Αντιδρά η Πανελλήνια Ομοσπονδία στις φορολογικές ρυθμίσεις – Απόφαση για αποχή από την απεργία στην ΑΜ-Θ
Στ. Γουναρίδης: «Οι απεργίες της μίας μέρας δεν έχουν κανένα νόημα»
Σε 24ωρη απεργία από τις 5 το πρωί της Πέμπτης προχώρησαν οι ιδιοκτήτες ταξί σε ολόκληρη σχεδόν την χώρα, εκφράζοντας έτσι την αντίθεσή τους στις προωθούμενες φορολογικές ρυθμίσεις. Τα ταξί δεν κυκλοφόρησαν από τις 5 το πρωί της Πέμπτης έως τις 5 το πρωί της Παρασκευής. Η Ξάνθη δεν συμμετείχε στην απεργία, όπως και οι υπόλοιπες πόλεις της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας- Θράκης κατόπιν συνεννόησης των προέδρων των κατά τόπους Σωματείων.
Τι ζητούν οι ιδιοκτήτες ταξί
Οι ιδιοκτήτες ταξί ζητούν να μειωθεί ο ΦΠΑ στο 13% από 23% που είναι σήμερα, να μειωθεί ο συντελεστής φορολόγησης 26% και ο αντίστοιχος προείσπραξης, να υπάρχει συμβατότητα εισφορών ΟΑΕΕ και εισοδήματος, αφορολόγητο στα 12.000 ευρώ και να δοθεί παράταση στο θέμα των ταμειακών μηχανών μέχρι την έκδοση νέων ταμειακών και την ομαλοποίηση της αγοράς. Στην ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Ιδιοκτητών – Αυτοκινητιστών Ταξί και Αγοραίων (ΠΟΕΙΑΤΑ) τονίζει πως οι ρυθμίσεις που προωθεί κυβέρνηση «θα αφανίσουν τον ήδη εξαθλιωμένο κλάδο των ταξί», και προσθέτει πως ο κλάδος στην σημερινή οικονομική κατάσταση που βρίσκεται δεν μπορεί να σηκώσει το οικονομικό βάρος που ετοιμάζεται για τους ιδιοκτήτες. «Τα περίπου 30.000 ταξί της χώρας θα κληθούν να σηκώσουν το τεράστιο βάρος των 20.000.000 ευρώ», προσθέτει χαρακτηριστικά η Ομοσπονδία. Στην Αθήνα οι ιδιοκτήτες ταξί πραγματοποίησαν συμβολικό αποκλεισμό στην είσοδο του υπουργείο Οικονομικών στο πλαίσιο της 24ωρης απεργίας τους.
Δεν συμμετείχε η Ξάνθη και η ΑΜ-Θ στην απεργία
Κανονικά πραγματοποίησαν τα δρομολόγιά τους οι ιδιοκτήτες ταξί της Ξάνθης και των υπόλοιπων πόλεων της ΑΜ-Θ, αφού σύμφωνα με πληροφορίες υπήρξε επικοινωνία μεταξύ των προέδρων των κατά τόπους Σωματείων για να μην λάβουν μέρος στην 24ωρη απεργία. Ο πρόεδρος του Συνεταιρισμού Ραδιοταξί Eurotaxi Ξάνθης, Στέλιος Γουναρίδης, δήλωσε στο «Ε» ότι το κύριο αίτημα της απεργίας ήταν η παράταση για τα ταξίμετρα και τις νέες ταμειακές μηχανές. «Είναι ένα θέμα που θα λυνόταν έτσι κι αλλιώς, αφού είχε δρομολογηθεί από το Υπουργείο», τόνισε ο ίδιος για να σημειώσει: «Δεν συμμετείχαμε στην απεργία γιατί έχει αποδειχθεί ότι δεν έχουν κανένα νόημα οι απεργίες της μίας μέρας. Και προσωπικά ήμουν πάντοτε υπέρ των απεργιών διαρκείας αν θέλουμε να πιέσουμε ουσιαστικά». Όπως χαρακτηριστικά συμπλήρωσε, μάλιστα, η δύσκολη οικονομικά εποχή που ζούμε δεν επιτρέπει τέτοιες πολυτέλειες και απώλεια πελατών. Ωστόσο, τόνισε ότι το ζήτημα της μείωσης της φορολογίας από 23% σε 13% είναι πράγματι σημαντικό, αφού ωθεί στην ουσία επιχειρηματίες και πελάτες σε φοροδιαφυγή, ενώ με την μειωμένη και λογική φορολόγηση μπορούν να αποδοθούν και οι φόροι στο κράτος.
ΧΑΡΗΣ ΔΙΑΦΩΝΙΔΗΣ