Κάθε Δευτέρα απόγευμα 18:00-20:00 το ραντεβού των πολιτών με τους διοικητές των Αστυνομικών Τμημάτων
Για δύο ώρες, κατόπιν συνεννόησης, θα έχουν την δυνατότητα τοπικοί φορείς και πολίτες να συζητούν προβληματισμούς για θέματα αστυνομικής φύσης
Η Ώρα του Πολίτη, των Φορέων και των Κοινωνικών Εταίρων καθιερώθηκε σε μόνιμη, πλέον, βάση στην Ελληνική Αστυνομία από χθες, Δευτέρα 7 Σεπτεμβρίου με βάση τις κεντρικές κατευθύνσεις της Πολιτικής Ηγεσίας του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη για την αντιεγκληματική πολιτική. Μετά την ολοκλήρωση της δίμηνης πιλοτικής περιόδου εφαρμογής του θεσμού και ύστερα από σχετική αποτίμηση και αξιολόγηση, με Απόφαση του Αρχηγού της Ελληνικής Αστυνομίας, η «Ώρα του Πολίτη» θα εφαρμόζεται πλέον σε εβδομαδιαία βάση και συγκεκριμένα κάθε Δευτέρα κατά τις ώρες 18:00 – 20:00, σε όλα τα Αστυνομικά Τμήματα της χώρας.
Συνάντηση κατόπιν τηλεφωνικού ραντεβού για προσωπική επικοινωνία
Κατά τις συγκεκριμένες ώρες, οι Διοικητές των Αστυνομικών Τμημάτων ή οι νόμιμοι αναπληρωτές τους, θα δέχονται τους πολίτες, φορείς και κοινωνικούς εταίρους της περιοχής ευθύνης τους, ύστερα από σχετική τηλεφωνική επικοινωνία για τον προγραμματισμό της συνάντησης, προκειμένου να συζητούνται απόψεις, να υποβάλλονται αιτήματα ή παράπονα και να εκθέτονται προβληματισμοί και προτάσεις για θέματα που συνδέονται με την δράση και το έργο της Αστυνομίας. Όπως μας ενημέρωσε ο Αστυνομικός Διευθυντής Ξάνθης, Ευάγγελος Γκίκας: «Με τον τρόπο αυτό επιδιώκεται η δημιουργία ενός σταθερού πλαισίου αμφίδρομης επικοινωνίας ανάμεσα στην Ελληνική Αστυνομία και τους πολίτες, τους φορείς και τους κοινωνικούς εταίρους για θέματα και προβλήματα αστυνομικής φύσης που απασχολούν την τοπική κοινωνία και τις δράσεις και προσπάθειες επίλυσής τους εκ μέρους της Αστυνομίας». Ο ίδιος σημείωσε ότι με την δράση αυτή πολίτες, φορείς και κοινωνικοί Εταίροι έχουν τη δυνατότητα να επικοινωνούν απευθείας με τον Διοικητή του Αστυνομικού Τμήματος, ο οποίος στο πλαίσιο της διαβούλευσης σχηματίζει προσωπική άποψη και αντίληψη για θέματα αρμοδιότητας της Ελληνικής Αστυνομίας. Έτσι, μπορεί να παρεμβαίνει άμεσα για την επίλυσή τους ή να παραπέμπει την υπόθεση στην αρμόδια Υπηρεσία ή Φορέα με τη διαδικασία της διαμεσολάβησης.
Στόχος η προσέγγιση των πολιτών και η δημιουργία διαύλων συνεργασίας
«Η επικοινωνία των πολιτών και των φορέων με την Ελληνική Αστυνομία, ιδίως όπως αυτή εκφράζεται μέσα από την λειτουργία των Αστυνομικών Τμημάτων, αποτελεί καθοριστικής σημασίας μέσο για την επίτευξη του στόχου προσέγγισης των πολιτών και τη δημιουργία διαύλων συνεργασίας και επίλυσης ζητημάτων της καθημερινότητας», μας εξηγεί ο κ. Γκίκας. Πρόκειται για μία καινοτόμο δράση, που εφαρμόζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, αναδεικνύοντας το κοινωνικό πρόσωπο της Αστυνομίας και ενισχύοντας την σχέση αμοιβαίας εμπιστοσύνης και κατανόησης, αλλά και την άμεση διαπροσωπική επικοινωνία μεταξύ Αστυνομίας και Πολιτών, που αναπτύσσονται με τη φυσική παρουσία και το διάλογο. Υπενθυμίζεται ότι, σε πρώτη φάση το πρόγραμμα εφαρμόστηκε πιλοτικά από 20 Απριλίου έως 20 Ιουνίου 2015 σε 14 Αστυνομικά Τμήματα σε Αττική, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Χαλκίδα, Ρόδο, Ηράκλειο, Γιάννενα και Λάρισα. Τηλέφωνα Γραμματειών Αστυνομικών Τμημάτων όλης της χώρας, όπου οι πολίτες, οι φορείς και οι κοινωνικοί εταίροι μπορούν να επικοινωνούν, προκειμένου να ενημερώνονται για τον προγραμματισμό των συναντήσεων με τους Διοικητές, υπάρχουν σε ειδικό banner στην αρχική σελίδα της Ελληνικής Αστυνομίας www.hellenicpolice.gr.