Αρχική ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ Η «ώρα της αλήθειας» για το 12%

Η «ώρα της αλήθειας» για το 12%

0
map amth-empros

Τώρα θα φανεί η πολιτική βούληση της κυβέρνησης για το 12% – Δέσμευση Γιαννακίδη: «Θα στηρίζουμε ότι βοηθά την περιοχή μας»

Για τη Θράκη είναι νόμος… το 12%! Δίνεται από το 1976. Έγινε νόμος επί αείμνηστου Γ. Γεννηματά

Ένα επιπλέον σημαντικό «χαρτί» για την νομική διεκδίκηση του 12% από τις δικαιούχες επιχειρήσεις της ΑΜΘ αποτελεί η απάντηση της Επιτρόπου Ανταγωνισμού της Κομισιόν προς την ευρωβουλευτή της ΝΔ κα Μαρίας Σπυράκη, Νομικοί κύκλοι εκτιμούν πως η απάντηση «απενοχοποιεί» το επιχειρηματικό κόσμο της περιοχής μας που τόσα χρόνια – κάποιοι μεθοδικά του καλλιεργούσαν την πεποίθηση ότι οι επιδοτήσεις αυτές δίνονταν κατά παράβαση της Κοινοτικής νομοθεσίας και επιπλέον «λύνει τα χέρια» της κυβέρνησης – αν υπάρχει πολιτική βούληση – να εξοφλήσει τις θεσμικά κατοχυρωμένες υποχρεώσεις της ή να κάνει συμψηφισμό αυτών με τα χρέη των επιχειρήσεων δείχνοντας συνέπεια ως ευνομούμενη πολιτεία προς τους πολίτες της.

Τώρα θα φανεί η πολιτική βούληση της κυβέρνησης για το 12%

Υπενθυμίζουμε ότι στην τελευταία – προ τριμήνου – συνάντηση του υπουργού Οικονομίας κ. Σταθάκη με τους παραγωγικούς φορείς της περιοχής στην οποία και συμμετείχαν και οι τρεις βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ της Ξάνθης, ο υπουργός επικαλέστηκε το ασύμβατο με την κοινοτική νομοθεσία για να δικαιολογήσει την κατάργηση του μέτρου. Το ερώτημα λοιπόν που τίθεται είναι τώρα που η Επίτροπος ξεκαθαρίζει ρητά και κατηγορηματικά ότι: «το μισθολογικό κόστος μπορεί να επιδοτηθεί για έργα που υλοποιούνται σε μειονεκτούσες περιοχές όπως είναι η Ανατολική Μακεδονία και η Θράκη, εφόσον συνδέεται με αρχικές επενδύσεις. Επιπλέον, υπάρχουν δυνατότητες για χορήγηση ενισχύσεων στις ΜΜΕ, συμπεριλαμβανομένων των δαπανών μισθοδοσίας καθώς και για την απασχόληση εργαζομένων σε μειονεκτική θέση», και ότι: «Τα εν λόγω μέτρα μπορούν να εφαρμοστούν, εξάλλου, από το κράτος – μέλος, «χωρίς προηγούμενη κοινοποίηση στην Επιτροπή, υπό τον όρο ότι πληρούνται όλες οι προϋποθέσεις που προβλέπονται στο Γενικό Κανονισμό Απαλλαγής κατά κατηγορία, αρ. 6512014». Έτσι η κυβέρνηση τι προτίθεται να κάνει; Θα καταργήσει ένα νομικά κατοχυρωμένο μέτρο που θεσπίστηκε για να αποτελέσει ένα ανάχωμα για την αναπτυξιακή υστέρησης και του ελλείμματος επενδυτικής ελκυστικότητας της περιοχής μας όταν μάλιστα δεν έχουν εκλείψει οι πρωταρχικοί λόγοι; Υπενθυμίζουμε ότι με πρόσφατα επίσημα στοιχεία της Eurostat, η Ανατολική Μακεδονία και Θράκη αποτελεί την πλέον φτωχή περιφέρεια της Ελλάδας ως προς το κατά κεφαλήν ΑΕΠ της χώρας και μια από τις 20 φτωχότερες της Ευρώπης.

Δέσμευση Γιαννακίδη: «Θα στηρίζουμε ότι βοηθά την περιοχή μας»

Στο ερώτημα δεν απαντά ευθέως ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Ξάνθης Στάθης Γιαννακίδης ωστόσο δεσμεύεται πως : «Όπως τότε που παραβρεθήκαμε και στηρίξαμε το αίτημα του επιχειρηματικού κόσμου τη περιοχής στην συνάντηση με τον υπουργό κ. Σταθάκη έτσι και τώρα θα στηρίξουμε ότι είναι θετικό και κινείται προς την κατεύθυνση της βοήθειας της επιχειρηματικότητας της περιοχής. Υπάρχει πρόθεση και στον αναπτυξιακό νόμο να μπουν κίνητρα για την περιοχή μας. Το υπουργείο θα απαντήσει συνολικά για τις προβληματικές περιοχές. Ωστόσο πρέπει να είμαστε προσεκτικοί σ’ οτιδήποτε ενέχει τον κίνδυνο ανάσχεσης, ιδιαίτερα σε μια στιγμή που είναι σε εξέλιξη η αξιολόγηση», επισημαίνει ο κ. Γιαννακίδης υποννοώντας εμμέσως πλην σαφώς ότι η απάντηση της Κομισιόν είτε παρερμηνεύτηκε είτε δεν ήταν τόσο ξεκάθαρη ώστε να έχει εκλείψει ο κίνδυνος για να ζητηθούν πίσω, όπως με το πακέτο Χατζηγάκη.  

Για τη Θράκη είναι νόμος… το 12%

Ίσως δεν είναι ευρέως γνωστό όμως το 12% είναι νόμος για την Θράκη. Η ιστορία με την επιδότηση ξεκινά επί υπουργίας Βιργινίας Τσουδερού το 1976 και γίνεται νόμος επί υπουργίας τους αειμνήστου Γιώργου Γεννηματά και αρχικά ήταν20% ενώ στη συνέχεια «ψαλιδίστηκε» στο 12%. Σημειώνεται ότι αυτό αρχικά ίσχυε μόνο για τις επιχειρήσεις της Θράκης και έχει νομική θεμελίωση ενώ αργότερα επεκτάθηκε με ΚΥΑ και στις επιχειρήσεις των νομών Καβάλας και Δράμας. Ο πρώην πρόεδρος του Συνδέσμου Βιοτεχνών – Βιομηχάνων κ. Βασίλης Σκαρλάτος ήταν ένας απ’ αυτούς που «κυνήγησαν» αυτή την υπόθεση μαζί με το Δίκτυο των Συνδέσμων του Έβρου και της Ροδόπης. Επισημαίνει πως εξ αρχής το μέτρο συνάντησε αντιδράσεις εντός χώρας γιατί θεωρήθηκε ότι δημιουργεί στρεβλώσεις στον ανταγωνισμό και ότι παρότι γνώριζαν ότι υπάρχει ο Κοινοτικός Κανόνας Deminimis ο οποίος επιτρέπει την επιδότηση σε επιχειρήσεις μέχρι ενός ποσού, το 12% ήταν κάτι σαν «ένοχο μυστικό» μεταξύ του επιχειρηματικού κόσμου: «Παραπλανηθήκαμε …Γνωρίζω περιοχές της Γερμανίας που παίρνουν ανάλογες επιδοτήσεις και μεις εδώ το είχαμε κρυφό. Η απάντηση αυτή της Κομισιόν μας λύνει τα χέρια και θεωρώ ότι πρέπει να το διεκδικήσουμε νομικά εφόσον δεν φοβόμαστε να πούμε ότι μας χρωστάει το κράτος. Είναι έλλειμμα της ελληνικής πολιτεία να μην ξέρει να κάνει καλά την δουλειά της και να διεκδικεί για τον επιχειρηματικό κόσμο. Θεωρώ ότι οι πολιτικοί μας πρέπει να κάνουν ότι περνάει από το χέρι τους να δοθούν αυτά τα χρήματα ή να συμψηφιστούν με χρέη είναι πολύ βασικό για τις επιχειρήσεις της περιοχής που κρατιούνται με νύχια και με δόντια ζωντανές», καταλήγει ο κ. Σκαρλάτος.

Να σημειώσουμε ότι το 12% έχει να καταβληθεί στις επιχειρήσεις από το α΄ εξάμηνο του 2010 και το ποσό, που έχει συσσωρευτεί από τότε, αθροιστικά για τις επιχειρήσεις της Θράκης και της Ανατολικής Μακεδονίας ανέρχεται στα 240 εκατ. ευρώ.

Μαριάννα Ξανθοπούλου
mxanthopoulou@empros.gr
Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Πρόγραμμα “Σπίτι μου 2”: Ο χρόνος μετράει αντίστροφα για την έναρξή του

Τα ψιλά γράμματα που πρέπει να προσέξετε O χρόνος για την έναρξη της διαδικασίας υποβολής …