Διαβάζω ότι ο κάθετος άξονας προς Βουλγαρία, μέσω της ορεινής Ξάνθης, έχει ενταχθεί ως έργο του ΕΣΠΑ με δαπάνη 18,5 εκ. ευρώ και ολοκλήρωση το 2020. Το έργο αυτό εντάχθηκε χάριν της προσπάθειας πάλαι ποτέ συνεργατών μου και των υπηρεσιών του Προγράμματος Διασυνοριακής Συνεργασίας (γνωστό ως INTERREG) να χρηματοδοτηθούν οι μελέτες του. Ήταν τότε που όλοι οι Δήμαρχοι (ακόμη και οι κομματικά ομοϊδεάτες) μ’ έβριζαν, γιατί δεν εγκρίθηκαν τα δήθεν έργα τους μέσω του προγράμματος, που κατέληγαν περιέργως όλα σε δράσεις προβολής, με αποδέκτες τοπικούς δημοσιογράφους και εκδότες. Περιττό να αναφέρω τι έγραφαν οι τοπικές εφημερίδες. Γιατί επιλέξαμε τα χρήματα να πάνε σε κάτι σημαντικό για τον τόπο. Έτσι υλοποιήθηκαν μελέτες για στρατηγικά έργα όπως ο εν λόγω κάθετος άξονας, η γεωθερμία και η γεωργία ακριβείας. Τώρα ξέρουμε ότι το 2020 οι επιχειρήσεις μας θα βρίσκονται ακόμη πιο σύντομα στα διευρωπαϊκά οδικά δίκτυα της Βαλκανικής, της Κεντρικής Ευρώπης μέχρι και τις Βαλτικές Χώρες. Κι αυτό γιατί δεν ενδώσαμε στην μικροπολιτική και τον παλαιοκομματισμό. Πολιτικά μπορεί να το πληρώσαμε. Το έργο όμως θα μείνει. Κυρίως όμως θα σταματήσουν να σκοτώνονται τα νέα παιδιά της ορεινής Ξάνθης, που αναγκάζονται να κυκλοφορούν σε έναν απαράδεκτα επικίνδυνο ορεινό δρόμο. Στην πολιτική δεν είναι όλα μάταια. Το κύριο κίνητρό της είναι η ικανοποίηση της προσφοράς, σχεδιάζοντας το άμεσο ή το απώτερο μέλλον του τόπου σου. Αυτό το τελευταίο ας το σκέφτονται οι νέοι. Ας δοκιμάσουν αυτή την υπέρτατη ικανοποίηση.
Σωκράτης Ξυνίδης
Δικηγόρος, π.αν. υπουργός