«Ένα «απόστημα» διακομματικής διαπλοκής που έπρεπε να σπάσει…», τόνισε ο Σ. Μωραΐτης στη συνεδρίαση του ΕΒΕ Ξάνθης – Διανομή ενημερωτικού φυλλαδίου της ΚΕΕΕ για το θέμα
«Όχι» στην μείωση των δαπανών στις μετακινήσεις των μελών και υπαλλήλων του ΕΒΕ Ξάνθης, αποφάσισε το Δ.Σ.. Προτάσεις Κοσμίδη για τον νόμο εξωδικαστικής ρύθμισης χρεών
Με ενημέρωση από τον πρόεδρο του ΕΒΕ Ξάνθης Στέλιο Μωραΐτη για δύο σημαντικά θέματα που αφορούν τον θεσμικό φορέα, ξεκίνησε η συνεδρίαση του Διοικητικού συμβουλίου, το απόγευμα της Τετάρτης. Το ένα αφορούσε την διοργάνωση της 5ης Γενικής Πανελλαδικής έκθεσης στα τέλη του Μάρτη και το δεύτερο την αποκάλυψη του μεγάλου σκανδάλου της ΑΕΠΙ από το Πόρισμα των Οικονομικών Επιθεωρητών. Ένα ζήτημα, για το οποίο το Επιμελητήριο Ξάνθης και προσωπικά ο πρόεδρος του κ. Μωραΐτης είχε ενεργό συμμετοχή στο να σπάσει το «απόστημα» και να τροποποιηθεί ο νόμος 2121/93 περί πνευματικών δικαιωμάτων αφού ορίστηκε από την Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων (Κ.Ε.Ε.Ε), συντονιστής της Επιτροπής Παρακολούθησης & Υλοποίησης Θεμάτων Πνευματικών Δικαιωμάτων.
Ήταν επιτυχημένη η 5ης Γενική Πανελλαδική Έκθεση Ξάνθης
Για μεγάλη επιτυχία της έκθεσης έκανε λόγο ο κ .Μωραΐτης, που πρόκειται να χαρίσει στην Ξάνθη ένα ακόμη Γκίνες για το τοπικό προϊόν, τον παστουρμά Θράκης, χαρακτηρίζοντας «θετικότατα», τα αποτελέσματά της καθώς επίσης και την επισκεψιμότητα που όπως είπε ξεπέρασε κάθε προσδοκία. Τόνισε την σημασία που είχε η διοργάνωση για την πόλη μας και για την δυνατότητα που παρέχει σε επιχειρήσεις να προβάλουν τα προϊόντα τους.
ΑΕΠΙ: Ένα «απόστημα» διακομματικής διαπλοκής που έπρεπε να σπάσει…
Είναι γνωστά στην τοπική κοινωνία τα «πάθη» των επιχειρήσεων υγειονομικού ενδιαφέροντος αλλά και των εμπορικών και των ξενοδοχειακών από την ΑΕΠΙ ΑΕ που λειτουργούσε ως κράτος εν κράτει χωρίς κανένα έλεγχο και είναι υπεύθυνη για πολλά «κανόνια» με υπέρογκα ποσά που χρέωνε για χρήση μουσικής. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα που ανέφερε ο κ. Μωραΐτης για να καταδείξει το μέγεθος της αδικίας και της ιδιότυπης ασυλίας που απολάμβανε η εν λόγω εταιρεία είναι πως χρέωσε κατάστημα, καφενείο με 29 καθίσματα στην Ξάνθη με 877 ευρώ άπαξ και χωρίς ρύθμιση! Όπως επίσης ανέφερε τα πινάκια των δικαστηρίων καθημερινά κατακλύζονταν από αντιδικίες με την ΑΕΠΙ ενώ πολλές επιχειρήσεις έβαλαν λουκέτο γιατί δεν άντεξαν τα πρόστιμα και τις προσαυξήσεις. Χαρακτήρισε δε ως «ληστρικό» τον νόμο που έδινε αυτή την δικαιοδοσία στην ΑΕΠΙ και μνημόνευσε βουλευτή του ΣΥΝ, το 1993 όταν ψηφίστηκε επί υπουργού Πολιτισμού Ντόρας Μπακογιάννη, που αντέδρασε λέγοντας ότι όλα όσα είπε ήταν προφητικά. Όπως επίσης προφητικά ήταν όλα όσα υποστήριζε ο ίδιος για την οικογένεια Ξανθόπουλου που διοικούσε την εταιρεία: «Εμείς χρυσοπληρώναμε την ΑΕΠΙ και οι Ξανθοπουλαίοι έδιναν ψίχουλα στους καλλιτέχνες εκτός από κάποιους δικούς τους. Τα άλλα όλα πήγαιναν στις τσέπες τους. Τα έλεγα εγώ …μόνο τα νούμερα που έβγαλε το πόρισμα δεν ήξερα!», τόνισε ο κ. Μωραΐτης εξαίροντας την στάση του πρώην υπουργού Πολιτισμού κ. Ξυδάκη που έδωσε την εντολή για έλεγχο στην εταιρεία καθώς και τον κ. Παναγιωτόπουλο υπουργό της κυβέρνησης Σαμαρά που αποφάσισε τον εθνικό διάλογο για την τροπολογία του νόμου. Είπε δε ότι η ΚΕΕΕ ζητά να ψηφιστεί άμεσα ο νόμος Μπαλτά που είναι προϊόν του εθνικού διαλόγου και αποσύρθηκε λίγο πριν ψηφιστεί μετά από παρέμβαση βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ. Απαντώντας δε σε ερώτηση του κ. Σπανίδη αν υπονοεί διαπλοκή των στελεχών της εταιρείας με πολιτικά πρόσωπα ο κ. Μωραΐτης τόνισε ευθέως πως η υπόθεση ΑΕΠΙ είναι μια διαχρονική , διακομματική διαπλοκή και πως η τροπολογία του νόμου «έφαγε» τρεις υπουργούς Πολιτισμού.Τέλος ανάφερε πως το Επιμελητήριο Ξάνθης διανέμει φυλλάδιο που εξέδωσε η ΚΕΕΕ όπου ενημερώνει διεξοδικά τα μέλη του και όλο τον επιχειρηματικό κόσμο για τον τιτάνιο αγώνα της ΚΕΕΕ ν’ αλλάξει ο νόμος καθώς και τι επιδιώκουν τα επιμελητήρια της χώρας.
Συγκεκριμένα όπως αναφέρεται σ’ αυτό τα Επιμελητήρια της χώρας επιδιώκουν:
•Διαφάνεια και συνεργασία.
•Υποχρεωτική διαπραγμάτευση μεταξύ χρηστών και Οργανισμών Συλλογικής Διαχείρισης (ΟΣΔ-Δικαιούχοι). Η υποχρεωτική διαπραγμάτευση (μεταξύ συλλογικών φορέων – ΚΕΕΕ, ΓΣΕΒΕΕ, ΕΣΕΕ κ.λπ. και των ΟΣΔ) θα φέρει τις δύο πλευρές στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων για πρώτη φορά, προκειμένου να συντάσσεται ένα αμοιβολόγιο δίκαιο και κοινά αποδεκτό.
•Μηδενισμός του εισπρακτικού κόστους, μέσω της είσπραξης από τα Επιμελητήρια των συμφωνημένων από υποχρεωτική διαπραγμάτευση αμοιβολογίων και αποδίδοντάς τα αυθημερόν στους ΟΣΔ. Μέχρι σήμερα το εισπρακτικό κόστος της ΑΕΠΙ πολλές φορές ξεπερνούσε ακόμη και το 100% των εισπράξεων. Επίσης, προτείνουμε το κόστος των πνευματικών δικαιωμάτων να μοιραστεί ανταποδοτικά στο σύνολο των επιχειρήσεων της χώρας.
•Παρέμβαση κρατικού επιτρόπου σε περίπτωση καταγγελίας, προκειμένου να ελέγχει τη διαφάνεια των χρημάτων που εισπράττονται και διανέμονται στους δικαιούχους καθώς και τη βιωσιμότητα των ΟΣΔ.
«Όχι» στην μείωση των δαπανών στις μετακινήσεις των μελών και υπαλλήλων του ΕΒΕ Ξάνθης
Στα εντός ημερησίας θέματα, αποφασίστηκε ομόφωνα η οικονομική ενίσχυση με 1.000 ευρώ του συλλόγου Αιμοδοτών για την εκδήλωση βράβευσης που θα πραγματοποιήσουν μέσα Μαΐου με τον πρόεδρο να εκθειάζει το έργο του συλλόγου και πάρθηκε ομόφωνη επίσης απόφαση να μην μειωθούν οι δαπάνες των μετακινούμενων μελών του διοικητικού συμβουλίου του ΕΒΕ και των υπαλλήλων του, με την αιτιολογία ότι τα ποσά που προβλέπονται είναι ήδη μειωμένα.
Προτάσεις Κοσμίδη για τον νόμο εξωδικαστική ρύθμιση χρεών
Τέλος στο θέμα που αφορούσε: «προτάσεις στην «εξωδικαστική ρύθμιση χρεών», ο κ. Αντώνης Κοσμίδης σε μια μακροσκελή τοποθέτηση τόνισε την αναγκαιότητα τροποποίησης του νομοσχεδίου καθώς όπως υποστήριξε: «Μέσω του πλαισίου «εξωδικαστικού συμβιβασμού» επί του συνόλου των «κόκκινων» οφειλών, εξυπηρετούνται πρωτίστως τα συμφέροντα του Δημοσίου, των Τραπεζών και των μεγάλων επιχειρήσεων, μαζί και των εταιριών εξαγοράς κόκκινων και «πράσινων», δηλαδή ενήμερων δανείων ( των funds)».
Ενώ σ’ ότι αφορά τις αλλαγές του νόμου πρότεινε: Ο νόμος χρήζει ουσιωδών μεταβολών:
1. Είναι ανάγκη να θεσπιστεί το μερικό κούρεμα των «κόκκινων» δανείων που έχουν οι ΜμΕ, αναλόγως προς την μείωση του τζίρου και του εισοδήματος καθώς και ευνοϊκές ρυθμίσεις για όλες τις επιχειρήσεις που λειτουργούν σε περίοδο παρατεταμένης ύφεσης, όπως παράταση της περιόδου εξόφλησης και μείωση των επιτοκίων.
2. Θα πρέπει να αποκλειστεί η αρπαγή κατοικιών και λαϊκών περιουσιών από τράπεζες, ειδικές εισπρακτικές εταιρίες και ξένα funds, με την κατάργηση των μνημονιακών νόμων.
3. Είναι σκόπιμη και κοινωνικά ωφέλιμη η διαγραφή των χρεών οφειλετών με πολύ μικρό εισόδημα και χωρίς περιουσία, όπως ασφαλώς και των ευπαθών κοινωνικών ομάδων (ασθενείς, χρόνια άνεργοι κ.ά.).
4. Σε κάθε περίπτωση το ύψος της δόσης των πληγέντων από την κρίση ΜμΕ προς όλους μαζί τους πιστωτές, μετά την μερική διαγραφή, να μην ξεπερνά το 1/3 του ετήσιου εισοδήματος.
5. Είναι σκόπιμο να επανέλθει η ρύθμιση των 100 δόσεων προς τα ασφαλιστικά ταμεία και το πάγωμα των ληξιπρόθεσμων οφειλών των ΕΒΕ για τις εισφορές ΟΑΕΕ, καθώς και η δυνατότητα μεταφοράς τους στο τέλος του ασφαλιστικού βίου για ρύθμιση, ώστε να εξασφαλιστεί σύνταξη αξιοπρεπούς διαβίωσης.
Μαριάννα Ξανθοπούλου