Αρχική ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ Επιχειρηματικότητα Τα 10 «πέτρινα» χρόνια της μικρομεσαίας επιχείρησης 

Τα 10 «πέτρινα» χρόνια της μικρομεσαίας επιχείρησης 

0

Περιγράφει η «Έκθεση του ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ 2019 –  Έκαναν «μακροβούτι» οι επενδύσεις

 

4 στις 10 επιχειρήσεις επενδύουν στην καινοτομία αλλά και 4 στις 10 δεν έχουν ρευστότητα  – Δεν δίνουν λεφτά οι τράπεζες – Από τα υψηλότερα στην Ευρωζώνη τα επιτόκια χρηματοδότησης

 

Τα 10 «πέτρινα» χρόνια της μικρομεσαίας επιχείρησης, τα χρόνια της κρίσης περιγράφει η «Έκθεση του ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ 2019 για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις» που ανακοινώθηκε πρόσφατα. Όπως καταγράφουν τα στοιχεία οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις δέχθηκαν μεγάλο πλήγμα από την υπερφορολόγηση καθώς στα  χρόνια της κρίσης το κόστος της δημοσιονομικής προσαρμογής ήταν 176 δισ. ευρώ, όσο περίπου το ΑΕΠ του 2016 και προήλθε κυρίως από την φορολόγηση και λιγότερο από την περικοπή των δαπανών. Έτσι, δημιουργήθηκε οξύτατο πρόβλημα επιβίωσης και ανταγωνιστικότητας για τις ελληνικές επιχειρήσεις. Επίσης καταδεικνύεται ότι το κόστος της κρίσης δεν κατανεμήθηκε ισομερώς σε όλους τους κλάδους, ενώ την ίδια στιγμή παρατηρείται ότι η ανάκαμψη των τελευταίων ετών είναι εξίσου ανισομερής.

Έκαναν «μακροβούτι» οι επενδύσεις

Όπως προκύπτει από την έκθεση η κύρια συνιστώσα της οικονομικής δραστηριότητας που έχει πληγεί περισσότερο είναι αυτή των επενδύσεων, οι οποίες γνώρισαν πρωτοφανή μείωση κατά τη διάρκεια της κρίσης. Αυτό είναι και ένα από πιο ανησυχητικά ευρήματα της έκθεσης, καθώς η απομείωση του κεφαλαίου της χώρας υπονομεύει τις μελλοντικές αναπτυξιακές της προοπτικές ενώ η ανάκαμψη της επενδυτικής δραστηριότητας είναι ένας από τους πιο δύσκολους στόχους σε μία οικονομία.

4 στις 10 επιχειρήσεις επενδύουν στην καινοτομία αλλά και 4 στις 10 δεν έχουν ρευστότητα

Όπως προκύπτει από την ανάλυση των στοιχείων:

▪ 4 στις 10 επιχειρήσεις (38,8%) έχουν αναπτύξει την τελευταία τριετία κάποιου είδους

καινοτομία για νέο προϊόν ή υπηρεσία ή/και την οργάνωση της επιχείρησης ή/και την

εξωστρέφεια.

▪ 2 στις 10 επιχειρήσεις (19,5%) έχουν αναπτύξει κάποιου είδους συνεργασία με άλλες

επιχειρήσεις για κοινές προμήθειες προϊόντων/υπηρεσιών, ή/και για κοινή προώθηση,

μάρκετινγκ ή/και για κοινή αποθήκη.

▪ 1 στις 6 επιχειρήσεις (16,7%) εξάγει κάποιο ποσοστό των προϊόντων ή υπηρεσιών σε άλλες χώρες.

Ενώ οι μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις εμφανίζουν αξιοσημείωτη δυναμική στη

διεύρυνση του επιχειρηματικού τους ορίζοντα, σημαντικά εμπόδια φαίνεται να παραμένουν.

Ως κυριότερο εμπόδιο – με εξαίρεση την υψηλή φορολόγηση- για περισσότερες από 4 στις 10 επιχειρήσεις (43,3%) αναδεικνύεται η έλλειψη ρευστότητας και η πρόσβαση σε χρηματοδότηση.

Δεν δίνουν λεφτά οι τράπεζες – Από τα υψηλότερα στην Ευρωζώνη τα επιτόκια χρηματοδότησης

Εντυπωσιακή όπως προκύπτει είναι η μείωση της συνολικής ποσότητας χρήματος στα χρόνια της ύφεσης και η μείωση της συνολικής χρηματοδότησης από το εγχώριο χρηματοπιστωτικό σύστημα. Τα παραπάνω συνιστούν ένα φαινόμενο βίαιης απομόχλευσης της ελληνικής οικονομίας με συνεχώς μειούμενα υπόλοιπα χρηματοδοτήσεων και αρνητικές πιστωτικές επεκτάσεις. Επίσης, προκύπτει πως το επίπεδο των επιτοκίων χρηματοδότησης για τις επιχειρήσεις στην Ελλάδα είναι από τα υψηλότερα της ευρωζώνης, χαρακτηριστικό που έχει αρνητική επίπτωση στην ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας.

Μαριάννα Ξανθοπούλου

mxanthopoulou@empros.gr

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Επιχειρηματικότητα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

JTI: Προάγοντας την ισότητα και καταρρίπτοντας νέα στερεότυπα στον εργασιακό χώρο

Η Γεωργία Καρούντζου, Διευθύντρια Εταιρικών Υποθέσεων & Επικοινωνίας JTI στο «The Upfr…