Δεν θα περνούν ΚΤΕΟ 2ετίας οχήματα με γυρισμένους χιλιομετρητές. Υπολογίζεται ότι κάθε χρόνο τουλάχιστον 90.000 αυτοκίνητα που πωλούνται αναγράφουν λιγότερα χιλιόμετρα στα κοντέρ τους από εκείνα που έχουν διανύσει πραγματικά
Ο νόμος Σπίρτζη τίθεται σε ισχύ από τις 23 Σεπτεμβρίου – Τι πρέπει να κάνουν οι ιδιοκτήτες ΙΧ με γυρισμένα χιλιόμετρα
«Τα μάτια τους δεκατέσσερα» στους χιλιομετρητές των αυτοκινήτων τους θα κληθούν να έχουν οι οδηγοί από το Σεπτέμβριο ενώ την ίδια στιγμή τα πιστοποιημένα ΚΤΕΟ που διενεργούν τους ελέγχους εκτός από τις αναλυτικές καταστάσεις έλεγχου που υποβάλλουν στο υπουργείο Μεταφορών υποχρεούνται να υποβάλλουν και ψηφιακή απεικόνιση του χιλιομετρητή του κάθε αυτοκινήτου προκειμένου να γίνουν οι απαραίτητες διασταυρώσεις και να βρεθούν αυτοί που έχουν …γυρισμένα χιλιόμετρα! Πρόκειται για κοινοτική οδηγία που ενσωματώθηκε στον νόμο Σπίρτζη και τίθεται σε ισχύ από 23/9/2019.
Τι είναι τα …γυρισμένα χιλιόμετρα
Όμως μας εξηγούν από το ιδιωτικό ΚΤΕΟ «ΔΙΑΓΝΩΣΗ» πολλά οχήματα μετά την παρέλευση πολλών χρόνων σταματά η λειτουργία του χιλιομετρητή και τα χιλιόμετρα που αναγράφονται δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Επίσης υπάρχουν περιπτώσεις που κάποιοι αγοράζουν αυτοκίνητα και προκειμένου να εμφανιστούν πιο καινούργια οι έμποροι χρησιμοποιούν την μέθοδο ..γυρισμένα χιλιόμετρα ή …πειραγμένος χιλιομετρητής και αυτό συνιστά απάτη. Ο νόμος αυτός που ισχύει σ’ όλες τις χώρες της Ε.Ε. έχει στόχο να πατάξει την απάτη και να διασφαλίσει την διαφάνεια αλλά και να την ασφάλεια στους ελληνικούς δρόμους.
Να τονίσουμε πως στα χρόνια της κρίσης πραγματοποιούνται πάνω από 300.000 μεταβιβάσεις μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και παλαιότερα πραγματοποιούνταν περισσότερες και σύμφωνα με στελέχη της αγοράς τουλάχιστον το 30% των ΙΧ που μεταβιβάζονται έχουν γυρισμένα χιλιόμετρα στα κοντέρ τους!
Δηλαδή κάθε χρόνο τουλάχιστον 90.000 αυτοκίνητα που πωλούνται αναγράφουν λιγότερα χιλιόμετρα στα κοντέρ τους από εκείνα που έχουν διανύσει πραγματικά.
Δεν θα περνούν ΚΤΕΟ 2ετίας οχήματα με γυρισμένους χιλιομετρητές –
Όπως μας επισημαίνουν από τον ΚΤΕΟ «ΔΙΑΓΝΩΣΗ» όσοι έχουν γυρισμένα χιλιόμετρα δεν θα έχουν την δυνατότητα να πάρουν την άδεια 2ετίας εκτός και αν αποδείξουν ότι έχουν αλλάξει χιλιομετρητή και έχουν τοποθετήσει νέο προσκομίζοντας και τα σχετικά αποδεικτικά (τιμολόγιο αγοράς κ.λ.π.). Το ΚΤΕΟ ΔΙΑΓΝΩΣΗ ενημερώνει τους πελάτες του ότι μετά το «κόψιμο» των οχημάτων τους από το ΚΤΕΟ θα έχουν στη διάθεσή τους 20 ημέρες ώστε να διορθώσουν το λάθος και να επιστρέψουν για επανέλεγχο ή σε διαφορετική περίπτωση είναι πολύ πιθανό να βρεθούν αντιμέτωποι με πρόστιμο 400 ευρώ και αφαίρεση πινακίδων κυκλοφορίας σε περίπτωση ελέγχου από την Τροχαία ή πρόστιμο 150 ευρώ μέσω Taxisnet όταν ξεκινήσουν οι ηλεκτρονικές διασταυρώσεις.
Να σημειώσουμε ότι ο επανέλεγχος είναι δωρεάν για να πάρουν το ΚΤΕΟ διετίας. Το αντίτιμο του ΚΤΕΟ για τα οχήματα ανέρχεται σε 55 ευρώ μαζί με την χορήγηση κάρτας καυσαερίων.
Τι πρέπει να κάνουν οι ιδιοκτήτες ΙΧ με γυρισμένα χιλιόμετρα
Σε περίπτωση που το ΚΤΕΟ διαπιστώσει ανακολουθία χιλιομέτρων σε κάποιο όχημα αποστέλλει στην αρμόδια υπηρεσία Μεταφορών ενημερωτικό σημείωμα συνοδευόμενο από φωτοαντίγραφο του δελτίου ελέγχου προκειμένου να εφαρμοστούν οι προβλεπόμενες ποινικές κυρώσεις.
Η αποκατάσταση της έλλειψης πραγματοποιείται µε διόρθωση της ένδειξης του μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων µε την προσθήκη τεκμαρτών χιλιομέτρων που υπολογίζονται ανά μήνα σε:
α) 500 χιλιόμετρα για τις μοτοσικλέτες,
β) 1.000 χιλιόμετρα για τα επιβατηγά Ι.Χ. οχήματα,
γ) 3.000 χιλιόμετρα για φορτηγά και λεωφορεία οχήματα και
δ) 5.000 χιλιόμετρα για τα επιβατηγά Δ.Χ. οχήματα.
Ο τεκμαρτός αριθμός χιλιομέτρων καλύπτει όλο τον μήνα, εντός του οποίου πραγματοποιείται ή είχε πραγματοποιηθεί ο τεχνικός έλεγχος.
Η διορθωμένη ένδειξη που πρέπει να φαίνεται στον μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων προκύπτει όταν, στην ένδειξη του μετρητή που αναγράφεται στο Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου που εκδόθηκε από το ΚΤΕΟ κατά τον αμέσως προηγούμενο έλεγχο (πριν την παραποίηση) προστεθούν:
α) τα τεκμαρτά χιλιόμετρα του διαστήματος που μεσολάβησε μεταξύ των δύο ελέγχων (πριν και μετά την παραποίηση) και
β) το σύνολο των χιλιομέτρων που έχει καταγράψει ο μετρητής από τον έλεγχο μετά την παραποίηση μέχρι τον τελευταίο χρονικά έλεγχο που αυτή διαπιστώθηκε.
Επίσης οι ιδιοκτήτες των κομμένων από τα ΚΤΕΟ οχημάτων θα πρέπει να κινηθούν νομικά εναντίον των εμπόρων ή ιδιωτών καταναλωτών που έχουν αγοράσει τα οχήματα.
Μαριάννα Ξανθοπούλου