Ανοίγουν νηπιαγωγεία και παιδικοί σταθμοί – Τι λένε οι επιστήμονες για το άνοιγμα των δημοτικών σχολείων
Σε πανεκπαιδευτική κινητοποίηση καλεί σήμερα ο Διδασκαλικός Σύλλογος Ξάνθης
Την ανησυχία και τον προβληματισμό του σχετικά με το άνοιγμα των σχολείων εκφράζει το ΚΚΕ Ξάνθης
Ο κύβος ερρίφθη για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση και την προσχολική αγωγή. Το Υπουργείο Παιδείας πήρε το «πράσινο φως» από την υγειονομική επιτροπή και ανακοίνωσε την επαναλειτουργία των δημοτικών σχολείων, των νηπιαγωγείων και των παιδικών σταθμών από την 1η Ιουνίου. Στην ανακοίνωση προέβη ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας.
Δημοτικά σχολεία: Τι οδήγησε στην απόφαση να ανοίξουν την 1η Ιουνίου – Υπενθυμίζεται, ότι στις 11 Μαΐου επέστρεψαν στις σχολικές αίθουσες οι μαθητές της Γ΄ Λυκείου και στις 18 Μαΐου οι μαθητές της Α΄ και Β΄ Λυκείου και των Γυμνασίων. Σύμφωνα με πληροφορίες και για τους μαθητές νηπιαγωγείων και δημοτικών θα ακολουθηθεί το μοντέλο με 15 άτομα ανά τάξη. Σε κάθε περίπτωση, σύμφωνα με τον σχεδιασμό του υπουργείου Παιδείας η λειτουργία των δημοτικών σχολείων θα διαρκέσει έως τις 30 Ιουνίου. Η εισήγηση των επιστημόνων για το άνοιγμα των σχολικών μονάδων ήταν θετική, καθώς η εξέλιξη της πανδημίας εξελίσσεται ομαλά.
Στο άνοιγμα των δημοτικών σχολείων είχε αναφερθεί άλλωστε και ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατά τη τηλεδιάσκεψη που είχε με εκπαιδευτικούς για την εκπαιδευτική τηλεόραση την Παρασκευή.
Τι λένε οι επιστήμονες για το άνοιγμα των δημοτικών σχολείων
Από πλευράς επιστημόνων, ο Νίκος Σύψας τόνισε πως μετά το άνοιγμα του Λυκείου, αλλά και του Γυμνασίου, τα δεδομένα που συγκέντρωσαν έδειξαν πως η πανδημία εξελίσσεται ομαλά και γι’ αυτό έδωσαν θετική εισήγηση στο άνοιγμα των δημοτικών, αλλά και των νηπιαγωγείων και βρεφονηπιακών σταθμών. Όπως τόνισε ο κ. Σύψας, η απόφαση για τα δημοτικά σχολεία ήταν ομόφωνη και πλέον οι μικροί μαθητές ετοιμάζονται για την επιστροφή τους στα θρανία, η οποία θα γίνει υπό το ίδιο «καθεστώς» που ισχύει και στα λύκεια και τα γυμνάσια, με μαθήματα όπου στην τάξη θα βρίσκονται ως και 15 μαθητές/τριες.
Από την πλευρά του, ο λοιμωξιολόγος-υποπτέραρχος Δ. Χατζηγεωργίου στην ενημέρωση της Κυριακής ανέφερε σχετικά με την επιστροφή των μαθητών στις αίθουσες ότι υπάρχουν πολλά επιχειρήματα που μας λένε ότι πρέπει να ανοίξουν τα δημοτικά σχολεία. Όπως είπε «είναι μικρός ο αριθμός των παιδιών που νοσούν παγκοσμίως και οι επιπτώσεις του ιού σε αυτές τις ηλικίες είναι πολύ μικρές. Επίσης, ο ρόλος των παιδιών στη μετάδοση είναι χαμηλός».
Πανεκπαιδευτική κινητοποίηση
Στο μεταξύ με ανακοίνωση του ο Διδασκαλικός Σύλλογος Ξάνθης χαιρετίζει τη μαζική και δυναμική συμμετοχή των εκπαιδευτικών στις πανεκπαιδευτικές κινητοποιήσεις, καλεί όλους/ες τους/τις εκπαιδευτικούς, τους γονείς και συνολικά την κοινωνία να δώσουν δυναμικό παρών στην Πανεκπαιδευτική Κινητοποίηση (Διδασκαλικός Σύλλογος Ξάνθης-ΕΛΜΕ Ξάνθης) στην κεντρική πλατεία Ξάνθης, την Τρίτη 26 Μαΐου 2020 στις 6;30 μ.μ.
Τα αιτήματα των εκπαιδευτικών
- το αίτημα για την απόσυρση του αντιεκπαιδευτικού πολυνομοσχεδίου που πλήττει ανεπανόρθωτα τη δημόσια εκπαίδευση και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας,
- την απαίτηση για κατάργηση της τροπολογίας και τη μη εφαρμογή των ρυθμίσεών της για την αντιπαιδαγωγική ζωντανή αναμετάδοση των μαθημάτων μέσα από τις σχολικές αίθουσες,
- την αγωνία των εκπαιδευτικών και των γονέων για την επαναλειτουργία των σχολείων με όρους διασφάλισης της υγείας μαθητών-εκπαιδευτικών-κοινωνίας.
Το Υπουργείο Παιδείας αντιμέτωπο με τη φωνή των χιλιάδων εκπαιδευτικών που συμμετείχαν στις μεγάλες συγκεντρώσεις, αντιδρά σπασμωδικά στο θέμα της ζωντανής αναμετάδοσης των μαθημάτων από τις σχολικές αίθουσες, η οποία θέτει σε κίνδυνο τα προσωπικά δεδομένα μαθητών και εκπαιδευτικών καθώς και τις παιδαγωγικές αρχές που διέπουν την εκπαιδευτική διαδικασία, και δηλώσεις επί των ρυθμίσεων για τον μέγιστο αριθμό των μαθητών ανά τμήμα, δίχως όμως να αποσύρει τις σχετικές διατάξεις αλλά και το σύνολο των αντιεκπαιδευτικών ρυθμίσεων που προωθεί με το, προς κατάθεση στη Βουλή, πολυνομοσχέδιο καθώς και την τροπολογία και υπουργική απόφαση για τις κάμερες στα σχολεία. Παράλληλα, δημιουργεί, προς την κοινωνία, κλίμα επαναλειτουργίας των σχολικών μονάδων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης δίχως να συζητά με την εκπαιδευτική κοινότητα και τους γονείς, δίχως να λαμβάνει τα απαραίτητα μέτρα προστασίας της υγείας και της ζωής μαθητών και εκπαιδευτικών ώστε τα σχολεία να είναι ανοιχτά με ασφάλεια.
Οι εκπαιδευτικοί συνεχίζουμε δυναμικά. Με τον αγώνα μας υπερασπιζόμαστε το δημόσιο σχολείο και το κοινωνικό αγαθό της εκπαίδευσης»
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ
Να αποσυρθεί τώρα το αντιεκπαιδευτικό πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία.
Να καταργηθεί η απαράδεκτη τροπολογία και να μην εφαρμοστεί η υπουργική απόφαση της Υπουργού των καμερών για την ζωντανή αναμετάδοση των μαθημάτων.
Να ληφθούν άμεσα όλα τα απαραίτητα μέτρα υγιεινής και ασφάλειας σε όλα τα σχολεία.
Να στηριχθεί το δημόσιο σχολείο και να αυξηθεί η χρηματοδότηση των σχολείων από τον κρατικό προϋπολογισμό».
Την ανησυχία και τον προβληματισμό του σχετικά με το άνοιγμα των σχολείων εκφράζει το ΚΚΕ
Συγκεκριμένα σε ανακοίνωση του αναφέρει μεταξύ άλλων:
«Δεν απαντά στο πώς θα καλυφτούν τα κενά από τις αναγκαίες εξαιρέσεις ευπαθών ομάδων από την εκπαιδευτική συνέχεια, ειδικά στην περίπτωση των Δημοτικών και των Νηπιαγωγείων που κατά βάση η διδασκαλία είναι μονοπρόσωπη.
Η συνεχιζόμενη αναστολή λειτουργίας των ολοήμερων τμημάτων δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στις οικογένειες που στέλνουν τα παιδιά σε αυτά.
Οι εξαγγελίες για ανώτατο όριο 15 μαθητών ανά τάξη, σε αίθουσες κλουβιά και κοντέινερ, είναι άκρως επικίνδυνες!
Οι ανακοινώσεις για τη λειτουργία των παιδικών σταθμών και ειδικά των βρεφικών τμημάτων και οι εξαγγελίες για την “κοινωνική αποστασιοποίηση” σε αυτές τις ηλικίες, τουλάχιστον προκαλούν.
Η επίκληση στην ατομική ευθύνη των γονιών, είναι επικίνδυνη. Γιατί η κυβέρνηση είναι που πρέπει πρώτα απ’ όλα να επιδείξει κρατική ευθύνη, ενώ η πείρα από τη λειτουργία των Γυμνασίων και των Λυκείων δείχνει ότι αυτή ακριβώς η μετάθεση της ευθύνης στις οικογένειες, επιδρά διαλυτικά στην εκπαίδευση.
Το ΚΚΕ καταθέτει για ακόμη μία φορά άμεσα μέτρα που πρέπει να ληφθούν προκειμένου η όποια λειτουργία των εκπαιδευτικών δομών να γίνει με κριτήριο την προστασία της υγείας όλων των εμπλεκόμενων στην εκπαιδευτική διαδικασία».