Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Ψυχολόγοι σε έντεκα δημοτικά σχολεία της Ξάνθης

Ψυχολόγοι σε έντεκα δημοτικά σχολεία της Ξάνθης

1

Δώδεκα συνολικά οι αναπληρωτές ΠΕ23 Ψυχολόγων που καλούνται να υποστηρίξουν σχολεία και μαθητές

Αναλαμβάνουν καθήκοντα έως το τέλος του έτους- Δεν είναι βέβαιο ότι επαρκούν οι αναπληρωτές του πίνακα για την ΑΜΘ

 

 

 

Σε ένα σημαντικό βήμα, που αποτελεί πάγιο αίτημα της εκπαιδευτικής κοινότητας και των γονέων, προχώρησε το υπουργείο Παιδείας, το οποίο με πιλοτική δράση καλωσορίζει ψυχολόγους σε δημοτικά σχολεία της χώρας, προκειμένου, με σταθερή παρουσία και συντονισμένες ενέργειες, να αναλάβουν την παρακολούθηση, υποστήριξη και συνδρομή στους μαθητές, αλλά και τους δασκάλους που όλο και συχνότερα καλούνται να διαχειριστούν περιπτώσεις ενδοσχολικής βίας, εσωστρεφούς συμπεριφοράς, εξάρτησης από το διαδίκτυο, οικογενειακών προβλημάτων και μια σειρά από άλλες συμπεριφορές των μαθητών, απόρροια των σημερινών συνθηκών κρίσης και έξαρσης της βίας.

 

Τρεις ψυχολόγοι στα δημοτικά σχολεία της Ξάνθης

Με απόφαση ένταξης της πράξης «ΕΝΙΑΙΟΣ ΤΥΠΟΣ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ, 2018-2019», όπως τροποποιείται και ισχύει, με κωδικό ΟΠΣ 5031898 στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση 2014-2020» και κατόπιν έκδοσης Υπουργικής Απόφασης, διατίθενται οι πιστώσεις ανά ΠΔΕ για την πρόσληψη αναπληρωτών ΠΕ23-Ψυχολόγων στις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης όπως αναφέρονται στο ως άνω ΦΕΚ για το σχολικό έτος 2018-2019.

Για την ΑΜΘ προβλέπονται συνολικά δώδεκα θέσεις ψυχολόγων. Ειδικά για την Ξάνθη, τρεις ψυχολόγοι αναλαμβάνουν καθήκοντα σε συνολικά έντεκα σχολεία που έχουν επιλεγεί.

 

Τα καθήκοντα που αναλαμβάνουν

Σε κάθε ομάδα σχολείων θα τοποθετηθεί ένας ψυχολόγος, ο οποίος εντός 5 ημερών από την ημερομηνία ανάληψης υπηρεσίας καταρτίζει εβδομαδιαίο  πρόγραμμα στο οποίο καθορίζεται συγκεκριμένη ημέρα της εβδομάδας, σταθερή καθ’ όλη τη διάρκεια του διδακτικού έτους, κατά την οποία θα ασκεί τα καθήκοντά του, σε κάθε μία από τις πέντε σχολικές μονάδες όπου έχει τοποθετηθεί.  Το πρόγραμμα υποβάλλεται στους διευθυντές των σχολικών μονάδων της ομάδας  τοποθέτησης και ο διευθυντής της πολυπληθέστερης σχολικής μονάδας σε μαθητικό πληθυσμό υποβάλλει το πρόγραμμα στο Τμήμα Εκπαιδευτικών Θεμάτων της οικείας Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Η Διεύθυνση Εκπαίδευσης κοινοποιεί το πρόγραμμα στα οικεία ΠΕ.Κ.Ε.Σ. και Κ.Ε.Σ.Υ. (πρώην ΚΕΔΔΥ). Ο ψυχολόγος υποβάλλει έκθεση στο τέλος της σχολικής χρονιάς στον διευθυντή κάθε σχολικής μονάδας της  αρμοδιότητάς του, όπου περιγράφονται οι δράσεις τις  οποίες έχει οργανώσει, οι ενημερώσεις – επαφές που έχουν  πραγματοποιηθεί, καθώς και ενέργειες στις οποίες έχει προβεί.

 

Π. Κεραμάρης: «Μια πολύ καλή πρώτη αρχή»

keramaris
«Με τη σταθερή και τακτική παρουσία των ψυχολόγων στα δημοτικά σχολεία και λίγο νωρίτερα στα ΕΠΑΛ, ικανοποιείται ένα πάγιο αίτημα της εκπαιδευτικής κοινότητας»
Παναγιώτης Κεραμάρης
Περιφερειακός διευθυντής εκπαίδευσης ΑΜΘ

Για μια «πρώτη αρχή», αλλά με ιδιαίτερη σημασία, έκανε λόγο ο Παναγιώτης Κεραμάρης, περιφερειακός διευθυντής εκπαίδευσης στην ΑΜΘ, υπογραμμίζοντας ότι ικανοποιείται ένα ουσιαστικό και πάγιο αίτημα της εκπαιδευτικής κοινότητας. Εξήγησε στο «Ε» ότι επελέγησαν αρχικά μεγάλα σχολεία (10θέσια και πάνω) τα οποία χωρίστηκαν σε ομάδες των πέντε, ώστε κάθε ψυχολόγος να μπορεί να παραβρίσκεται μία φορά την εβδομάδα σταθερά, σε κάθε ένα από αυτά.

Ο κ. Κεραμάρης ενημέρωσε ότι οι ψυχολόγοι θα οριστούν από τον πίνακα των αναπληρωτών και θα βρίσκονται στις θέσεις τους έως τον Ιούνιο, μέχρις ότου διατίθεται και η σχετική πίστωση, ωστόσο εξέφρασε επιφυλάξεις για το κατά πόσο επαρκούν οι ψυχολόγοι του πίνακα (αφού είναι περίπου 12) και κατά πόσο θα αποδεχθούν τη θέση αν βρίσκεται σε νομό όχι το δικό τους ή όμορο. Βέβαια, όπως εξήγησε, υπάρχει και η δυνατότητα να ζητηθούν ψυχολόγοι και από άλλες περιφερειακές διευθύνσεις.

Πρόσθεσε συμπληρωματικά ότι ψυχολόγοι βρίσκονται ήδη από τον Οκτώβριο και στα ΕΠΑΛ, με αντίστοιχη δράση του υπουργείου («Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ. –

Υποστήριξη Σχολικών Μονάδων ΕΠΑ.Λ.»). Συνολικά στα ΕΠΑΛ της ΑΜΘ υπηρετούν δεκατρείς ψυχολόγοι.

«Και παλαιότερα υπήρχε η δυνατότητα ψυχολογικής υποστήριξης και όπου παρουσιαζόταν ανάγκη ζητούσαμε τη στήριξη από το ΚΕΣΥ, ωστόσο είναι σημαντικό ότι οι ψυχολόγοι που αναλαμβάνουν τώρα θα βρίσκονται σε τακτική βάση στα σχολεία, ώστε να δρουν προληπτικά και να έχουν εικόνα των μαθητών στα σχολεία που υπηρετούν», σημείωσε σχετικά ο κ. Κεραμάρης.

ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΞΑΝΘΗΣ ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΨΥΧΟΛΟΓΟ

-ΟΜΑΔΑ 1

10ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΞΑΝΘΗΣ

12ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΞΑΝΘΗΣ

2ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΞΑΝΘΗΣ

4ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΞΑΝΘΗΣ

5ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΞΑΝΘΗΣ

-ΟΜΑΔΑ 2

13ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΞΑΝΘΗΣ

14ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΞΑΝΘΗΣ

15ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΞΑΝΘΗΣ

20ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΞΑΝΘΗΣ

6ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΞΑΝΘΗΣ

-ΟΜΑΔΑ 3

20/ΘΕΣΙΟ 1ο ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΞΑΝΘΗΣ

Ελένη Διαφωνίδου
ediafonidou@empros.gr

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Συνεδρίασε η Επιτροπή Παρακολούθησης του Π.ΑΛ.Υ.Θ. για την Ενίσχυση της Αλιείας και Υδατοκαλλιέργειας

Συζητήθηκαν τα επόμενα βήματα και η αξιοποίηση του προγράμματος για τη θωράκιση της αλιευτ…