Απουσία πρόσκλησης ενδιαφέροντος και «προεκλογικό άρωμα» καταγγέλλει ο σύλλογος Δασκάλων μειονοτικών Σχολείων Νομού Ξάνθης Αποφοίτων ΕΠΑΘ
Επιστολή στο νέο υπουργό Παιδείας. Κατατίθενται οι αντιρρήσεις τους για το νέο νομοθετικό πλαίσιο σχετικά με τη μειονοτική εκπαίδευση
Την έντονη αντίδρασή τους αναφορικά με όσα δρομολογούνται στη Μειονοτική Εκπαίδευση εκφράζουν προς τον υπουργό Παιδείας Αριστείδη Μπαλτά, με επιστολή τους τα μέλη του ΔΣ του συλλόγου Δασκάλων μειονοτικών Σχολείων Νομού Ξάνθης Αποφοίτων ΕΠΑΘ και τονίζουν την αντίθεσή τους σε συγκεκριμένες διατάξεις της τροπολογίας του σχεδίου νόμου για την Έρευνα και την Καινοτομία Ν.4310/2014, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στο γεγονός ότι δε ζητήθηκε η γνώμη της Μειονότητας.
Στην επιστολή του ο σύλλογος περιγράφει τις διαμαρτυρίες που έχουν προκληθεί με αφορμή το διορισμό των σχολικών συμβούλων για το μειονοτικό πρόγραμμα σε Ξάνθη και Ροδόπη. Από την πλευρά των ΕΠΑΘιτών δασκάλων στηλιτεύεται η στάση του περιφερειακού διευθυντή εκπαίδευσης Σάββα Μελισσόπουλου, καθότι, όπως σημειώνουν εστάλη στο υπουργείο η εισήγησή του, χωρίς προηγούμενη πρόσκληση ενδιαφέροντος, με αποτέλεσμα οι διορισμοί των δύο συμβούλων να πυροδοτήσουν αντιδράσεις. Αυτό, πάντα όπως αναφέρουν, είχε ως αποτέλεσμα να τροποποιηθεί η απόφαση διορισμού με ΦΕΚ που δημοσιεύτηκε ελάχιστες ημέρες μετά την προκήρυξη των εκλογών και με σαφείς αιχμές για τη διαδικασία με την οποία δρομολογήθηκε.
Ο σύλλογος θεωρεί ότι πρόκειται για μια κατάφωρη αδικία που συντελείται εις βάρος των μελών του Σωματείου, θίγοντας τα έννομα συμφέροντά τους και γι’ αυτό ζητούν την παρέμβαση του υπουργού για να ανακληθεί η υπουργική απόφαση του πρώην υπουργού Παιδείας, που αφορούσε στο διορισμό. Θεωρούν δε ότι πρέπει να καταλάβει τη θέση του σχολικού συμβούλου για την Ξάνθη μέλος του σωματείου τους «ώστε να αποκατασταθεί η αδικία, το χάος και η ανησυχία που επικρατεί στους Μουσουλμάνους δασκάλους της Μειονότητας».
Ακόμη, με την επιστολή του, ο σύλλογος εκφράζει τις αντιρρήσεις του για την απαγόρευση διδασκαλίας στο ελληνόγλωσσο πρόγραμμα από μουσουλμάνους εκπαιδευτικούς, θεωρώντας ότι αυτό είναι αντισυνταγματικό. Γι’ αυτό ζητούν την απόσυρση του άρθρ. 64 παρ. 1 της τροπολογίας που ρυθμίζει θέματα Μειονοτικών Σχολείων Θράκης. Ακόμη, αναφέρονται στη σύσταση του Διδασκαλείου Εκπαιδευτικών Μειονοτικού Προγράμματος (ΔΕΜΠ), σχολιάζοντας ότι ο χρόνος εκπαίδευσης των λίγων μηνών δεν είναι αρκετός για την ολοκληρωμένη εκμάθηση διδασκαλίας του μειονοτικού προγράμματος και γι’ αυτό καταθέτουν τα αιτήματα: α) συνέχιση του Τομέα για τη Μειονοτική Δημοτική Εκπαίδευση εντός του ΠΤΔΕ του ΑΠΘ που είδη φοιτούν 54 Μουσουλμάνοι φοιτητές από τη Θράκη, β) άμεση νομοθετική θωράκιση του συγκεκριμένου Τομέα, γ) κατοχύρωση και ουσιαστική αναβάθμιση καθώς και αύξηση των κονδυλίων του ΠΤΔΕ του συγκεκριμένου Τομέα, δ) ανάπτυξη και στελέχωση του με το κατάλληλο ανθρώπινο δυναμικό, δημιουργία εδρών καθηγητών Τουρκικής Γλώσσας, Λογοτεχνίας καθώς και Θρησκευτικών Μουσουλμανικής Θρησκείας, σε συνεργασία με ανώτατο εκπαιδευτικό ίδρυμα της Τουρκίας (Μορφωτική Συνεργασία Ελλάδας – Τουρκίας) και ε) λειτουργία στο εν λόγω τμήμα και αντίστοιχος τομέας σταθερής και συστηματικής επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών του Τουρκόγλωσσο προγράμματος.