Θετική και Τεχνολογική Κατεύθυνση ‘’τα βρήκαν σκούρα’’ – Σχετικά ευχαριστημένοι οι υποψήφιοι της Θεωρητικής
Ηρ. Ζωγράφος: «Συμβουλεύουμε τους μαθητές να ηρεμήσουν και να συγκεντρωθούν στις ενδοσχολικές εξετάσεις»
Ολοκληρώθηκε η διαδικασία των Πανελλαδικών Εξετάσεων για την εισαγωγή των υποψηφίων μαθητών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Η αγωνία για το πώς έγραψαν θα λήξει μέσα στο τρίτο δεκαήμερο του Ιουνίου, οπότε θα ανακοινωθούν οι βαθμολογίες. Σε πτωτική πορεία αναμένεται να κινηθούν οι βάσεις εισαγωγής στα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις των βαθμολογητών. Ο φετινός εξεταστικός μαραθώνιος των συνολικά 105.000 μαθητών, που διεκδικούν 68.345 θέσεις, ολοκληρώθηκε προχθές με ανάμικτα συναισθήματα και προσδοκίες, με πολλούς να τις χαρακτηρίζουν τις δυσκολότερες εξετάσεις των τελευταίων χρόνων.
Σε Θετική και Τεχνολογική Κατεύθυνση οι μεγαλύτερες δυσκολίες
Κατά κοινή ομολογία, ο βαθμός δυσκολίας των εξετάσεων ήταν ιδιαίτερα αυξημένος στα μαθήματα της Θετικής και Τεχνολογικής κατεύθυνσης. Μεταφέροντάς μας το κλίμα και τις πρώτες εντυπώσεις από τις εξετάσεις ο φιλόλογος κ. Ηρακλής Ζωγράφος, ιδιοκτήτης του ομώνυμου Φροντιστηρίου Μέσης Εκπαίδευσης στην πόλη μας, χαρακτήρισε τις φετινές εξετάσεις ‘’δύο ταχυτήτων’’ και σημείωσε ότι οι υποψήφιοι της Θετικής και Τεχνολογικής κατεύθυνσης είχαν να αντιμετωπίσουν θέματα ιδιαίτερα σύνθετα, με πολύ υψηλές απαιτήσεις κατανόησης και αφομοίωσης της ύλης. Από την άλλη, οι μαθητές της Θεωρητικής κατεύθυνσης δήλωσαν ευχαριστημένοι με τα θέματα που επιλέχθηκαν, χωρίς να βρεθούν μπροστά σε δυσάρεστες εκπλήξεις.
Αντιδράσεις και ανακοινώσεις-καταπέλτες από Ενώσεις Επιστημόνων
Στα επιμέρους στοιχεία των φετινών εξετάσεων ο κ. Ζωγράφος τόνισε την ιδιαίτερη δυσκολία που παρουσιάστηκε από το τρίτο μάθημα και μετά, με τα Μαθηματικά γενικής παιδείας και την Έκθεση να κυμαίνονται σε φυσιολογικά πλαίσια, αλλά τα Μαθηματικά κατεύθυνσης να κρίνονται πολύ δυσκολότερα από άλλες χρονιές. Μάλιστα, η Ένωση Μαθηματικών έκανε λόγο για ανάγκη ειδικής δεξιότητας στην αφομοίωση της ύλης και στις πράξεις που απαιτούνταν, με συνδυαστικά θέματα που έχρηζαν ιδιαίτερη εμβάθυνση. Το διαγώνισμα στο μάθημα της Βιολογίας ήταν ένα από τα δυσκολότερα των τελευταίων χρόνων και ένα από αυτά που ήγειραν αντιδράσεις, με την Ένωση Βιολόγων να αναφέρεται σε ασκήσεις στα όρια του επιστημονικού λάθους.
Ούτε διορθωτές με Ενώσεις Καθηγητών δεν συμφωνούν στις λύσεις
Γενικά, δόθηκε βαρύτητα στην κριτική αντιμετώπιση των θεμάτων, αν και σύμφωνα με τον κ. Ζωγράφο ήταν ανισομερώς κατανεμημένη. «Είναι αξιοσημείωτο ότι οι λύσεις που προτείνουν οι διορθωτές για κάποια θέματα απέχουν πολύ από αυτές της Ένωσης Βιολόγων», τόνισε χαρακτηριστικά ο ίδιος. Σχετικά με τις αναφορές σε ασκήσεις πανεπιστημιακού επιπέδου, ο κ. Ζωγράφος μας μετέφερε την ένσταση της Πανελλήνιας Ένωσης Φυσικών, που έκανε λόγο για θέματα που αφορούσαν περισσότερο πρωτοετείς φοιτητές και όχι υποψήφιους πανελλαδικών, με ιδιαίτερη μνεία στην άσκηση Γ4, που χαρακτήρισαν χωρίς… φυσική σημασία.
Πιο βατά τα θέματα στην Θεωρητική Κατεύθυνση
Οι υποψήφιοι μαθητές της Θεωρητικής Κατεύθυνσης μπορούν να αισθάνονται οι τυχεροί της φετινής χρονιάς, καθώς οι εξετάσεις δεν επεφύλασσαν ιδιαίτερες εκπλήξεις γι’ αυτούς. «Οι μαθητές της Θεωρητικής είναι ευχαριστημένοι σε γενικές γραμμές, με μόνο παράπονο την ιδιαίτερη δυσκολία του άγνωστου κειμένου στα Αρχαία Ελληνικά, κάτι που ισοσταθμίστηκε όμως με την ευκολία του γνωστού κειμένου», εξήγησε ο κ. Ζωγράφος. Ένα άλλο μάθημα που εξέπληξε, αυτή την φορά με την επανάληψή του, ήταν το κείμενο στην Λογοτεχνία, όπου επιλέχθηκε για ακόμη μια χρονιά ‘’Ο Κρητικός’’ του Διονύσιου Σολωμού. «Είναι ένα κείμενο που μπήκε στις εξετάσεις του 2011 και του 2013, γι’ αυτό και οι μαθητές θεωρούσαν ο΄τι δεν θα ‘’ξαναπέσει’’. Όλη την χρονιά επιμέναμε να διαβαστεί εξίσου και τελικά δικαιωθήκαμε», σημείωσε ο κ. Ζωγράφος.
Αναμένεται πτώση των βάσεων σε ΑΕΙ και ΤΕΙ
Σχετικά με τις συζητήσεις γύρω από την αναμενόμενη πτώση των βάσεων εισαγωγής σε ΑΕΙ και ΤΕΙ, ο κ. Ζωγράφος τόνισε ότι θα πρέπει να αναμένουμε τα αποτελέσματα στο τρίτο δεκαήμερο του Ιουνίου για να εξαχθούν πιο βέβαια συμπεράσματα. Διαφαίνεται, όπως είπε, μια πτωτική πορεία, καθώς από τις πρώτες αναφορές των διορθωτών και τον βαθμό δυσκολίας των θεμάτων, εξάγεται το συμπέρασμα ότι τα άριστα γραπτά θα είναι ελάχιστα, χωρίς να υπάρχει μεγάλη διαφορά στον αριθμό των εισακτέων σε σχέση με πέρυσι. «Οι μαθητές της Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης καταβαραθρώθηκαν, οπότε αναμένουμε άριστα γραπτά γύρω στο 16,5 με 17. Θα είναι μετρημένα τα γραπτά με υψηλότερες επιδόσεις», ανέφερε ο ίδιος. Με αφορμή την στροφή στην κριτική αντιμετώπιση των θεμάτων και όχι την συνηθισμένη πρακτική της αποστήθισης, ρωτήσαμε τον κ. Ζωγράφο αν θεωρεί ότι πρόκειται για μια μεθοδευμένη κίνηση. Απαντώντας, δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να πρόκειται για πρόθεση της κυβέρνησης στο πλαίσιο αλλαγής των πανελλαδικών εξετάσεων.
Μήπως είναι υπερεκτιμημένες οι Πανελλαδικές εξετάσεις;
Στο θέμα της μεγάλης σημασίας που έχει δοθεί στην επιτυχία στις Πανελλαδικές εξετάσεις και αν υπάρχει τελικά το ανάλογο αντίκρισμα σε όλη αυτή την προσπάθεια, ο κ. Ζωγράφος ήταν ξεκάθαρος: «Σύμφωνα με προσωπική εκτίμηση, δεν υπάρχουν οι υποδομές για μαζική εισαγωγή φοιτητών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση χωρίς εξετάσεις και δεν θα μπορέσει να επιτευχθεί κάτι τέτοιο για τα επόμενα 15-20 χρόνια. Είναι αναγκαία μια μορφή επιλογής των υποψηφίων μαθητών». Με αφορμή την συνομιλία μας, ο κ. Ζωγράφος μας ενημέρωσε για την πραγματοποίηση, για ακόμη μια χρονιά, μιας ανοικτής εκδήλωσης στις 21 Ιουνίου στις 18:00 στο ξενοδοχείο ‘’Ελισσώ’’, που διοργανώνουν οι ιδιοκτήτες Φροντιστηρίων Μέσης Εκπαίδευσης για την συμπλήρωση του μηχανογραφικού από τους υποψήφιους μαθητές, αλλά και του επαγγελματικού προσανατολισμού των μαθητών της Β΄ Λυκείου.
Χ.Δ.