Θύμα εξαπάτησης 81χρονη από την Πεζούλα – Άγνωστος της παρουσιάστηκε σαν τραπεζικός και της ζήτησε λεφτά για τον γιο της που δήθεν χρωστούσε
Της πήρε 3.500 ευρώ και κοσμήματα – Παραμένει ασύλληπτος. Τα μάτια σας ανοιχτά! Χρήσιμες συμβουλές από την Αστυνομία
Με το γνωστό κόλπο του τραπεζικού και του γιου που χρωστάει στην τράπεζα εξαπάτησε άγνωστος άνδρας μια ηλικιωμένη γυναίκα στην Πεζούλα του δήμου Αβδήρων. Την καταγγελία έκανε στην αστυνομία ο γιος του θύματος ενώ ο δράστης παραμένει ασύλληπτος!
Με την μέθοδο της παραπλάνησης της πήρε πάνω από 3.500 ευρώ και χρυσαφικά!
Συγκεκριμένα την Πέμπτη το πρωί ο δράστης μετέβη στο σπίτι της 81χρονης που όπως φαίνεται είχε στοχοποιήσει και γνώριζε εκ των προτέρων ότι είχε χρήματα στο σπίτι της και προσποιήθηκε πως είναι τραπεζικός υπάλληλος και πως ο γιος της χρωστάει στην Τράπεζα και ο ίδιος τον έστειλε για να του δώσει χρήματα. Η 81χρονη ταράχθηκε τον πίστεψε και έβγαλε από την τσάντα της 450 ευρώ και του τα έδωσε. Στη συνέχεια αυτός συνέχισε να την μιλάει και με τρόπο πήρε από μια τσάντα άλλα 3.000 ευρώ καθώς και κάποια κοσμήματα! Στην συνέχεια και αφού αποτέλειωσε το έργο του επιβιβάστηκε στο αυτοκίνητό του και έφυγε προς άγνωστη κατεύθυνση. Μετά την καταγγελία του γιου της η αστυνομία διενεργεί έρευνα για τον εντοπισμό και τη σύλληψη του δράστη ο οποίος κατηγορείται για απάτη και κλοπή. Την προανάκριση ενεργεί το Αστυνομικό Τμήμα Γενισέας της Διεύθυνσης Αστυνομίας Ξάνθης.
Τα μάτια σας ανοιχτά! Χρήσιμες συμβουλές από την Αστυνομία
Επειδή πληθαίνουν τέτοιου είδους περιστατικά με θύματα συνήθως ηλικιωμένους η Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση δίνεις μερικές χρήσιμες πληροφορίες
για την αποφυγή εξαπάτησης των πολιτών αποκαλύπτοντας την μέθοδο που εφαρμόζουν.
Τι πρέπει να γνωρίζετε για να μην σας εξαπατήσουν
«Οι επιτήδειοι έχοντας συγκεντρώσει πληροφορίες σχετικές με τα υποψήφια θύματά τους, τα πλησιάζουν αιφνιδιαστικά και χρησιμοποιώντας διάφορα τεχνάσματα όπως ότι είναι γνωστοί συγγενών τους, λογιστές, εφοριακοί κ.λ.π., ζητούν χρήματα προφασιζόμενοι την εξόφληση χρέους για λογαριασμό των συγγενικών τους προσώπων.
Η συνήθης πρακτική που ακολουθούν, έγκειται στην αρχική συλλογή πληροφοριών σχετικά με το πρόσωπο που θέλουν να εξαπατήσουν (οικογενειακή και επαγγελματική κατάσταση κ.ά.) και στην συνέχεια στην προσέγγισή του με διάφορες προφάσεις έκτακτου χαρακτήρα.
Από τις υποθέσεις που έχουν απασχολήσει τις αστυνομικές Αρχές, μερικές από τις προφάσεις που συνήθως χρησιμοποιούν οι δράστες, ενδεικτικά είναι και οι ακόλουθες:
•Είμαι φίλος συγγενικού προσώπου πχ. του υιού σας, ο οποίος μου ζήτησε να μου δώσετε χρήματα γιατί τον έχει συλλάβει η αστυνομία για καταδικαστική απόφαση ή χρέη.
•Είμαι φίλος συγγενικού προσώπου, ο οποίος αγόρασε διάφορα προϊόντα από το κατάστημα μου και με έστειλε να μου δώσεις το κόστος.
•Είμαι εφοριακός και ο υιός σου ή η κόρη σου χρωστάει στην εφορία.
•Είμαι τραπεζικός υπάλληλος και σε ενημερώνω ότι επίκειται «κούρεμα» καταθέσεων. Προκειμένου για να μην «κουρευτούν» οι δικές σου καταθέσεις πρέπει να μου καταβάλεις χρήματα. Στη συνέχεια, σε περίπτωση που το ηλικιωμένο πρόσωπο δεν έχει τα χρήματα, πείθεται και οδηγείται σε τραπεζικό κατάστημα ή μηχάνημα αυτόματης ανάληψης χρημάτων και κάνει ανάληψη του χρηματικού ποσού, το οποίο παραδίδει στους δράστες που αναμένουν συνήθως έξω από τα τραπεζικά καταστήματα για να μπορούν να διαφύγουν έγκαιρα. Επίσης, έχουν παρατηρηθεί και διάφορες άλλες παραλλαγές της παραπάνω μεθοδολογίας σε επαγγελματίες (γιατρούς, φαρμακοποιούς και άλλους κλάδους) με αντίστοιχα προσχήματα και τον ίδιο σκοπό, την παράδοση ή κατάθεση χρημάτων σε τραπεζικούς λογαριασμούς ατόμων που δήθεν τα έχουν ανάγκη.
Τι πρέπει να κάνετε αν σας πλησιάσουν
«Στην περίπτωση που γίνει αντιληπτή προσπάθεια ή απόπειρα εξαπάτησης, συνιστάται η άμεση ενημέρωση των αστυνομικών υπηρεσιών, ενώ σε κάθε περίπτωση πρέπει:
•Να μην πείθεστε εύκολα από άτομα, τα οποία σας “πλησιάζουν” ως γνωστοί συγγενικών – φιλικών προσώπων.
•Να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί όταν άγνωστοι προσπαθήσουν να σας πείσουν για την καταβολή χρηματικού ποσού, με το πρόσχημα επείγουσας ανάγκης συγγενικού – φιλικού προσώπου. Το ίδιο μπορεί να προσπαθήσουν και τηλεφωνικά. Για τους ίδιους λόγους να μην ενδίδετε σε προτροπές για συνάντηση (ραντεβού κ.λπ.).
•Σε περιπτώσεις που άγνωστοι επικαλούνται έκτακτη ανάγκη γνωστού -συγγενικού σας προσώπου, να επιδιώκετε πάντα οι ίδιοι να επικοινωνείτε τηλεφωνικά με το γνωστό-συγγενικό σας πρόσωπο, προς επιβεβαίωση των όσων επικαλούνται. Η επικοινωνία να γίνεται με δικό σας τηλέφωνο και κατόπιν δικής σας πρωτοβουλίας και να μην δέχεστε να μιλάτε με άτομο, το οποίο κάλεσαν οι άγνωστοι.
•Σε κάθε περίπτωση, να δηλώνετε ότι δεν πρόκειται να παραδώσετε χρήματα, εάν δεν εμφανιστούν οι γνωστοί-συγγενείς σας.
•Να μην δέχεστε σε καμία περίπτωση άγνωστα άτομα να σας οδηγήσουν σε Πιστωτικό Κατάστημα ή ΑΤΜ για ανάληψη χρηματικού ποσού.
•Να μην πείθεστε όταν άγνωστοι σας ζητούν να καταβάλλετε χρήματα για οφειλές γνωστών ή συγγενικών προσώπων σε δημόσιες υπηρεσίες ή σε καταστήματα-εταιρείες για αγορά αγαθών-προσφορά υπηρεσιών.
•Επισημαίνεται ότι από νοσοκομεία ή από δημόσιες υπηρεσίες δεν χρησιμοποιείται η πρακτική υπάλληλοί τους να μεταβαίνουν σε οικίες ή σε δημόσιους χώρους και να ζητούν από πολίτες την καταβολή χρημάτων για υπηρεσίες που παρέχουν.
•Να έχετε πάντα διαθέσιμους τους τηλεφωνικούς αριθμούς, με τους οποίους πρέπει να επικοινωνήσετε σε περίπτωση ανάγκης (Αστυνομία, Πυροσβεστική, Νοσοκομεία, στενοί συγγενείς κ.α.).
•Προσπαθήστε να συγκρατήσετε τα χαρακτηριστικά των δραστών, καθώς και τα οχήματα με τα οποία κινούνται (αριθμό κυκλοφορίας, μάρκα οχήματος, χρώμα κ.λπ.), για να βοηθήσετε το έργο των διωκτικών αρχών.
•Να ενημερώνετε πάντα τις αστυνομικές Αρχές, ακόμη και σε περίπτωση απόπειρας απάτης σε βάρος σας.
Σημειώνεται ότι στην επίσημη ιστοσελίδα της Ελληνικής Αστυνομίας, (www.hellenicpolice.gr , οδηγός του πολίτη, χρήσιμες συμβουλές), είναι διαθέσιμες αναλυτικές συμβουλές προς τους πολίτες, για την αποφυγή περιπτώσεων εξαπάτησης από επιτήδειους, που με διάφορα προσχήματα και τεχνάσματα αποσπούν χρηματικά ποσά».