Την Παρασκευή στις 1.30 μ.μ. θυροκολλήθηκαν οι βαθμολογίες στα Λύκεια της Ξάνθης.
20άρια και 19άρια στο 1ο ΓΕΛ – Χαμηλότερους βαθμούς στην Φυσική
Μέτριες επιδόσεις στο ΓΕΛ Αβδήρων – Πιο κάτω από τις άλλες χρονιές στο ΓΕΛ Σταυρούπολης – Πολλές αποχές στο Λύκειο Γλαύκης και στο 1ο ΕΠΑΛ Ξάνθης
«Θερίζουν τους καρπούς» των κόπων τους οι υποψήφιοι των Πανελληνίων 2019 και πλέον από την Παρασκευή 28 Ιουνίου στις 1 – 1.30 η ώρα το μεσημέρι σταμάτησαν τα «χτυποκάρδια» καθώς αναρτήθηκαν σ’ όλα τα Λύκεια οι βαθμολογίες τους ενώ άνοιξε και η ηλεκτρονική πλατφόρμα του υπουργείου Παιδείας, http://results.it.minedu.gov.gr , στην οποία μπορούσαν να βρίσκουν οι υποψήφιοι την βαθμολογία τους βάζοντας τους κωδικούς τους. Να σημειώσουμε πως από τότε που έχουν αυτή την πρόσβαση οι υποψήφιοι έλειψαν και οι ουρές στα σχολεία. Άξιο αναφοράς που έχει σχέση με την διαδικασία είναι ότι οι φάκελοι ανά Λύκειο αποστέλλονται από το Υπουργείο στην Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας και από εκεί διανέμονται στα Λύκεια.
Στις 15 Ιουλίου λήγει η προθεσμία για τα μηχανογραφικά – Ισχύει και για όσους δώσουν επαναληπτικές στον Σεπτέμβριο
Όπως ανέφερε ο προϊστάμενος στη Δευτεροβάθμια Ξάνθης κ. Γιώργος Παπαθανασίου ομάδα εκπαιδευτικών ελέγχει για τυχόν λάθη αντιστοίχησης κατά την μεταφορά τους και στην συνέχεια γίνεται η θυροκόλληση. Το επόμενο βήμα είναι η συμπλήρωση και η οριστικοποίηση του μηχανογραφικού τους δελτίου το οποίο υποβάλλεται ηλεκτρονικά με τα στοιχεία του υποψηφίου. Έτσι από την Πέμπτη 4-7-2019 και μετά, όλοι οι υποψήφιοι θα μπορούν να οριστικοποιήσουν το μηχανογραφικό τους δελτίο (επιλέγοντας ΟΡΙΣΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ), στην ηλεκτρονική διεύθυνση http://exams.it.minedu.gov.gr. Η προθεσμία για την οριστική υποβολή των μηχανογραφικών δελτίων λήγει την Δευτέρα 15-7-2019 και είναι αποκλειστική. Μετά την παρέλευση της προθεσμίας κανένας υποψήφιος δεν θα μπορεί να οριστικοποιήσει το μηχανογραφικό δελτίο. Όπως διευκρίνισε ο κ. Παπαθανασίου η προθεσμία αυτή ισχύει και για τους υποψηφίους που θα δώσουν επαναληπτικές εξετάσεις του Σεπτεμβρίου και οι οποίοι λόγω προβλήματος υγείας δεν κατάφεραν να εξεταστούν και δήλωσαν για συμμετοχή στις επαναληπτικές. Στην Ξάνθη έχουμε 2 – 3 τέτοια περιστατικά.
20άρια και 19άρια στο 1ο ΓΕΛ – Χαμηλότερους βαθμούς στην Φυσική
Πολυμορφική είναι η εικόνα που παρουσιάζουν τα Λύκεια του νομού μας σε σχέση με τις βαθμολογίες. Η έρευνα του «Ε» έδειξε πως οι υψηλότερες βαθμολογίες συγκεντρώνονται στα 1ο , 2ο και 3ο ΓΕΛ της πόλης, ωστόσο αυτό δεν είναι ενδεικτικό καθώς έχουν τον κύριο όγκο των υποψηφίων. Να σημειώσουμε ότι μόνο από το 1ο ΓΕΛ οι υποψήφιοι ήταν φέτος 190. Ειδικότερα σύμφωνα με πληροφορίες από το 1ο ΓΕΛ και τον διευθυντή κ. Κάππο η γενική εικόνα των βαθμών είναι ικανοποιητική. Υπάρχουν πολύ υψηλές βαθμολογίες στα θεωρητικά μαθήματα Αρχαία, Ιστορία αλλά όχι τόσο στην έκθεση. Επίσης υψηλές βαθμολογίες έχουν και στα μαθήματα Θετικής κατεύθυνσης, Οικονομίας και Πληροφορικής αλλά όχι στην Φυσική. Γενικά σε μέσο όρο οι βαθμοί είναι κατά πολύ πάνω από τη βάση. Στο 3ο ΓΕΛ η Διευθυντής κα Αυγέρη μιλώντας στο «Ε» συνεχάρη τους υποψηφίους για την πολύ καλή προσπάθεια όπως είπε και ειδικά όσους πέτυχαν μια ικανοποιητική βαθμολογία.
Μέτριες επιδόσεις στο ΓΕΛ Αβδήρων – Πιο κάτω από τις άλλες χρονιές στο ΓΕΛ Σταυρούπολης
Μέτριες χαρακτηρίζονται οι επιδόσεις των υποψηφίων από το ΓΕΛ Αβδήρων. Μόνο 4 από τους 38 που διαγωνίστηκαν έχουν πάνω από 18 σε κάποιο μάθημα ενώ υπάρχει μια καλή βαθμολογία στην Φυσική (18,8). Από το σύνολο των 38, 5 – 6 υποψήφιοι ήταν από α παλαιότερα έτη. Μέτριες έως και κάτω του μετρίου χαρακτηρίζονται οι βαθμολογίες στο ΓΕΛ Σταυρούπολης. Μόνο 8 ήταν οι υποψήφιοι ενώ όλο το σχολείο αριθμεί 60 μαθητές. Δεν τα κατάφεραν στην Φυσική και στην Χημεία ενώ τα πήγαν λίγο καλύτερα σε μαθήματα Τεχνικών κατευθύνσεων.
Πολλές αποχές στο Λύκειο Γλαύκης
Από τους 65 αποφοιτήσαντες από το Λύκειο Γλαύκης (28 από το ΓΕΛ – 7 από το Ιεροσπουδαστήριο και οι υπόλοιποι από το Μειονοτικό) μόνο 24 διαγωνίστηκαν σ’ όλα τα μαθήματα. Απ’ αυτούς μόνο δύο κατάφεραν βαθμολογίες 17 – 13 – 12 και αυτό κρίνεται ικανοποιητικό. Όπως αναφέρει ο διευθυντής του Λυκείου κ. Νταουτίδης σε ποσοστό 80% θα μπορέσουν να πετύχουν τον στόχο τους λόγω της ποσόστωσης αν κάνουν σωστό μηχανογραφικό. Σημείωσε δε ότι γίνεται μεγάλη προσπάθεια από όλους τους εκπαιδευτικούς στο σχολείο να πειστούν τα παιδιά να υποβάλλουν μηχανογραφικό καθώς ως γνωστόν υπάρχουν διάφοροι κοινωνικοί παράγοντες που τους αποτρέπουν . Όπως το γεγονός ότι οι γονείς τους δουλεύουν σε χώρες του εξωτερικού και σκοπεύουν να πάνε εκεί ενώ αρκετοί είναι αυτοί που θέλουν το απολυτήριο για να γραφτούν σε Πανεπιστήμια της Τουρκίας.
Μεγάλη αποχή και στο 1ο ΕΠΑΛ Ξάνθης
Από τις 80 αιτήσεις που υποβλήθηκαν για συμμετοχή στις Πανελλήνιες μόνο 14 τελικά διαγωνίστηκαν. Όπως μας αναφέρθηκε από το 1ο ΕΠΑΛ αυτό που δείχνουν οι βαθμοί είναι ότι όσοι ήταν καλά προετοιμασμένοι έγραψαν καλά παρότι ειδικά τα Μαθηματικά και η Φυσική ήταν πολύ απαιτητικά. Ωστόσο υπάρχει υποψήφιος με 19.000 μόρια!
Όλα τα παιδιά πιάνουν τον στόχο τους στο AXION
17 ήταν οι μαθητές που διαγωνίστηκαν από το ΑΧΙΟΝ και 10 απ’ αυτούς πέτυχαν βαθμολογίες πάνω από 18 σ’ όλα τα μαθήματα. Σύμφωνα με τα μόρια που συγκεντρώνουν 2 περνούν μηχανικοί υπολογιστών και ένας στην οδοντιατρική – φαρμακευτική. Όλα τα παιδιά πιάνουν τον στόχο τους καθώς όπως αναφέρθηκε είναι συνεχής ο επαγγελματικός προσανατολισμού καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς.
Τα στατιστικά «μίλησαν»! Χημεία, Μαθηματικά και… κάτω από τη βάση λένε τα στοιχεία του υπουργείου
Τα στατιστικά των βαθμολογιών δείχνουν πως τα μαθήματα της Χημείας και των Μαθηματικών «έκαψαν» τους υποψηφίους και τους «ανάγκασαν» να γράψουν κάτω από τη βάση. Η γενική εικόνα που παρουσιάζουν οι βαθμολογίες των υποψηφίων, σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Παιδείας, είναι πως υπάρχουν πολλά γραπτά κάτω από τη βάση. Στα μαθήματα Βιολογία Γενικής Παιδείας και Μαθηματικά Προσανατολισμού, το ποσοστό των γραπτών κάτω της βάσης ήταν εξαιρετικά μεγάλο: 64,99% για τη Βιολογία και 61,03% για τα Μαθηματικά.
Όσον αφορά στην Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών, το μεγαλύτερο ποσοστό βαθμολογιών κάτω από τη βάση κατέχει το μάθημα της Ιστορίας. Το 47,20% των υποψηφίων έγραψαν κάτω από 10, ενώ μόλις το 9,04% συγκέντρωσε βαθμολογία από 18 έως 20. Επίσης, στα Αρχαία, το μεγαλύτερο ποσοστό καταγράφεται στις βαθμολογίες 5-10 ( το 26,24% των υποψηφίων), ενώ υψηλή βαθμολογία (18-20) συγκέντρωσε το 2,84% των υποψηφίων. Για το μάθημα των Λατινικών, μπορεί κανείς να πει ότι οι βαθμολογίες ήταν των… άκρων, αφού το 30,29% των υποψηφίων έγραψε κάτω από τη βάση, ενώ το 24,23% αρίστευσε (18-20). Στην Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών, στα Μαθηματικά και τη Χημεία, τα ποσοστά βαθμολογιών πάνω και κάτω από τη βάση είναι μοιρασμένα: 46,59% κάτω από τη βάση και 53,41% πάνω από τη βάση στα Μαθηματικά και 42,12% κάτω από τη βάση, 57,88% πάνω από τη βάση στη Χημεία.
Στο μάθημα της Χημείας, το 4,37% των υποψηφίων αρίστευσε (18-20), ενώ το 31,04% έγραψε από 0 έως 5. Στα Μαθηματικά, 0-5 έγραψε το 28,4% των υποψηφίων, ενώ 18-19 έγραψε το 4,35% και 19-20 το 5,39%.
Στη Φυσική, τη μεγαλύτερη συγκέντρωση είχαν οι βαθμολογίες 5-10 (24,75%), ενώ 18-19 έγραψε το 6,44% και 19-20 το 6,29%. Στη Βιολογία, το 31,43% έγραψε κάτω από τη βάση, ενώ το 16,68% αρίστευσε (19-20) και το 11,46% των υποψηφίων έλαβε βαθμολογία 18-19.
Όσον αφορά στην Ομάδα Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής, τα ποσοστά βαθμολογιών κάτω από τη βάση ήταν αρκετά υψηλά στα Μαθηματικά (73,96%) και στη Βιολογία Γενικής Παιδείας (71,92%).
Στα Μαθηματικά, το 49,67% των υποψηφίων έγραψε 0-5, ενώ αρίστευσε (18-19) το 1,58%. Στο μάθημα Ανάπτυξης Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον, το 22,93% έγραψε από 0 έως 5 και το 11,87% από 19 έως και 20.
Τέλος, στο μάθημα των Αρχών Οικονομικής Θεωρίας, το 22,25% έγραψε από 0 έως 5, ενώ βαθμολογίες 18-19 έλαβε το 7% και 19-20 το 5,22% των υποψηφίων.
Μαριάννα Ξανθοπούλου