Θέμα τα πολλά διόδια
Υποβλήθηκαν 6 προτάσεις προς την κυβέρνηση
Συνάντηση των τεσσάρων Περιφερειαρχών –Ηπείρου κ. Αλέξανδρου Καχριμάνη, Δυτικής Μακεδονίας κ. Θεόδωρου Καρυπίδη, Κεντρικής Μακεδονίας κ. Απόστολου Τζιτζικώστα και Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κ. Χρήστου Μέτιου- πραγματοποιήθηκε στην έδρα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας στη Θεσσαλονίκη.
Κατόπιν ενημέρωσης από τον Πρόεδρο της «Εγνατία Οδός ΑΕ» κ. Απόστολο Αντωνούδη και τους εργαζόμενους στην εταιρία και μετά από συζήτηση για το θέμα των διοδίων επί του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας Οδού, οι τέσσερις Περιφερειάρχες κατέληξαν ομόφωνα στη διατύπωση των εξής προτάσεων προς την Κυβέρνηση:
1. Να εφαρμοστεί αναλογικό σύστημα χρέωσης των διοδίων επί της Εγνατίας Οδού, με μέγιστο αντίτιμο 0,03 ευρώ ανά χιλιόμετρο και στο μέλλον.
2. Να μη λειτουργήσει, ούτε να κατασκευαστεί νέος σταθμός διοδίων, μετωπικός ή πλευρικός, μέχρι την εφαρμογή του αναλογικού συστήματος χρέωσης.
3. Για τις εντός Περιφερειακών Ενοτήτων εσωτερικές μετακινήσεις να μην υπάρχει χρέωση.
4. Σε Περιφερειακές Ενότητες όπου λειτουργούν ήδη περισσότερα του ενός διόδια, οι τιμές να διαμορφωθούν στη βάση της αναλογικότητας, με αντίτιμο 0,03 ευρώ ανά χιλιόμετρο.
5. Να θεσπιστεί ειδική τιμολογιακή πολιτική για τους συχνούς χρήστες της Εγνατίας Οδού.
6. Να μη λειτουργήσουν διόδια σε δρόμους που δεν έχουν χαρακτηριστικά κλειστού αυτοκινητοδρόμου.
Δήλωση του Περιφερειάρχη ΑΜΘ κ. Χρήστου Μέτιου πριν τη συνάντηση των Περιφερειαρχών Βορείου Ελλάδος για το θέμα των σταθμών διοδίων στην Εγνατία Οδό
Για ακόμη μια φορά, γίνεται σαφές πως σημαντικές αποφάσεις για τους πολίτες θα ληφθούν υπό την πίεση των καταστάσεων και όχι ως αποτέλεσμα συνολικού, ορθολογικού σχεδιασμού. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να δημιουργούνται προβλήματα, να αυξάνεται δραματικά το κόστος μεταφοράς και μετακίνησης στην Εγνατία Οδό και να απαξιώνεται ένα έργο τόσο σημαντικό για την ανάπτυξη της Βόρειας Ελλάδας.
Υπεύθυνη είναι βέβαια η διοίκηση της Εγνατίας Οδού Α.Ε. με τον πρόχειρο σχεδιασμό της. Την κυριότερη όμως ευθύνη έχει η κυβέρνηση γιατί είναι αυτή που διορίζει τη διοίκηση της εταιρείας και χαράσσει τους άξονες του σχεδιασμού της.
Η Εγνατία Οδός είναι ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος που σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε με σκοπό να αποτελέσει μοχλό ανάπτυξης της Βόρειας Ελλάδας, να μειώσει τις αποστάσεις και το κόστος μεταφοράς. Για ένα τέτοιο αυτοκινητόδρομο, είναι λογικό να υπάρχουν τέλη χρήσης.
Σήμερα όμως, χωρίς καμία μελέτη, οι 13 προβλεπόμενοι σταθμοί διοδίων αυξάνονται σε 38.