Αρχική ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ Ουραγός στον τουρισμό ο νομός μας

Ουραγός στον τουρισμό ο νομός μας

0
toyristes

Τα «σκήπτρα» στην περιφέρεια μας κρατούν ο Έβρος – Καβάλα – Θάσος – Μεγάλες διακυμάνσεις στις ξενοδοχειακές τιμές λόγω Καρναβαλιού

Μας προτιμούν Βούλγαροι – Τούρκοι – Ρουμάνοι. Αγκόρτσας: Ανάγκη να συσταθεί ένας ενιαίος φορέας για τον τουρισμό

Ουραγός της περιφέρειας είναι ο νομός μας ο οποίος μαζί με τον νομό Δράμας κόβουν τελευταίοι το νήμα ως τουριστικοί προορισμοί μεταξύ των υπόλοιπων νομών της περιφέρειάς μας. Τα σκήπτρα κρατούν οι νομοί Έβρου και Καβάλας που έχουν και τις περισσότερες κλίνες ενώ λίγο καλύτερα κινείται τουριστικά ο νομός Ροδόπης. Τόσο η Δράμα όσο και η Ξάνθη είναι περισσότερο οι ενδιάμεσοι σταθμοί των τουριστών κυρίως των ξένων (Βουλγάρων – Τούρκων – Ρουμάνων) που έχουν ως προορισμό τη Θάσο ή την Καβάλα, ενώ ο νομός Έβρου είναι ο αγαπημένος προορισμός των Τούρκων ως ο πιο κοντινός και λόγω του Καζίνου που από την Ξάνθη μεταφέρθηκε στην Αλεξανδρούπολη κυρίως γι αυτό τον λόγο. Σύμφωνα με στοιχεία το Καζίνο έχει αυξήσει την τουριστική κίνηση στον Έβρο κατά 10%

Η τουριστική εικόνα του νομού μας

Η υστέρηση αυτή πιστοποιείται με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ ανά έτος. Είναι ενδεικτικό – σύμφωνα μ’ αυτά – ότι το 2013 τα ξενοδοχεία του νομού μας που μαζί με τα καταλύματα ανέρχονται σε 23 και οι κλίνες σε 1300 όπως και στην Ροδόπη, είχαν ετήσια κάλυψη μόνο 17% ενώ ο μέσο όρος για την περιφέρεια ήταν 37%. Να σημειώσουμε επίσης ότι ο Έβρος έχει πάνω από 4.000 κλίνες ενώ η Θάσος έχει 244 ξενοδοχειακές μονάδες και η Καβάλα 110. Αξιοσημείωτο είναι ότι οι τιμές στα ξενοδοχεία και καταλύματα του νομού μας παρουσιάζουν μεγάλες διακυμάνσεις με κορύφωση τον Φεβρουάριο λόγω καρναβαλιού) σε σχέση με μια σταθερότητα που επικρατεί σε άλλους νομούς. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα του Καταλόγου Ξενοδοχειακών τιμών της www.trivago.gr (σ.σ. Η trivago είναι ένα online meta search site που συγκρίνει τιμές ξενοδοχείων από περισσότερα από 200 διαφορετικά sites κρατήσεων για περισσότερα από 700.000 ξενοδοχεία ανά τον κόσμο): Παρατηρείται μεγάλη μείωση στις ξενοδοχειακές τιμές της Ξάνθης, τόσο σε μηνιαία όσο και σε ετήσια βάση. Πιο συγκεκριμένα, συγκριτικά με το προηγούμενο έτος, τα ξενοδοχεία της Ξάνθης μείωσαν τις τιμές τους κατά οκτώ τοις εκατό, ενώ σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα, οι τιμές ελαττώθηκαν κατά 19 τοις εκατό. Καμία μεταβολή στις τιμές δεν είχε η Αλεξανδρούπολη σε σχέση με πέρυσι, αλλά παρουσίασε μείωση σε μηνιαία βάση. Αντίθετα, η Κομοτηνή δεν είχε καμία μεταβολή συγκριτικά με τον Φεβρουάριο του τρέχοντος έτους, αλλά είχε μια μικρή μείωση στις τιμές, της τάξεως του δύο τοις εκατό (βλέπε πίνακα).

Ποιοι είναι οι «πελάτες» των ξενοδοχείων μας

Έτσι σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της Ένωσης Ξενοδόχων Θράκης κ. Απόστολο Αγκόρτσα το 80% ετών επισκεπτών μας είναι έλληνες από διάφορες περιοχές και μόνο το 20% ξένοι. Είμαστε δε πρώτοι σε προτίμηση από τους Βουλγάρους, στην συνέχεια από τους Τούρκους και τέλος από τους Ρουμάνους τουρίστες. Η αντιστοιχία εγχώριοι – ξένοι αλλάζει μόνο τους καλοκαιρινούς μήνες οπότε γίνεται 50 – 50%. Αυτά είναι τα στοιχεία που συγκροτούν την τουριστική εικόνα του νομού μας σε σχέση με τους άλλους νομούς της περιφέρειας.

Γιατί είμαστε ουραγοί στον τουρισμό;

Και σίγουρα αποτελεί ερωτηματικό γιατί ένας νομός που κατά κοινή ομολογία έχει ένας αξιόλογο τουριστικό προϊόν να διαθέσει με δυνατότητες και προοπτικές ανάπτυξης διαφόρων μορφών τουρισμού σε ετήσια βάση όπως: εναλλακτικός τουρισμός (extreme spor, οικοτουρισμός), παραλιακός, θρησκευτικός (μοναστήρια, οθωμανικά μνημεία), ιαματικός (ιαματικά λουτρά Ποταμιάς, Θερμών), συνεδριακός τουρισμός (σε συνεργασία με το ΔΠΘ), αρχαιολογικός τουρισμός , παρουσιάζει αυτή την υστέρηση και μόνο τις περιόδους των Γιορτών της Π. Πόλης και του Καρναβαλιού παρουσιάζει αύξηση στις διανυκτερεύσεις; Τι φταίει και είμαστε οι ουραγοί στον τουρισμό; «Δεν έχουμε οργάνωση , στρατηγική και στοχευμένες δράσεις, αλλά και σωστή προβολή και ανάδειξη του τουριστικού προϊόντος του νομού μας» είναι η απάντηση του κ. Αγκόρτσα.

Αγκόρτσας: Ανάγκη να συσταθεί ένας ενιαίος φορέας για τον τουρισμό»

Εξειδικεύοντας αναφέρει ότι δεν έχουμε οργανωμένες παραλίες αλλά δεν υπάρχει ένα φορέας που να χαράσσει μια στοχευμένη στρατηγική προβολής: «Αυτή τη στιγμή ο μόνος φορέας που έχει αναπτύξει σημαντική δράση στην προβολή του νομού μας, ο μόνος φορέας που αναπτύσσει σοβαρές και σημαντικές δράσεις για τουριστική ανάπτυξη είναι το Επιμελητήριο Ξάνθης. Ούτε ο δήμος, ούτε η περιφέρεια! Τουρισμός δεν είναι να χοροπηδούν κάποιοι στην πλατεία…», επικρίνει καυστικά ο κ. Αγκόρτσας και προτείνει να συσταθεί ένας ενιαίος φορέας με επικεφαλής το Επιμελητήριο Ξάνθης όπου θα συμμετέχουν και οι δήμοι και η περιφέρεια που θα σχεδιάσουν το τουριστικό μέλλον του νομού μας αναπτύσσοντας στοχευμένες δράσεις.

Διαμόρφωση τιμών σε προορισμούς της Θράκης

Στον παρακάτω πίνακα παρουσιάζονται οι κυριότερες από τις μεταβολές ξενοδοχειακών τιμών σε προορισμούς της Θράκης:

Προορισμός

Μαρ. 2014 (euro)

Φεβ. 2015 (euro)

 

Μαρ. 2015 (euro)

 

Ετήσια μεταβολή

 

Μηνιαία μεταβολή

 

Κομοτηνή

 

58

 

57

 

57

 

-2%

 

0%

 

Ξάνθη

 

65

 

74

 

60

 

-8%

 

-19%

 

Αλεξανδρούπολη

 

72

 

74

 

72

 

0%

 

-3%

Μαριάννα Ξανθοπούλου
mxanthopoulou@emrpos.gr
Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Πρόγραμμα “Σπίτι μου 2”: Ο χρόνος μετράει αντίστροφα για την έναρξή του

Τα ψιλά γράμματα που πρέπει να προσέξετε O χρόνος για την έναρξη της διαδικασίας υποβολής …