«Κάντο όπως η Κρήτη»

0

Το μήνυμα της ημερίδας του ΕΒΕ για τα τοπικά προϊόντα – Ένας πλούτος ανεκμετάλλευτος – Πρώτος στόχος η καταγραφή των τοπικών προϊόντων

 

 Βασική προϋπόθεση: Πρώτα εμείς στηρίζουμε τα τοπικά προϊόντα

 

«Κάντο όπως η Κρήτη», θα μπορούσε να είναι το μήνυμα της ημερίδας του ΕΒΕ Ξάνθης με τίτλο «Παράγουμε τοπικά …Δημιουργούμε Ομαδικά», που πραγματοποιήθηκε την Δευτέρα 18 Ιουνίου και αποτελεί τον πρώτο κρίκο της αλυσίδας σε μια προσπάθεια καταγραφής και χαρτογράφησης των τοπικών προϊόντων και στην συνέχεια ανάδειξης πιστοποίησης και σύνδεσή τους με τον τριτογενή τομέα και το τουριστικό brand name του νομού μας.

Ένας πλούτος ανεκμετάλλευτος – Πρώτος στόχος η καταγραφή των τοπικών προϊόντων

Η ημερίδα συγκέντρωσε το ενδιαφέρον πολλών επιχειρηματιών του νομού που δραστηριοποιούνται σε διάφορους κλάδους όπως οινοποιία, παρασκευή παραδοσιακών ζυμαρικών, μεταποίηση αγροτική και κτηνοτροφικών προϊόντων και επιχειρηματίες της εστίασης. Στην τοποθέτησή του ο πρόεδρος του ΕΒΕ κ. Στέλιος Μωραΐτης τόνισε πως η περιοχή μας διαθέτει έναν τεράστιο πλούτο από εξαιρετικής ποιότητας προϊόντα στον πρωτογενή τομέα που παραμένει αχαρτογράφητος και αναξιοποίητος γιατί δεν έχει πιστοποιηθεί και δεν έχει γίνει καθετοποίηση και σύνδεση της παραγωγής με τον τριτογενή τομέα ώστε να αποκτήσει την υπεραξία και την αναγνώριση που αξίζει. Αυτό το εγχείρημα ξεκινά το επιμελητήριο με διάφορες δράσεις που όλες συγκλείνουν σ’ αυτό το στόχο.

Βασική προϋπόθεση: Πρώτα εμείς στηρίζουμε τα τοπικά προϊόντα

Μια πολύ βασική προϋπόθεση που θα κρίνει την επιτυχία του εγχειρήματος είναι, όπως είπε ο κ. Μωραΐτης, οι επιχειρήσεις του νομού στο χώρο της εστίασης ή στις ξενοδοχειακές μονάδες, ή στα μάρκετ να βάλουν τοπικά προϊόντα, να τα γνωρίσουν οι ντόπιοι και οι ξένοι, να στηρίζουν την παραγωγή και τους παραγωγούς της Ξάνθης. Κάτι αντίστοιχο που γίνεται με τα κρητικά προϊόντα. Είναι χαρακτηριστικό ότι δεν υπάρχει ξενοδοχείο στην Κρήτη που να μην προσφέρει κρητικό πρωινό ή να μην προωθεί τα κρητικά προϊόντα και εδέσματα. Σ’ αυτό το δρόμο πρέπει να βαδίσουμε « ειπώθηκε χαρακτηριστικά ενώ οι εξειδικευμένοι επιστήμονες ανέλυσαν διεξοδικά το πως μπορεί να επιτευχθεί η καθετοποίηση της αγροτικής παραγωγής και ποια είναι τα χρηματοδοτικά εργαλεία, ο κ. Δ. Μπαρδακίδης , επικεφαλής Europe Direct Ξάνθης. Για το Branding και την σημασία του στην τοπική οικονομία μίλησε η κα Σ. Μπαζιάνα, Γεωπόνος MSc – Ena Σύμβουλοι Ανάπτυξης ενώ ο κ. Φ. Παπαδόπουλος, Διευθυντής του Γραφείου Διαχείρισης Στρατηγικών Έργων της Αμερικανικής Σχολής ανάπτυξε το θέμα η αξιοποίηση του θεματικού τουρισμού σαν εργαλείο τοπικής ανάπτυξης φέροντας ως παράδειγμα τον επαναπροσδιορισμό του Brand του Ελατοχωρίου Πιερίας. Την παρουσίαση της κεντρική ιδέα της Δράσης του ΕΒΕ πραγματοποίησαν τα μέλη του Δ.Σ. κύριοι Ζαϊτίδης και Ανδρέου.

Να σημειώσουμε ότι θα ακολουθήσουν και πιο εξειδικευμένες ημερίδες με ενημέρωση ανά ομάδες ενώ η πρώτη παρουσίαση των προϊόντων θα γίνει στην έκθεση στις 6 – 7 – 8 Σεπτεμβρίου στο γήπεδο του ΑΟΞ.

Μαριάννα Ξανθοπούλου

mxanthopoulou@empros.gr

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Επιχειρηματικότητα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

«Ασθενές» το οικονομικό κλίμα στις επιχειρήσεις της Ξάνθης

Έλλειψη ρευστότητας, εργατικού δυναμικού και μειωμένη κατανάλωση Πολλές επιχειρήσεις κλείν…