Μειοψήφησε ο Κ. Αντωνιάδης ζητώντας παρέμβαση του Σώματος Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης. Απλήρωτοι 17 μήνες οι εργαζόμενοι του ΝΠ
Μπαίνει και ο δήμος Αβδήρων στην ανακύκλωση. Σύγχυση στον οικισμό των Αβδήρων με την τέλεση μνημοσύνων και ουζοκατανύξεων στο ΚΑΠΗ του χωριού
Με την παρουσία δέκα περίπου μελών του ΚΑΠΗ Αβδήρων ξεκίνησε η συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου του δήμου Αβδήρων το απόγευμα της Τετάρτης. Η επίσκεψή τους στο δημοτικό συμβούλιο οφειλόταν στη διαμάχη που έχει προκύψει ανάμεσα στα ίδια τα μέλη του ΚΑΠΗ και επαγγελματίες του οικισμού για τις εκδηλώσεις που διοργανώνονται στο δημοτικό χώρο. Συγκεκριμένα, οι επαγγελματίες δυσφορούν διότι στο ΚΑΠΗ διοργανώνονται μνημόσυνα με πολύ μικρότερο κόστος, ενώ προσφέρεται στο χώρο πέρα από καφέ, ούζο και μεζεδάκια, με αποτέλεσμα να μειώνεται η κίνηση στα λιγοστά ούτως ή άλλως καφενεία του χωριού.
Ο πρόεδρος του ΝΠΔΔ Νίκος Μαυρίδης που ήταν ενήμερος για την υπόθεση, σημείωσε ότι «το ΚΑΠΗ δεν μπορεί να ασκεί εμπορική δραστηριότητα, γίνεται να προσφέρει ένα καφέ, αλλά όχι να τελεί και μνημόσυνα». Ο λόγος δόθηκε στον κ. Πούλιο που ανέλαβε να μιλήσει από την πλευρά του ΚΑΠΗ. Ο ίδιος εξήγησε πόσο τα μέλη φροντίζουν το χώρο και ότι κάποια μνημόσυνα γίνονται και αφιλοκερδώς, καθώς υπάρχουν άνθρωποι με μεγάλες οικονομικές δυσκολίες. «Πρέπει να βρεθεί μία φόρμουλα. Εμείς κάνουμε κοινωνικό έργο, άλλο να δίνεις για μνημόσυνο 200 € και άλλο 500-1.000 €».
Αντιρρήσεις εξέφρασε ο σύμβουλος της πλειοψηφίας από τα Άβδηρα κ. Χατζόπουλος, υπογραμμίζοντας ότι η άσκηση εμπορικής δραστηριότητας έχει και υποχρεώσεις που δεν πρέπει και δεν μπορεί να αναλάβει το ΚΑΠΗ. «Το αίτημα να γίνει η αίθουσα του ΚΑΠΗ πολλαπλών χρήσεων είναι δίκαιο, ωστόσο θα πρέπει να μπορούν να τελούνται μόνο αφιλοκερδώς μνημόσυνα».
Ο δήμαρχος Γιώργος Τσιτιρίδης που πήρε το λόγο στο τέλος σημείωσε ότι: «πρέπει να βρεθεί ένας χώρος για μνημόσυνα, πέραν του ΚΑΠΗ που πρέπει να λειτουργεί με άλλο σκοπό, και στα Άβδηρα, όπως συμβαίνει σε όλα τα μεγάλα χωριά». Κάλεσε τα μέλη του ΚΑΠΗ να σεβαστούν και τους επαγγελματίες και ζήτησε να βρεθεί μια κοινά αποδεκτή λύση με καλή διάθεση, στη βάση της κοινής αποδοχής ότι μπορεί να τελούνται εκεί και κάποια μνημόσυνα, αλλά όχι και να προσφέρονται ούζα και κονσέρβες.
Νέα καθυστέρηση μπορεί να προκύψει από τη μειοψηφία στην απόφαση για τη λύση της κοινωφελούς επιχείρησης του δήμου Αβδήρων
Για μια ακόμη φορά στο δημοτικό συμβούλιο των Αβδήρων, αλλά για πρώτη φορά με τη νέα δημοτική αρχή τέθηκε επιτακτικά το ζήτημα της λύσης της κοινωφελούς επιχείρησης του δήμου Αβδήρων, που είναι μεν ανενεργή επί σειρά ετών, αλλά δεν έχει ληφθεί η απόφαση για να προχωρήσει η διαδικασία. Πιο έντονα από όλους από αυτή την καθυστέρηση πλήττονται οι υπάλληλοί της, δύο καθηγήτριες και μία καθαρίστρια, που παραμένουν απλήρωτοι για 17 μήνες.
Ο αντιδήμαρχος των Οικονομικών Σταμάτης Βαλασίδης στην εισήγησή του ανέφερε ότι υπάρχει πλέον επικάλυψη αρμοδιοτήτων και ότι το νομικό πρόσωπο δεν έχει ούτε χρηματοδότηση. Για το λόγο αυτό ζήτησε να συμφωνηθεί η λύση της εταιρίας και να οριστούν ορκωτοί λογιστές για να προχωρήσουν την εκκαθάριση. Μόνο μετά από αυτή τη διαδικασία, όπως εξήγησε, θα μπορέσουν να πληρωθούν, αλλά και να μεταφερθούν στη συνέχεια οι υπάλληλοι.
Ο Δημήτρης Γαλανόπουλος αναρωτήθηκε πώς θα δεσμευτούν οι ορκωτοί ώστε να επισπεύσουν τη διαδικασία, αφού ο νόμος δίνει τη δυνατότητα να ολοκληρωθεί το έργο εντός 36 μηνών, όμως ο κ. Βαλασίδης εκτίμησε ότι αν δοθούν τα στοιχεία που ζητούνται από τις επιχειρήσεις των Αβδήρων και του Σελέρου θα ολοκληρωθεί η λύση μέσα σε έξι μήνες. Ο Κώστας Αντωνιάδης διαφώνησε με την επιλογή αυτή και ζήτησε να κληθεί το Σώμα Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης, καθώς υπάρχουν κενά στη διαχείριση.
Εκ των υπηρεσιών, ο κ. Μουρατίδης εισηγήθηκε και αυτός τη λύση της επιχείρησης, η οποία και θα λάβει αν λυθεί 90.000 € (45.000 € από το ΚΔΑΠ και 45.000 € από το δήμο) και θα απελευθερώσει το προσωπικό, που θα μπορεί να μεταφερθεί στις υπηρεσίες ή το ΝΠ του δήμου.
Ο νομικός του δήμου κ. Μαυρομάτης σημείωσε ότι αρχικά είχε ταχθεί υπέρ της παρέμβασης του Σώματος των Ελεγκτών ως πιο οικονομική λύση, αλλά με δεδομένη την καθυστέρηση που θα ακολουθήσει, προτίμησε τη λύση των ορκωτών.
Ο δήμαρχος έκανε έκκληση σε όλους τους συμβούλους να εγκρίνουν ομόφωνα τη λύση, ώστε να μην υπάρξουν άλλα εμπόδια στην υπόθεση. Ο κ. Αντωνιάδης όμως ήταν ανένδοτος και μειοψήφησε.
173 μπλε κάδοι σε όλους τους οικισμούς του δήμου για την εναλλακτική διαχείριση απορριμμάτων
Σχεδόν τελευταίος (εκκρεμούν άλλοι 1-2) ο δήμος Αβδήρων υπέγραψε προχθές την τριμερή προγραμματική σύμβαση με τη ΔΙΑΑΜΑΘ και την Ελληνική Εταιρία Αξιοποίησης Ανακύκλωσης και τη διμερή σύμβαση με τη ΔΙΑΑΜΑΘ για να ξεκινήσει η εναλλακτική διαχείριση απορριμμάτων στο δήμο. Ο κ. Τσιτιρίδης ενημέρωσε αρχικά ότι καθυστέρησε η διαδικασία γιατί αρχικά ζητούσαν από το δήμο 30.000-40.000 €, αλλά τώρα το κόστος έπεσε στα 12.000 €. Ο δήμος παρέλαβε 173 μπλε κάδους και με τη υπογραφή των συμβάσεων θα παραλάβει και ένα απορριμματοφόρο και ένα όχημα συλλογής ανακυκλώσιμων υλικών. Οι πρόεδροι των κοινοτήτων κλήθηκαν να προτείνουν τα σημεία που θα τοποθετηθούν οι κάδοι σε όλους τους οικισμούς του δήμου. Ο δήμαρχος εξέφρασε των προβληματισμό της δημοτικής αρχής για το προσωπικό που είναι αναγκασμένοι να παραχωρήσουν για την ανακύκλωση, αφού το κόστος αυτό μαζί με τη συντήρηση το αναλαμβάνουν οι ίδιοι. Επίσης, υπογράμμισε ότι χρειάζεται εποπτεία για να μην καταλήξουν να γεμίζουν με συμβατικά σκουπίδια οι κάδοι.
Ο Βασίλης Τσολακίδης ζήτησε να υπάρξει στις συμβάσεις σαφής προσδιορισμός των οφελών του δήμου. «Πρέπει να συμφωνήσουμε κι εμείς, αφού θα έχουμε πρόστιμα σε διαφορετική περίπτωση. Να ζητήσουμε με την πρόοδο της ανακύκλωσης να έχουμε μείωση του ποσού που πληρώνουμε στον ΣΔΑΝΞ και να καταβάλλουμε το ποσό ανά τόνο, ώστε να φαίνεται ποιο είναι το όφελος. Επίσης, να μπει διάταξη που να μας δίνει τη δυνατότητα να αποσυρθούμε αν δεν είναι επωφελές για το δήμο», σημείωσε ο ίδιος.
Ο κ. Τσιτιρίδης απάντησε ότι σε κάθε περίπτωση οι δήμοι θα μοιράζονται το ποσό που θα προκύπτει από τη διαχείριση του ΚΔΑΥ, ενώ εξέφρασε επιφυλάξεις αν ο δήμος μπορεί να επέμβει στη σύμβαση που είναι κοινή για όλους τους δήμους.