Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Έχει ακόμη «πολύ δρόμο» ο κάθετος άξονας της Ξάνθης

Έχει ακόμη «πολύ δρόμο» ο κάθετος άξονας της Ξάνθης

0

Η Διαχειριστική Αρχή βρήκε λάθη στα τεύχη Δημοπράτησης της Εγνατίας – Εξετάσθηκαν όμως ευρέθησαν λειψά!  

«Για καθυστέρηση», εγκαλεί την Αρχή η Εγνατία. Κοίτα ποιος μιλάει!

 

Το «μπαλάκι» των ευθυνών για την νέα καθυστέρηση στην δημοπράτηση του κάθετου άξονα της Ξάνθης πετά η Εγνατία ΑΕ στην Διαχειριστική Αρχή της Περιφέρειας ΑΜΘ. Κι όχι μόνο αυτό αλλά το χρησιμοποιεί και σαν άλλοθι «νίπτοντας τας χείρας» στις κρούσεις του αντιπεριφερειάρχη Ξάνθης Κώστα Ζαγναφέρη. Μόνο που το …βεβαρυμένο παρελθόν της σ’ ότι αφορά την ασυνέπεια την προδίδει και την αφήνει έκθετη απέναντι στην τοπική κοινωνία.

Η Διαχειριστική Αρχή βρήκε λάθη στα τεύχη δημοπράτησης

Τα τελευταία νέα στο ζήτημα που αφορά την δημοπράτηση του κάθετου άξονα είναι ότι μετά την συζήτηση της υπόθεσης των απαλλοτριώσεων στις 22 Σεπτεμβρίου, η Εγνατία υπέβαλε μέσα Οκτωβρίου (επιτέλους) αίτηση στην Διαχειριστική Αρχή της Περιφέρειας ΑΜΘ για έγκριση των τευχών δημοπράτησης. Πρόκειται για την συνήθη διαδικασία όπου η Διαχειριστική Αρχή εξετάζει τα τεύχη αν πληρούν τα κριτήρια που θέτει το Πρότυπο τεύχος σύμφωνα με το νέο νομοθετικό πλαίσιο. Πρόκειται για μια διαδικασία μέσω της οποίας διασφαλίζεται η τήρηση των προϋποθέσεων και η νομιμότητα.

Εξετάσθηκαν όμως ευρέθησαν λειψά!  

Στο στάδιο της αξιολόγησης όμως προέκυψαν κάποια ζητήματα. Ειδικότερα δεν πληρούνται τα κριτήρια σε κάποιες παραγράφους όπως ορίζονται στο Πρότυπο Τεύχος. Για το λόγο αυτό ή Διαχειριστική Αρχή ως όφειλε έκανε επερώτηση στην Ειδική Υπηρεσία Θεσμικής Υποστήριξης του ΕΣΠΑ και αναμένεται η απάντησή της, εντός 10 ημερών. Αναλόγως με την απάντηση η Εγνατία θα κληθεί να διορθώσει τα τεύχη όπως της υπαγορεύεται.

Κοίτα ποιος μιλάει…

Αυτή η καθυστέρηση των 10 ημερών είναι που χρησιμοποιεί η Εγνατία ως επιχείρημα για την καθυστέρηση του έργου επιρρίπτοντας ευθύνες «γραφειοκρατικής λειτουργίας» στην Διαχειριστική Αρχή, σε μια προσπάθεια να αποποιηθεί τις δικές της ευθύνες και για τα λάθη στα Τεύχη που δεν δικαιολογούνται για μια δημόσια εταιρεία με πολύχρονη εμπειρία. Δυστυχώς για εκείνη όμως δεν έχουμε μνήμη χρυσόψαρου! Είναι γνωστό στην τοπική κοινωνία το «δούλεμα» επί ένα χρόνο που ΘΑ δημοπρατούσε το έργο ενώ θα μπορούσε αν ήταν συνεπής να το κάνει από το 2014 και σ’ αυτή την κατεύθυνση πίεζε συνεχώς από τότε που εκλέχθηκε ο αείμνηστος Περιφερειάρχης Γιώργος Παυλίδης. Και αν αυτό δεν είναι τρανταχτό παράδειγμα ασυνέπειας, αναβλητικότητας και αναξιοπιστίας τί να πουν οι κάτοικοι του Έβρου όταν για το κομμάτι του κάθετου άξονα Μάνδρα – Ψαθάδες έχει σύμβαση από το 2004 και ακόμη δεν έχει παραδώσει το έργο;

Τα προβλήματα είναι μπροστά…

Εκτιμώντας τη συνολική στάση της Εγνατίας και πως διαχειρίζεται τα έργα που αναλαμβάνει μη τηρώντας χρονοδιαγράμματα, έχοντας τις «πλάτες» του δημοσίου χαρακτήρα της, γνωρίζοντες εκτιμούν πως τα προβλήματα του έργου δεν τελειώνουν με την δημοπράτησή του αλλά τότε αρχίζουν… κι ότι αν και το έργο δημοπρατηθεί έστω μετά από 10 – 20 μέρες θα κάνει πολλά χρόνια να τελειώσει!Μακάρι να μη βγουν αληθινοί!

Μαριάννα Ξανθοπούλου

Mxanthopoulou@empros.gr

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Επιστροφή 1055 αρχαίων νομισμάτων στην Τουρκία

Μία συμβολική κίνηση μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας στο πλαίσιο της προστασίας της πολιτιστικ…