλαίσιο της προστασίας της πολιτιστικ…