Αρχική ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ “Οχι” σε αύξηση του φόρου καυσίμων από τους βενζινοπώλες

“Οχι” σε αύξηση του φόρου καυσίμων από τους βενζινοπώλες

0
venzinadiko-web

Μικρή άνοδος στην τιμή της αμόλυβδης – 20% αύξηση της ζήτησης πετρελαίου θέρμανσης τον χειμώνα που πέρασε

Τεράστια και πολλαπλά τα οφέλη από πιθανή μείωση του ΕΦΚ στο φυσικό αέριο

Την έντονη αντίδραση των βενζινοπωλών προκαλεί η φημολογία περί αύξησης του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (Ε.Φ.Κ.) στα καύσιμα, ιδιαίτερα την ώρα που οι τιμές σε βενζίνη και πετρέλαιο αρχίζουν πάλι να ανεβαίνουν. Είναι γνωστό ότι στη χώρα μας ήδη επιβάλλονται υψηλότατες φορολογίες στα καύσιμα. Σύμφωνα με στοιχεία της Ε.Ε. η φορολογία των καυσίμων στην Ελλάδα είναι ανάμεσα στις υψηλότερες στην Ευρωζώνη και συγκεκριμένα: η 4η υψηλότερη στην αμόλυβδη και η 8η στο πετρέλαιο θέρμανσης, ενώ η τελική τιμή της αμόλυβδης είναι η 5η υψηλότερη και του πετρελαίου θέρμανσης η 9η στην Ε.Ε.. Επίσης, με βάση τα στοιχεία του Υπουργείου Οικονομίας της 23ης Μαρτίου, οι φόροι και τα τέλη στην αμόλυβδη 95 οκτανίων αντιστοιχούσαν στο 63,8% της τελικής τιμής και κυμαίνονταν στο 1 ευρώ.

Επαναφορά του ΕΦΚ στα επίπεδα του 2011

Οι βενζινοπώλες αναμένουν από την κυβέρνηση να τηρήσει τις προεκλογικές, αλλά και μετεκλογικές δεσμεύσεις της και να μειωθεί ο Ε.Φ.Κ. στα επίπεδα του 2011. Με δηλώσεις της η αναπληρώτρια υπουργός Οικονομικών, κα Βαλαβάνη, διέψευσε τις υπόνοιες για νέα εξομοίωση του πετρελαίου θέρμανσης και κίνησης και, όπως ανέφερε στο «Ε» ο πρόεδρος του Σωματείου Βενζινοπωλών Ξάνθης, κ. Γιάννης Σιούτας, αναμένεται από την περίοδο του Οκτωβρίου να ισχύσει η δέσμευση αυτή. Ο ίδιος μάλιστα μας ενημέρωσε ότι μετά το Πάσχα έχει προγραμματιστεί Γενική Συνέλευση των Σωματείων για να ενημερωθούν σχετικά με τις τελευταίες εξελίξεις, καθώς υπήρξε συνάντηση στην Αθήνα εκπροσώπων των βενζινοπωλών με εκπροσώπους της κυβέρνησης για το ζήτημα αυτό. Είναι πλέον πάγια πεποίθηση ότι κάθε αύξηση στα καύσιμα αποβαίνει σε βάρος του κλάδου, του πολίτη αλλά και της ανάπτυξης γενικότερα, καθώς επιβαρύνει τις τιμές όλων των προϊόντων.

Μικρή άνοδος στην τιμή της αμόλυβδης

Την ίδια ώρα, σε ανοδική τροχιά βρίσκονται οι τιμές των καυσίμων και στην Ξάνθη τις τελευταίες μέρες. Χθες, η μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης στον Νομό ήταν στο 1,5 ευρώ περίπου, με την αύξηση να αποδίδεται σύμφωνα στη διεθνή άνοδο των τιμών του μπρεντ, αλλά και στην αποδυνάμωση του ευρώ έναντι του δολαρίου.

Η βαρυχειμωνιά έφερε πωλήσεις

Όσον αφορά την κίνηση στην προμήθεια πετρελαίου θέρμανσης για τον χειμώνα που μας αποχαιρετά σιγά – σιγά, ο κ. Σιούτας ανέφερε ότι πανελλαδικά υπήρχε αύξηση της κατανάλωσης που κυμάνθηκε μεταξύ 15% – 20% συγκριτικά με πέρυσι. Η εξέλιξη αυτή αφενός σχετίζεται με τη διεθνή συγκυρία των τιμών, αφετέρου με τον βαρύ χειμώνα που έπληξε όλη σχεδόν την χώρα. Οι συνεχιζόμενες χαμηλές θερμοκρασίες στην πόλη μας, αναγκάζουν πολλούς Ξανθιώτες να συνεχίζουν να προμηθεύονται πετρέλαιο μέχρι να δουν το θερμόμετρο να σταθεροποιείται με υψηλότερα νούμερα.

Μεγάλα τα οφέλη από την μείωση του ΕΦΚ

Σχετικά με το ενδεχόμενο μείωσης του Ε.Φ.Κ. που επιβάλλεται στο φυσικό αέριο στο ελάχιστο επίπεδο που ορίζει η Κοινοτική νομοθεσία, η έρευνα του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ) έδειξε ότι θα οδηγούσε σε αύξηση του ΑΕΠ κατά 754 εκατ. ευρώ ετησίως και της απασχόλησης κατά 12.500 θέσεις εργασίας, ενώ θα προκαλούσε μείωση του κόστους ηλεκτροπαραγωγής κατά 1,9% και των βιομηχανικών τιμών κατά 2,1%. Τα συμπεράσματα αυτά προκύπτουν από μελέτη, την οποία έδωσε την προηγούμενη εβδομάδα στη δημοσιότητα το ΙΟΒΕ για την επίδραση από τη μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο φυσικό αέριο και την ελληνική οικονομία. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Ινστιτούτου, το κόστος εισαγωγής του φυσικού αερίου ήταν κατά 33% υψηλότερο σε σχέση με το μέσο όρο της ΕΕ ενώ σε σχέση με τη Βουλγαρία η διαφορά είναι 42% και με την Τουρκία 72% σε βάρος της ελληνικής οικονομίας. Σύμφωνα με το ΙΟΒΕ μια άμεση λύση για τον περιορισμό του ενεργειακού κόστους για τις ελληνικές επιχειρήσεις θα ήταν η προσαρμογή του ΕΦΚ στο ελάχιστο δυνατό επίπεδο με βάση την ευρωπαϊκή νομοθεσία, καθώς ο ΕΦΚ που επιβλήθηκε το Σεπτέμβριο του 2011 είναι 5,4 ευρώ ανά μεγαβατώρα, επίπεδο δέκα φορές μεγαλύτερο από το ελάχιστο όριο που ορίζει η Οδηγία 2003/96 για την επιχειρηματική χρήση. Το ΙΟΒΕ εκτιμά ότι οι απώλειες εσόδων σε περίπτωση μείωσης του ΕΦΚ θα αντισταθμίζονταν από την αύξηση της οικονομικής δραστηριότητας και της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών επιχειρήσεων.

Χ.Δ.

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Πρωταθλήτρια στην Ευρώπη η Ελλάδα στην μακροχρόνια ανεργία και την ανεργία των νέων

Με τα υψηλότερα ποσοστά μακροχρόνιας ανεργίας και ανεργίας νέων, η Ελλάδα καταγράφει αρνητ…