Αρχική ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ Το πιο ακριβό υγραέριο στην Ξάνθη!

Το πιο ακριβό υγραέριο στην Ξάνθη!

0

Ενιαία τιμή σ’ όλα τα πρατήρια καυσίμων στα 93 λεπτά ενώ δεν συμβαίνει το ίδιο με την βενζίνη

 

Δεν λειτουργεί ο ανταγωνισμός καταγγέλλουν πολίτες και συνεργεία. «Δεν ξέρω τίποτε γι αυτό…», λέει ο πρόεδρος των πρατηριούχων καυσίμων Ξάνθης

 
 
Στις υψηλότερες τιμές σ’ όλη την Ελλάδα πωλούν τα πρατήρια καυσίμων της Ξάνθης το υγραέριο, γεγονός που έχει μειώσει σημαντικά το ενδιαφέρον των οδηγών που είχε εκδηλωθεί πριν 3 – 4 χρόνια για την υγραεριοκίνηση των αυτοκινήτων ως συμφερότερη εναλλακτική επιλογή, ιδιαίτερα μετά την έκρηξη της τιμής της βενζίνης. Σημείο προβληματισμού επίσης αποτελεί το γεγονός ότι η τιμή που ανέρχεται σε 93 λεπτά έναντι 78 λεπτών για παράδειγμα στο Βόλο είναι η ίδια και στα 6 βενζινάδικα που πωλούν υγραέριο στο νομό μας και μάλιστα όταν αλλάζει, αλλάζει αυτόματα και την ίδια στιγμή σ’ όλα γεγονός που παραπέμπει σε παιχνίδια τύπου καρτέλ που παίζονται καθώς αφαιρείται το θεσμοθετημένο δικαίωμα του ανταγωνισμού. Την επισήμανση – καταγγελία κάνουν πολίτες που έχουν αυτοκίνητα που κινούνται με υγραέριο αλλά και πιστοποιημένα συνεργεία που εγκαθιστούν στα αυτοκίνητα αυτό τον μηχανισμό που έχουν έννομο συμφέρον.
 
Fix τιμή στο υγραέριο στην Ξάνθη  
Ο κ. Ζερζελίδης Ιωάννης διατηρεί ένα από τα 6 – 7 πιστοποιημένα συνεργεία αερίων – καυσίμων που βρίσκεται στο 1ο χιλ. Ξάνθης – Καβάλας. Η δουλειά του είναι να τοποθετεί τον κατάλληλο μηχανισμό που μετατρέπει ένα αυτοκίνητο από βενζινοκίνητο σε υγραεριοκίνητο. Όπως λέει ο ίδιος η δουλειά έχει πέσει πολύ επειδή ο νομός μας έχει την ακριβότερη τιμή στο υγραέριο: «Δεν λειτουργεί ο ανταγωνισμός στην Ξάνθη. Όλα τα πρατήρια έχουν την ίδια τιμή στα 93 λεπτά και όταν αλλάζει, αλλάζει το ίδιο δευτερόλεπτο σε όλα. Αυτό μόνο εδώ συμβαίνει….
Έτσι ο πελάτης που έχει αυτοκίνητο υγραεριοκίνητο το κέρδος του σε σχέση με την βενζίνη είναι 45% στην Ξάνθη ενώ σ’ άλλους νομούς που λειτουργεί ο ανταγωνισμός 50% και πάνω».
 
Ι. Σιούτας: «Δεν ξέρω τίποτε γι αυτό…»      
Τις καταγγελίες αυτές μεταφέραμε στον πρόεδρο των πρατηριούχων καυσίμων Ξάνθης κ. Γιάννη Σιούτα οποίος αιτιολογώντας το ύψος της τιμής έναντι του Βόλου ή της Θεσσαλονίκης (84 λεπτά) την απέδωσε στο υψηλότερο κόστος μεταφοράς ενώ επίσης ανέφερε ότι είναι δικαίωμα του κάθε πρατηριούχου να κοστολογεί τόσο όσο θεωρεί ότι θα αποκομίσει ένα εύλογο κέρδος τα προϊόντα που πουλάει. Αναφορικά δε με την fix τιμή στο υγραέριο και γιατί συμβαίνει περιορίστηκε να πει μόνο ότι: «Δεν ξέρω τίποτε γι αυτό…».
 
Προσοχή στα μη πιστοποιημένα συστήματα…
Να σημειώσουμε ότι το υγραέριο αποτελεί μια καλή λύση για πιο οικονομικές μετακινήσεις, όμως η τοποθέτηση απαιτεί την προσοχή μας καθώς υπάρχουν πολλά συνεργεία που προσφέρουν φτηνές λύσεις για την εγκατάσταση υγραεριοκίνησης στα Ι.Χ. αυτοκίνητα χωρίς να διαθέτουν πιστοποίηση και αυτό μπορεί να αποτελεί μια επιλογή αμφίβολης αξιοπιστίας που θα πρέπει να απορρίπτεται γιατί πολλές φορές δεν τηρούνται προδιαγραφές που καθιστά απόλυτα ασφαλή την υγραεριοκίνηση  
Το κόστος εγκατάστασης από ένα πιστοποιημένο συνεργείο κυμαίνεται από 800 έως και 1.100 ευρώ ανάλογα με το αυτοκίνητο.
 
Μαριάννα Ξανθοπούλου

mxanthopoulou@empros.gr

Περισσότερα Σχετικά Άρθρα
Περισσότερα άρθρα από ΕΜΠΡΟΣ
Περισσότερα άρθρα από ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Μπορεί επίσης να σας αρέσει

Αυξάνονται οι επιβαρύνσεις από το κόστος στέγασης στην Ε.Ε. – Η Ελλάδα κατατάσσεται στην κορυφή

Η επιβάρυνση από το κόστος στέγασης αγγίζει το 31% του πληθυσμού στις πόλεις της Ελλάδας, …