Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Επίκαιρα Το μέρισμα ‘ξεπάγωσε’ την χριστουγεννιάτικη αγορά

Το μέρισμα ‘ξεπάγωσε’ την χριστουγεννιάτικη αγορά

0

Καλύτερη η ψυχολογία του κόσμου διαπιστώνουν οι καταστηματάρχες – Το χοιρινό ο «βασιλιάς» του Χριστουγεννιάτικου μενού των νοικοκυριών της Ξάνθης

 

‘Τσιμπημένες’ οι τιμές στις πατάτες και τις ντομάτες -Τα συνοικιακά παντοπωλεία δουλεύουν με τα …«ξεχασμένα» ψώνια -Σπιτικά τα γλυκά των Χριστουγέννων αλλά διαμορφώνεται καταναλωτική συνείδηση

 

Λίγες μέρες προ των γιορτών των Χριστουγέννων και η εικόνα της αγοράς της Ξάνθης δεν είναι γιορτινή. Η κίνηση είναι υποτονική και επικεντρώνεται μόνο στα είδη διατροφής και αυτά με μέτρο και όπου την μερίδα του «λέοντος» απορροφούν τα μεγάλα μάρκετ και τα πολυκαταστήματα στο εμπορικό κέντρο. Η δεύτερη προτεραιότητα των καταναλωτών είναι τα δώρα των παιδιών και αφορούν κυρίως παιχνίδια και είδη ρουχισμού και που αναμένεται να κορυφωθεί τις επόμενες μέρες έως την παραμονή (Δευτέρα). Δύο είναι οι παράγοντες που διαμορφώνουν την τάση και το κλίμα στην αγορά: Η ψυχολογία που τονώθηκε από τα έξτρα χρήματα του Κοινωνικού μερίσματος που «ζέστανε» την τσέπη πολλών νοικοκυριών στην Ξάνθη και ο καιρός που αναμένεται να βελτιωθεί τις επόμενες μέρες κάτι για το οποίο… προσεύχονται στα εμπορικά καταστήματα.

Καλύτερη η ψυχολογία του κόσμου – Το χοιρινό ο «βασιλιάς» του Χριστουγεννιάτικου μενού των νοικοκυριών της Ξάνθης

Το «Ε» ξεκίνησε μια έρευνα αγοράς από τους εμπλεκόμενους στην διατροφική αλυσίδα καθόσον το χριστουγεννιάτικο τραπέζι αποτελεί την πρώτη προτεραιότητα του νοικοκυριού.Έτσι σ’ ότι αφορά το κύριο μενού το κρέας και ιδιαίτερα το χοιρινό είχε και έχει την τιμητική του στο χριστουγεννιάτικο τραπέζι των νοικοκυριών της Ξάνθης. Ο αντιπρόεδρος του σωματείου Κρεοπωλών Νίκος Κώτσογλου μας περιγράφει την ψυχολογία του κόσμου αλλά και τι βάζουν στο τραπέζι τους και τι τιμές βρίσκουν στα κρεοπωλεία της δημοτικής αγοράς αλλά και στα συνοικιακά. Να σημειώσουμε ότι για τα σούπερ μάρκετ δεν γίνεται αναφορά γιατί εκεί ισχύουν άλλα δεδομένα ανταγωνισμού: «Θα έλεγα ότι η ψυχολογία του κόσμου δεν είναι όπως άλλες χρονιές τουλάχιστον αρνητική!. Υπάρχει μια προσδοκία και μια πεποίθηση ότι ο… Τσίπρας θα δώσει λεφτά και αυτό τους κάνει να νιώθουν καλύτερα. Αυτό μας κάνει και μας να νιώθουμε καλύτερα αν και γνωρίζουμε ότι οι πιο πολλοί ψωνίζουν από τα εμπορικά κέντρα και τα μεγάλα μάρκετ.». Σ’ ότι αφορά το βασικό μενού των Χριστουγέννων ο κ. Κώτσογλου αναφέρει: Αναμφισβήτητα το χοιρινό που το βρίσκει σε τιμή 6,90 ευρώ το κιλό στην δημοτική αγορά. Την γαλοπούλα την έχει απομυθοποιήσει ο κόσμος γιατί την τρώει καθημερινά σε τοστ και δεν την προτιμά, Αγοράζει κοτόπουλο με 3,80 το κιλό και κοκοράκι με 4,5 ευρώ το κιλό. Το αρνί έχει 9 ευρώ και το κατσίκι 9,5. Είναι τα πιο ακριβά γιατί είναι η χειρότερη εποχή του. Το μοσχαρίσιο είναι σταθερό στις προτιμήσεις».

‘Τσιμπημένες’ οι τιμές στις πατάτες και τις ντομάτες

Σ’ ότι αφορά τα συνοδευτικά λαχανικά και φρούτα οι τιμές δεν παρουσιάζουν σημαντικές διαφοροποιήσεις. Μόνο οι ντομάτες και τα λαχανικά εκτός εποχής έχουν «τσιμπήσει». Έτσι για παράδειγμα οι ντομάτες Κρήτης πωλούνται στα 1,20 ευρώ το κιλό η μικρή και 1,80 ευρώ το κιλό η μεγάλη. Στα 1,80 ευρώ και το μπρόκολο με 1,50 το κουνουπίδι. Φυσιολογικές είναι οι τιμές στα πορτοκάλια στο 1,5 ευρώ με 80 λεπτά του χυμού και οι βανίλιες στα 1,70. «Τσιμπημένες είναι και οι ελληνικές πατάτες από τον Σεπτέμβριο που έφτασαν τα 80 λεπτά έχουν παραμείνει εκεί: «Είναι φυσιολογικές διακυμάνσεις που έχουν σχέση με την παραγωγή. Η κίνηση προς στιγμή είναι υποτονική. Περιμένουμε να δουλέψουμε τις επόμενες μέρες τότε που θα μπουν και οι συντάξεις και θα πληρωθεί η άλλη φουρνιά του μερίσματος. Αυτό το μέρισμα βοήθησε πολύ όλη την αγορά», μας λέει ο κ. Εμμανουηλίδης Νίκος, υπάλληλος στο «Μανάβικο» του Γιώργου Καραλανίδη στην Δημοτική Αγορά.

Τα συνοικιακά παντοπωλεία δουλεύουν με τα …«ξεχασμένα» ψώνια

«Δεν έχουμε γιορτινή κίνηση αλλά είναι ήρεμο κλίμα», μας λέει ο πρόεδρος του σωματείου Παντοπωλών, Τζιβανόπουλος Ελευθέριος. Το σωματείο έχει μέλη 30 συνοικιακά παντοπωλεία στην Ξάνθη και ο ίδιος το παντοπωλείο «Πανόραμα στην οδό Σάρδεων 11.

«Περιμένουμε να αυξηθεί τις τελευταίες μέρες αλλά εμείς πάντα δουλεύουμε με τα «ξεχασμένα» ψώνια. Ο κύριος όγκος των καταναλωτών έχει στραφεί στα μεγάλα σούπερ μάρκετ. Στην Ξάνθη έχουμε 16 – 17 αλυσίδες», συνεχίζει ο κ. Τζιβανόπουλος. Είναι μια πραγματικότητα που βιώνουν τα συνοικιακά παντοπωλεία τα οποία και …επιβιώνουν μόνο: «…αν δεν έχει νοίκι και υπάλληλο. Δουλεύουμε για ένα μεροκάματο νύχτα μέρα. Τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα Κι ο κόσμος είναι πολύ ζορισμένος και δεν ψωνίζει όπως άλλοτε. Εμείς του φέρνουμε προϊόντα από ντόπιους παραγωγούς της Ξάνθης και όποιοι θέλουν να ψωνίσουν αγνά προϊόντα μας προτιμούν», καταλήγει ο κ. Τζιβανόπουλος.

 Σπιτικά τα γλυκά των Χριστουγέννων αλλά διαμορφώνεται καταναλωτική συνείδηση

Σ’ ότι αφορά τα γλυκά των ημερών και φέτος οι Ξανθιώτισσες νοικοκυρές τα φτιάχνουν στο σπίτι και δεν τα παίρνουν έτοιμα από τους φούρνους. Είναι μια τάση που παρατηρήθηκε στα χρόνια της κρίσης και φαίνεται ότι τείνει να γίνει παράδοση (όπως και η κρίση άλλωστε).

«Ψυχολογία δεν υπάρχει. Ο κόσμος δεν καταναλώνει γλυκά σε ποσότητα όπως παλιά. Οι νοικοκυρές ξαναγύρισαν στην …προηγούμενη γενιά που έφτιαχνε στο σπίτι τα γλυκά. Η διαφοροποίηση είναι πως διαμορφώνεται πλέον μια καταναλωτική συνείδηση και ο κόσμος θέλει αυτό που πληρώνει να αξίζει τα λεφτά του αυτό είναι πολύ θετικό και πολύ σημαντικό. Δίνει και σε μας το πράσινο φως να επενδύουμε στην ποιότητα. Ένα παράδειγμα είναι ότι έχει παρατηρηθεί πως ενώ άλλοτε αγόραζαν βασιλόπιτες και γλυκά των σούπερ μάρκετ για πιο φτηνά τώρα τα αγοράζουν από τους φούρνους και τα ζαχαροπλαστεία μας», σημειώνει η πρόεδρος του σωματείου Αρτοποιιών Ξάνθης κα Μαριάνθη Μαλιαρουδάκη.

Ο καιρός και το μέρισμα να΄ναι καλά…

Αυτή είναι η διαπίστωση του προέδρου του εμπορικού συλλόγου κ. Ευθύμη Μίλκογλου. Τα εμπορικά καταστήματα κινήθηκαν για 2 μέρες κι αυτό οφείλεται καθαρά στο μέρισμα: «Δεν έχουμε και σύμμαχο μας τον καιρό. Είναι λογικό με τόση βροχή το Σαββατοκύριακο να μην κινηθεί η αγορά. Ελπίζουμε να βελτιωθεί αλλά και να πάρουν και άλλοι μέρισμα για να κινηθούν και τα εμπορικά καταστήματα. Κάθε χρόνο άλλωστε τα τελευταία χρόνια δουλεύουμε 3 – 4 μέρες τα Χριστούγεννα και 2 – 3 μέρες την Πρωτοχρονιά».

Μαριάννα Ξανθοπούλου

mxanthopoulou@empros.gr

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Επίκαιρα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

«Τρέχουν» 14 προγράμματα του ΟΑΕΔ

Με 55.489 προσφερόμενες θέσεις απασχόλησης   Δεκατέσσερα προγράμματα του ΟΑΕΔ παραμέν…