Αρχική ΚΟΙΝΩΝΙΑ Επίκαιρα Ολοκληρώθηκε με επιτυχία ο εμβολιασμός αλεπούδων μέσω ρίψεων αντιλυσσικών εμβολίων

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία ο εμβολιασμός αλεπούδων μέσω ρίψεων αντιλυσσικών εμβολίων

0
aeroplano-ripsis

«Ορμητήριο» των πέντε πιλότων που συμμετείχαν στο πρόγραμμα έγινε το αεροδρόμιο του Ν. Ζυγού

«Αρκετές ευκαιρίες για δουλειές, όμως και αρκετά έξοδα στο να αποκτήσεις δίπλωμα πιλότου» δηλώνουν στο «Ε» τα μέλη της ομάδας

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε χθες το πρόγραμμα εμβολιασμού κατά της λύσσας για αλεπούδες αλλά και σκύλους που ζουν στα βουνά. Ο αντιλυσσικός αγώνας γίνεται μέσω ρίψεων αντιλυσσικών δολωμάτων από αεροπλάνα, τα οποία στη συνέχεια τρώνε οι αλεπούδες και λειτουργούν όπως και τα εμβόλια.

Το πρόγραμμα πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή ομάδας πέντε αεροπλάνων (4 τύπου cesnna και 1 piper) τα οποία είχαν ως βάση και «ορμητήριο» το αεροδρόμιο που βρίσκεται στο Ν. Ζυγό Ξάνθης, όπου στεγάζονται και τα γραφεία της αερολέσχης Ξάνθης.

Το «Ε» επισκέφθηκε τις εγκαταστάσεις του αεροδρομίου Ν. Ζυγού όπου ανάμεσα στις προσγειώσεις και απογειώσεις των αεροπλάνων, συνομίλησε με δύο από τους πέντε πιλότους που συμμετείχαν στο πλήρωμα.

Η πιλότος από τη Θεσσαλονίκη με την… 14ετή εμπειρία στον αέρα!

Κατά την επίσκεψη μας στο χώρο, με έκπληξη είδαμε ότι το ένα μέλος της ομάδας ήταν γυναίκα πιλότος, η Χασκοπούλου Ευαγγελία από τη Θεσσαλονίκη, η οποία μάλιστα παρά το νεαρό της ηλικίας της πετάει ήδη 14 χρόνια!

Η ίδια μας πληροφόρησε σχετικά με το πρόγραμμα εμβολιασμών αλλά και το πόσο δύσκολο είναι να γίνει κάποιος πιλότος. Συγκεκριμένα η κα. Χασκοπούλου δήλωσε:

«Την Πέμπτη (σ.σ. χθες) ολοκληρώνεται το πρόγραμμα εμβολιασμού μέσω ρίψεων αντιλυσσικών δολωμάτων και είμαστε πολύ ικανοποιημένοι καθώς πήγαν όλα καλά και βάσει προγραμματισμού. Το πρόγραμμα διήρκεσε σχεδόν τρεις εβδομάδες καθώς μας βοήθησαν και οι καιρικές συνθήκες που ήταν καλές αυτό το διάστημα. Η διαδικασία γίνεται ως εξής: Αρχικά ¨σκανάρουμε¨ την περιοχή και οριοθετούμε τις τοποθεσίες που θα ρίξουμε τα δολώματα. Έπειτα ακολουθούν οι πτήσεις και γίνονται οι ρίψεις των δολωμάτων, τα οποία έχουν έντονη μυρωδιά και γεύση ώστε να προσελκύουν τις αλεπούδες αλλά και σκυλιά που βρίσκονται στα βουνά και αφού τα φάνε αυτά αρχίζουν να λειτουργούν. Έπειτα θα ακολουθήσει ένα 2ο πρόγραμμα το επόμενο διάστημα, με το οποίο ελέγχονται οι αλεπούδες ώστε να διαπιστωθεί το κατά πόσο έφαγαν τα δολώματα και αν έγινε σωστά η διαδικασία του εμβολιασμού.

Η ομάδα μας αποτελείται από 15 άτομα, καθώς πέρα από τους πέντε πιλότους υπάρχουν οι βοηθοί εδάφους, οδηγοί για το φορτηγό – ψυγείο με τα δολώματα και άλλοι που μεταφέρουν καύσιμα και λοιπό εξοπλισμό.

Για την ενασχόληση της με την αεροπλοΐα η ίδια ανέφερε:

«Είμαι πιλότος σε αεροπλάνα και ελικόπτερα από το 2002. Είμαι από «αεροπορική» οικογένεια και από μικρή μεγάλωσα μέσα σε αυτά, κι έτσι πιστεύω ήταν επακόλουθο να γίνω πιλότος. Είναι ένα πολύ ωραίο επάγγελμα, καθόλου βαρετό και επίσης είναι πολύ θετικό το ότι υπάρχουν αρκετές επιλογές και ευκαιρίες για δουλειές, τόσο στην Ελλάδα αλλά ακόμη περισσότερο στο εξωτερικό. Δεν μπορώ να πω ότι είναι πολύ δύσκολο να μάθεις να πετάς αεροπλάνο, αντίθετα με το ελικόπτερο που αυξάνεται ο βαθμός δυσκολίας. Βέβαια και για τα δύο είναι αρκετά πολυέξοδο το να παρακολουθήσεις τα μαθήματα και να βγάλεις δίπλωμα».

«Το οικονομικό είναι μόνο μία παράμετρος – το πιλοτάρισμα είναι τρόπος ζωής»

Η ομάδα που έκανε στην ευρύτερη περιοχή της ΑΜ-Θ. τις ρίψεις αντιλυσσικών εμβολίων, αποτελείται από πιλότους διαφόρων εθνικοτήτων, καθώς εκτός της Ελληνίδας πιλότου οι υπόλοιποι κατάγονται από Βουλγαρία, Κροατία, Γερμανία κ.α.

Ο Γκιόργκι Βλάικοφ από τη Φιλιππούπολη της Βουλγαρίας ήταν ένας ακόμη πιλότος με τον οποίο συνομιλήσαμε. Αντίθετα με την Ευαγγελία Χασκοπούλου που έχει 14ετή εμπειρία, ο Γκιόργκι είναι πιλότος τα τελευταία δύο χρόνια. Ο ίδιος δήλωσε σχετικά στο «Ε»:

«Είμαι από το 2014 στην ομάδα και εδώ και περίπου ένα χρόνο πραγματοποιώ πτήσεις σε αρκετές κοντινές βαλκανικές χώρες (Ρουμανία, Κροατία κ.α.), ενώ είναι η 2η φορά που έρχομαι στην Ελλάδα. Το να ασχοληθεί κάποιος με την αεροπλοΐα είναι κάτι εξαιρετικά ενδιαφέρον, ενώ αποτελεί και μία καλή ευκαιρία για εύρεση εργασίας, για νέους ανθρώπους όπως εγώ που είναι αρκετά δύσκολο να βρούμε εργασία. Είναι μία δουλειά που αμείβεται καλά, όμως προσωπικά για εμένα τα λεφτά δεν είναι το παν. Θεωρώ ότι είμαι περισσότερο κερδισμένος από τις εμπειρίες που συλλέγω, καθώς ξεκινώντας από τα μικρά αεροσκάφη μαθαίνουμε να πετάμε μόνοι, χωρίς συγκυβερνήτη και μαθαίνουμε όλες τις τεχνικές παραμέτρους για τα αεροπλάνα και τον τρόπο πτήσης του καθενός. Για εμένα είναι μία απίστευτη ευχαρίστηση, που είναι πλέον τρόπος ζωής».

Για το τι θα έλεγε σε κάποιον που ενδιαφέρεται να γίνει πιλότος και το πόσο δύσκολο είναι, ο Γκιόργκι Βλάικοφ τόνισε:

«Για κάποιον που θέλει να ασχοληθεί με αυτό το επάγγελμα, το σημαντικότερο είναι να πιστεύει και να έχει εμπιστοσύνη στον εαυτό του και να μην τα παρατάει ποτέ. Να προσπαθεί συνεχώς γιατί θα πρέπει να μάθει πολλά πράγματα που θα τα τηρεί ευλαβικά, αφού δεν επιτρέπονται λάθη όταν είσαι στον αέρα. Βέβαια ένα σημαντικό ζήτημα είναι το ότι είναι αρκετά ακριβό το να γίνει κάποιος πιλότος».

Για τις εγκαταστάσεις του αεροδρομίου Ν. Ζυγού ο Βούλγαρος πιλότος σημείωσε:

«Είναι πολύ ικανοποιητικές εγκαταστάσεις, οργανωμένες, με καθαρό αεροδιάδρομο και όλα τα απαραίτητα εργαλεία και εξοπλισμό για ασφαλείς πτήσεις. Επίσης οι άνθρωποι και το προσωπικό εδώ είναι πολύ εξυπηρετικοί και φιλόξενοι, γεγονός που σε βοηθάει πολύ στο να είσαι ήρεμος και προσηλωμένος στην αποστολή σου ως πιλότος».

Δημήτρης Καλτέκης
dkaltekis@empros.gr

 

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από Επίκαιρα
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Σχολικά κυλικεία: Νέα δεδομένα με επίκεντρο την καταπολέμηση της παιδικής παχυσαρκίας

Το έργο θα αναλάβει η νεοσύστατη Εθνική Επιτροπή Διατροφής Τα τρόφιμα που πωλούνται στα σχ…