Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Τέλος καλό όλα καλά με το πρόγραμμα του Ι.Ε.Π. στα νηπιαγωγεία Ξάνθης – Ροδόπης

Τέλος καλό όλα καλά με το πρόγραμμα του Ι.Ε.Π. στα νηπιαγωγεία Ξάνθης – Ροδόπης

0

Τα βρήκαν στο υπουργείο Παιδείας με τη ΔΟΕ και τους Διδασκαλικούς Συλλόγους

 

 

Άνοιξαν από χθες τα νηπιαγωγεία,.. Στις θέσεις τους οι νηπιαγωγοί και οι συνεργάτες διευκολυντές – Στα πομακικά η πρώτη μητρική σε Άλμα και Πάχνη, στα τουρκικά στον Κύρνο

 

Τέλος καλό όλα καλά με το πιλοτικό πρόγραμμα του Ι.Ε.Π. «Πιλοτικές παρεμβατικές δράσεις υποστήριξης μουσουλμανοπαίδων στα νηπιαγωγεία της Θράκης». Ο διάλογος, καλή τη πίστη έκανε το θαύμα του και οι δύο πλευρές, το υπουργείο Παιδείας   από την μια και η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας από την άλλη. έβαλαν …νερό στο κρασί τους αμφότεροι και έδωσαν τα χέρια. Έτσι τα 6 νηπιαγωγεία από 3 σε Ξάνθη και Ροδόπη όπου   εφαρμόζεται το πρόγραμμα που ήταν κλειστά πάνω από 1 μήνα στο πλαίσιο της απεργιακής κινητοποίησης που κήρυξαν οι Διδασκαλικοί σύλλογο και η ΔΟΕ, από χθες άνοιξαν και οι νηπιαγωγοί καθώς και οι συνεργάτες – διευκολυντές είναι στις θέσεις τους.

Επήλθε συμφωνία – Άνοιξαν τα νηπιαγωγεία σε Κύρνο, Άλμα και Πάχνη

Την ικανοποίηση του εξέφρασε το «Ε»ο πρόεδρος Διδασκαλικού Συλλόγου Ξάνθης κ Δημήτρης Ντούμος επισημαίνοντας ότι υπήρξε προσέγγιση και ότι πολλές από τις θέσεις τους τις έκανε αποδεικτές ο υπουργός μετά την τελευταία συνάντηση που είχα στις 2 Μαΐου. Παράλληλα σημειώνει πως ότι η αντίδραση όπως ανέφερε εξ’ αρχής ο Διδασκαλικός Σύλλογος δεν είχε να κάνει με κομματικά κίνητρα όπως κατηγορήθηκε και στοχοποιήθηκε ο ίδιος αλλά από εκπαιδευτικά και με γνώμονα την καλύτερη εκπαίδευση των παιδιών της μειονότητας. Να σημειώσουμε πως το σημείο τριβής που ήταν το ζήτημα της μητρικής γλώσσας επιλύθηκε με τη διευκρίνηση εκ μέρους του υπουργείου για την χρήση της πρώτης μητρικής γλώσσας: «Επιβεβαιώνεται ότι η αξιοποίηση και χρήση των πρώτων – μητρικών γλωσσών όλων των νηπίων που συμμετέχουν στην πιλοτική εφαρμογή βρίσκεται στον πυρήνα της επιστημονικής – παιδαγωγικής προσέγγισης του προγράμματος και αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την πραγματοποίηση και συνέχισή του». Έτσι στον μεν Κύρνο όπου φοιτούν 5 νήπια   πρώτη μητρική είναι τα τουρκικά ενώ σε Πάχνη και Άλμα όπου φοιτούν συνολικά 33 νήπια,   τα πομακικά.

Τι αναφέρει η ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας

« Η συνάντηση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας με το Δ.Σ. της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας και αντιπροσωπείας των Δ.Σ. των   Συλλόγων Εκπαιδευτικών Ροδόπης και Ξάνθης που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 2 Μαΐου διεξήχθη σε πολύ καλό κλίμα και ανέδειξε την κοινή πεποίθηση   για την ανάγκη ενίσχυσης της φοίτησής των νηπίων της μουσουλμανικής μειονότητας στην κατεύθυνση της στήριξης της μαθησιακής διαδικασίας και της ενδυνάμωσης της ελληνομάθειας μέσω της λειτουργίας όλων των αναγκαίων δημόσιων νηπιαγωγείων με τις απαραίτητες παιδαγωγικές και εργασιακές προϋποθέσεις. Σε σχέση με τα βασικά χαρακτηριστικά που πρέπει να διέπουν το πιλοτικό πρόγραμμα ως μεταβατικό στάδιο εξαγωγής συμπερασμάτων, συμφωνήθηκαν τα παρακάτω:

Αναγνωρίζεται η σημασία των πρώτων – μητρικών γλωσσών ως γλωσσών στήριξης στην εκπαιδευτική διαδικασία. Τα αποτελέσματα του πιλοτικού προγράμματος θα καταδείξουν τον βαθμό επιβεβαίωσης της παραπάνω θεωρητικής αρχής, μέσω της συγκεκριμένης μεθοδολογίας και στο συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πλαίσιο.

Διευκρινίζεται ότι οι συνεργάτες-γλωσσικοί διευκολυντές είναι απόφοιτοι Παιδαγωγικών Τμημάτων των ελληνικών Πανεπιστημίων με άριστη γνώση των συγκεκριμένων πρώτων – μητρικών γλωσσών, ανάλογα και με το νηπιαγωγείο στο οποίο τοποθετούνται, και ότι το πιλοτικό πρόγραμμα προβλέπει επιμόρφωση, τόσο των συνεργατών – διευκολυντών όσο και των ήδη υπηρετούντων νηπιαγωγών.

Επιβεβαιώνεται ότι η αξιοποίηση και χρήση των πρώτων – μητρικών γλωσσών όλων των νηπίων που συμμετέχουν στην πιλοτική εφαρμογή βρίσκεται στον πυρήνα της επιστημονικής – παιδαγωγικής προσέγγισης του προγράμματος και αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την πραγματοποίηση και συνέχισή του.

Διευκρινίζεται ότι η απασχόληση των συνεργατών – γλωσσικών διευκολυντών στο πιλοτικό πρόγραμμα δεν λογίζεται ως   προϋπηρεσία και δεν μοριοδοτείται. Το παραπάνω προκύπτει σαφώς από το είδος της σχέσης εργασίας, τις συμβάσεις και την περιγραφή του παρεχόμενου έργου που προσφέρουν.

Διευκρινίζεται ότι ο ρόλος των συνεργατών – γλωσσικών διευκολυντών, σε όλο το χρονικό διάστημα που θα συνεργάζονται με τις νηπιαγωγούς, είναι υποστηρικτικός της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Οι νηπιαγωγοί έχουν την ευθύνη της τάξης τους και είναι αυτοί που θα προβούν σε περιγραφική αποτίμηση των εκπαιδευτικών αποτελεσμάτων του πιλοτικού προγράμματος σε τακτά χρονικά διαστήματα.

Δημιουργείται ομάδα εργασίας για την παρακολούθηση του προγράμματος με τη συμμετοχή εκπροσώπων του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. Αντίγραφα των εγγράφων του προγράμματος που αφορούν τα νηπιαγωγεία θα παραμένουν σε αυτά και οι υπηρετούντες στις συγκεκριμένες σχολικές μονάδες νηπιαγωγοί, καθώς και οι τοπικοί Σύλλογοι Εκπαιδευτικών και η Δ.Ο.Ε. θα έχουν πρόσβαση στα πορίσματα του πιλοτικού προγράμματος. Τέλος, η δημόσια γνωστοποίηση των αποτελεσμάτων θα προηγηθεί της, τυχόν, επέκτασης του προγράμματος.

Το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων δηλώνει την πρόθεσή του να στηρίξει και να ενισχύσει με κάθε δυνατό τρόπο όλους τους εμπλεκόμενους, καθώς και να εξετάσει με προωθητικό πνεύμα τη δυνατότητα βελτιώσεων και επιμέρους τροποποιήσεων στο σχεδιασμό και τα στοιχεία του προγράμματος με τρόπο που να διευκολύνει την περαιτέρω υλοποίηση του».

Μαριάννα Ξανθοπούλου

mxanthopoulou@empros.gr

 

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Επιστροφή 1055 αρχαίων νομισμάτων στην Τουρκία

Μία συμβολική κίνηση μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας στο πλαίσιο της προστασίας της πολιτιστικ…