Κατατάσσεται στην 7η θέση μεταξύ των νομών Μακεδονίας και Θράκης. Παράθυρο ελπίδας για την επιχειρηματικότητα
Αναλυτικά τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ – Πρώτη χώρα εξαγωγής των προϊόντων μας η Γερμανία
Θετικά είναι τα μηνύματα για την επιχειρηματικότητα στο νομό μας αφού σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, με επεξεργασία από το Ινστιτούτου Εξαγωγικών Ερευνών και Σπουδών (ΙΕΕΣ) του ΣΕΒΕ, καταγράφεται αύξηση στις εξαγωγές κατά 1,7% το 2015. Γενικότερα οι εξαγωγές στις επιχειρήσεις του νομού μας από το 2011 παρουσιάζουν μια σταδιακή αύξηση σε αντίθεση με τον νομό Καβάλας και Έβρου που το 2015 κατέγραψαν πτώση -13,4% και -27,9% αντίστοιχα ενώ αλματώδης είναι ή αύξηση των εξαγωγών στο νομό Δράμας με 18, 8% και στον νομό Ροδόπης δεν καταγράφεται μεταβολή από πέρσι. καταλαμβάνοντας την 7η θέση στη σειρά κατάταξης μεταξύ των νομών της Μακεδονίας Θράκης.
Παράθυρο ελπίδας από τις εξαγωγές
Αναλυτικά στατιστικά στοιχεία εξαγωγών αγαθών των νομών Μακεδονίας και Θράκης για την περίοδο 2011-2015 που απέστειλε στο Επιμελητήριο Ξάνθης το Γραφείο ΟΕΥ Βόρειας Ελλάδας έχουν ως εξής: Οι εξαγωγές των νομών Μακεδονίας και Θράκης κατά το 2015 ανήλθαν σε 5.139.779.312 ευρώ ενώ το 2014 ήταν 5.436.914.184 ευρώ.
Κατά το 2015, αύξηση των εξαγωγών σε σχέση με το 2014, σημείωσαν οι νομοί Δράμας, Ξάνθης, Ροδόπης, Χαλκιδικής, Σερρών, Πιερίας, Κιλκίς, Φλώρινας, Κοζάνης, Γρεβενών, ενώ μείωση των εξαγωγών σε σχέση με το 2014, σημείωσαν οι νομοί Καβάλας, Έβρου, Πέλλας, Ημαθίας, Θεσσαλονίκης, Καστοριάς. Τις πρώτες θέσεις, όσον αφορά στην αξία των εξαγωγών κατά το 2015, καταλαμβάνουν οι νομοί Θεσσαλονίκης, Ημαθίας, Πέλλας, Καστοριάς και Κιλκίς. Οι εξαγωγές των νομών Μακεδονίας και Θράκης κατά το 2015 αποτέλεσαν το 19,83% του συνόλου των εξαγωγών της Ελλάδος.
Αξία εξαγωγών αγαθών νομών Μακεδονίας & Θράκης κατά το 2015(σε €)
Σύνολo Ελλάδας |
25.906.500.000 |
Σύνολο νομών Μακεδονίας & Θράκης |
5.139.779.312 |
Ποσοστό |
19,83 |
Εξαγωγές αγαθών νομών Μακεδονίας & Θράκης κατά το 2015 (σε €)
σειρά κατάταξης
Θεσσαλονίκης |
2.865.346.894 |
Ημαθίας |
310.094.253 |
Πέλλας |
305.946.059 |
Καστοριάς |
258.481.922 |
Κιλκίς |
239.263.863 |
Καβάλας |
180.546.330 |
Ξάνθης |
172.685.447 |
Δράμας |
166.481.114 |
Χαλκιδικής |
144.737.612 |
Πιερίας |
142.121.148 |
Ροδόπης |
121.708.918 |
Σερρών |
79.599.358 |
Κοζάνης |
69.952.647 |
Έβρου |
69.546.397 |
Γρεβενών |
7.706.028 |
Φλώρινας |
5.561.322 |
Σύνολο |
5.139.779.312 |
Εξαγωγές αγαθών νομών Μακεδονίας & Θράκης
(2011 – 2015, σε € )
Νομός |
2011 |
2012 |
2013 |
2014 |
2015 |
ΕΤ 15/14 |
Δράμας |
124.150.028 |
111.739.079 |
126.642.805 |
140.191.650 |
166.481.114 |
18,8% |
Καβάλας |
184.974.670 |
170.394.345 |
206.399.392 |
208.444.718 |
180.546.330 |
-13,4% |
Έβρου |
101.886.761 |
99.645.497 |
88.857.799 |
96.417.362 |
69.546.397 |
-27,9% |
Ξάνθης |
159.884.107 |
168.970.665 |
168.631.000 |
169.731.577 |
172.685.447 |
1,7% |
Ροδόπης |
107.070.212 |
115.899.477 |
97.935.717 |
114.643.600 |
121.708.918 |
Τι εξάγουν οι επιχειρήσεις του νομού μας
Οι κυριότεροι εξαγώγιμοι κλάδοι του νομού Ξάνθης κατά το 2015 ήταν:
◾ Βάτες και υφάσματα μη υφασμένα. Σπάγκοι και σχοινιά
◾ Συνθετικές ή τεχνητές ίνες, συνεχείς
◾ Μηχανές, συσκευές και υλικά ηλεκτρικά και τα μέρη τους
◾ Καπνά και υποκατάστατα καπνού
◾ Ενδύματα και συμπληρώματα του ενδύματος, πλεκτά
◾ Πλαστικές ύλες
◾ Παρασκευάσματα λαχανικών και φρούτων
◾ Ειδικές χρήσεις που καθορίζονται από τις αρμόδιες κοινοτικές αρχές
◾ Έπιπλα. Συσκευές φωτισμού, φωτεινές πινακίδες. Προκατασκευές
◾ Τεχνουργήματα από πέτρες, γύψο, τσιμέντο, αμίαντο, μάρμαρο
Οι κυριότερες χώρες προορισμού των προϊόντων του νομού Ξάνθης κατά το 2015 ήταν:
ΓΕΡΜΑΝΙΑ
Η Π Α
ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ
ΙΤΑΛΙΑ
ΡΟΥΜΑΝΙΑ
ΗΝΩΜΕΝΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ
ΤΟΥΡΚΙΑ
ΡΩΣΙΑ
ΙΣΡΑΗΛ
ΚΑΤΩ ΧΩΡΕΣ
ΣΙΝΓΚΑΠΟΥΡΗ
ΠΟΛΩΝΙΑ
Σχολιάζοντας την θετική απεικόνιση της επιχειρηματικότητας στο νομό μας στο τομέα των εξαγωγών ο πρόεδρος του ΕΒΕ Ξάνθης κ. Στέλιος Μωραΐτης την χαρακτήρισε ως «θετικό και αισιόδοξο σημάδι» και την απέδωσε στην υπερπροσπάθεια που καταβάλλουν οι επιχειρήσεις που προσπαθούν να σταθούν όρθιες και να υπερπηδήσουν όλες τις αντιξοότητες: Συγχαίρω όλες τις επιχειρήσεις του νομού μας για την δύναμή τους να παλεύουν κάτω από πολύ αντίξοες καταστάσεις. Η επιτυχία αυτή οφείλεται στο γεγονός ότι παράγουν ποιοτικά προϊόντα, τα προβάλλουν σωστά μέσα από την συμμετοχή τους σε διεθνείς εκθέσεις και έχουν δημιουργήσει συνθήκες εξωστρέφειας».
Μαριάννα Ξανθοπούλου
mxanthopoulou@empros.gr