Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Με το τμήμα Παρανέστι-Σταυρούπολη παίρνει το «δρόμο» της η Ανατολική Σιδηροδρομική Εγνατία

Με το τμήμα Παρανέστι-Σταυρούπολη παίρνει το «δρόμο» της η Ανατολική Σιδηροδρομική Εγνατία

0

Εγκρίθηκαν οι Περιβαλλοντικοί Όροι για το έργο 29,7 χλμ με απόφαση του υπουργείου Υποδομών

 Αφορά τη δημιουργία νέας γραμμής για την παράκαμψη του σημερινού ταξιδιού και τη μείωση της χρονοαπόστασης από Θεσσαλονίκη προς Αλεξανδρούπολη σε 3 ώρες

 Ωριμάζει σιγά-σιγά το project για τη νέα σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη-Ξάνθη-Αλεξανδρούπολη. Στις αρχές του μήνα, με απόφαση του Υπουργείου Υποδομών, εγκρίθηκαν οι Περιβαλλοντικοί Όροι για το τμήμα Παρανέστι-Σταυρούπολη μήκους 29.7χλμ. στους νομούς Δράμας και Ξάνθης.

Η αρχή του τμήματος είναι στη ΧΘ 229,2 της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκης-Αλεξανδρούπολης στην περιοχή του Πολύκαστρου και τελειώνει στην ΧΘ.261,7 πλησίον του οικισμού Σταυρούπολης του Δήμου Ξάνθης. Τις μελέτες διενήργησε ο ΟΣΕ.

Το έργο περιλαμβάνει τα παρακάτω:

-Χάραξη νέας μονής γραμμής

-διαμόρφωση κατάλληλων γεωετρικών χαρακτηριστικών για την επίτευξη των απαιτούμενων προδιαγραφών (ταχύτητα, χωρητικότητα, κλίσεις κλπ)

-αποκατάσταση του παράλληλου και κάθετου οδικού δικτύου (έργα οδοποιίας)

-τεχνικά έργα (υδραυλικά, σιδηροδρομικά, οδικά κλπ)

-συντήρηση της νέας μονής γραμμής

-διατήρηση – βελτίωση των υφιστάμενων Σιδηροδρομικών Σταθμών Παρανεστίου και Σταυρούπολης και μία νέα στάση στην περιοχή Νεοχώρι.

Πρόκειται για μέρος της νέας γραμμής η οποία αποτελείται από τα τμήματα Θεσσαλονίκη-Καβάλα και Καβάλα-Ξάνθη που έχουν ως κύριο σκοπό την παράκαμψη του σημερινού τμήματος που θα έχει ως αποτέλεσμα την δραστική μείωση της χρονοαπόστασης του ταξιδιού Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη κατά περίπου 3 ώρες.

Στη νέα αυτή γραμμή προβλέπεται και η εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης για την επίτευξη ακόμα μεγαλύτερων ταχυτήτων.

Τέλος να θυμίσουμε ότι στο σύνολο της η γραμμή (μαζί με την παράκαμψη μέχρι την Ξάνθη) Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο αποτελούν το ανατολικό τμήμα της λεγόμενης Σιδηροδρομικής Εγνατίας και μέρος του φιλόδοξου διακρατικού σχεδίου Sea2Sea που ενώνει σιδηροδρομικά τα λιμάνια της Θεσσαλονίκης, Καβάλας και Αλεξανδρούπολης με εκείνα της Βάρνας, του Μπουργκάς και του Ρούσε στη Βουλγαρία.

Tα έργα αναμένεται να χρηματοδοτηθούν από τη σύσταση της διακρατικής εταιρείας τόσο από ιδιωτικά κεφάλαια, όσο και από χρήματα της Ε.Ε. που υποστηρίζει σθεναρά το έργο.

 *Πηγή: Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

ΑΜΘ: 36.220.000 € η δημόσια δαπάνη από το ΥΠΑΑΤ για Νέους Γεωργούς

Η ηλεκτρονική υποβολή αιτήσεων θα ξεκινήσει την Παρασκευή 29 Νοεμβρίου 2024 και θα διαρκέσ…