Αρχική ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ Εκδηλώσεις Μια σατιρική «όπερα της… πεντάρας» έρχεται για δύο παραστάσεις

Μια σατιρική «όπερα της… πεντάρας» έρχεται για δύο παραστάσεις

0
opera pentaras

Το θέατρο Ανατολικά του Νέστου παρουσιάζει το κλασικό έργο του Μπέρτολ Μπρεχτ

Το θεατρικό εργαστήρι «Ανατολικά του Νέστου», σε συνδιοργάνωση με το Κέντρο Πολιτισμού του δήμου Ξάνθης, συνεχίζοντας τον πειραματισμό του πάνω σε κλασικά κείμενα φέτος επιλέγει την αριστουργηματική «όπερα της πεντάρας». Την Τετάρτη 28 και την Πέμπτη 29 Ιουνίου στις 21:15 στο υπαίθριο δημοτικό θέατρο.

Ο Μπρέχτ έγραψε την Όπερα της Πεντάρας το 1928 διασκευάζοντας την προγενέστερη «όπερα του ζητιάνου» που γράφτηκε από τον Τζον Γκέι τον 18ο αιώνα. Ο Γκέι, θέλοντας να σατιρίσει τον καθωσπρεπισμό του αγγλικού κοινού για την όπερα, έγραψε ένα έργο στο οποίο πρωταγωνιστούν πρόσωπα του υποκόσμου, συσχετίζοντας με σαφή υπαινιγμό τους ήρωες του έργου με τους απατεώνες της καλής κοινωνίας. Ο Μπρέχτ κράτησε το σατιρικό ύφος χωρίς να δίνει έμφαση στο να διακωμωδήσει το μουσικό είδος, αλλά εστιάζει στο να στηλιτεύσει την αστική κοινωνία και την υποκρισία της.

Μία επιχείρηση ζητιάνων, ένας απατεώνας του υποκόσμου που διαπλέκεται και εξυπηρετεί τα συμφέροντα του αρχηγού της αστυνομίας, έρωτες κατά συνθήκη επικερδείς συνθέτουν κωμικοτραγικές καταστάσεις σε έναν κόσμο όπου το χρήμα λύνει και δένει σε επίπεδο κοινωνίας, οικογένειας, κρατικών θεσμών.

Η «όπερα της πεντάρας», γραμμένη με λογοτεχνική μαεστρία και κυνισμό, επενδυμένη με την εμπνευσμένη, αιχμηρή μουσική του Κουρτ Βάιλ, όπου αξίζει να σημειωθεί πως ήταν η πρώτη προσπάθεια να γίνει η τζαζ αντικείμενο μελέτης από ένα σοβαρό συνθέτη, γοητεύει και παρασύρει το κοινό σε ένα θεατρικό ταξίδι, που ουδεμία σχέση έχει με… πραγματικά πρόσωπα και ονόματα.

Ο Μπρεχτ δεν θα ήταν ο Μπρεχτ που ξέρουμε σήμερα εάν «η όπερα της πεντάρας» δεν έκανε όλη αυτή την τεράστια επιτυχία, που οφειλόταν αφενός στην άρτια θεατρική της δομή και αφετέρου σε όλο το θόρυβο που δημιουργήθηκε γύρω από αυτήν από μία επαναλαμβανόμενη σειρά σκανδάλων για λογοκλοπή που κράτησαν χρόνια και για την κινηματογραφική της μεταφορά που ταλαιπώρησε το συγγραφέα σε δικαστικές διαμάχες επί σειρά ετών. Όπως και να ‘χει, ο Μπέρτολτ Μπρεχτ με αυτό το έργο χάρισε στο θέατρο και στο κοινό του ένα από τα μεγαλύτερα αριστουργήματα που παραμένουν πάντα επίκαιρα και αναλλοίωτα στο χρόνο.

Συντελεστές

Σκηνοθεσία: Πολυξένη Καρακατσάνη, Βασίλης Λειβαδίτης

Ενορχήστρωση: Κωσταντίνος Κόκκινος, Δημήτρης Σφυρής

Ακορντεόν: Δημήτρης Σφυρής

Κιθάρα: Κωσταντίνος Κόκκινος

Κοστούμια: Αναστασία Σαλαμπάση

Styling: Οράλ Καλεντζί

Παίζουν: Γιώργος Αποστολίδης, Αργυρώ Γιαπουτζή, Κατερίνα Ζανίκου, Φωτεινή Ζάχου, Δημητρούλα Κοτσάκη, Μελίνα Κυπαρισσίου, Αγγελίνα Λεοντή, Γιώργος Μπόσκου, Έλενα Πατυνιώτη, Ζωή Σιαμαντά, Αναστασία Σαλαμπάση, Χριστίνα Χαρακίδου, Αστέριος Φαρίνης.

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Εκδηλώσεις
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Το Φεστιβάλ ΦΑΕΡΟΠ πρωτοπορεί στην ανάδειξη της βιομηχανικής κληρονομιάς

Ολοκληρώθηκε ο πρώτος κύκλος δράσεων με δημόσιες εκδηλώσεις, διαλόγους και προτάσεις για τ…