4 χρόνια τώρα μ’ έναν αστυνομικό και χωρίς φυλάκιο. Αδιαφορία από την πολιτεία
Σχέδια επί χάρτου έμειναν οι έλεγχοι των ΚΕΛΑΥΕ και το προκάτ που θα έβαζε η περιφέρεια!
Ίδια και απαράλλαχτη παραμένει η κατάσταση στα Ελληνοβουλγαρικά σύνορα και συγκεκριμένα στη δίοδο των Θερμών. Παρά τα αιτήματα των φορέων για εγκατάσταση των απαραίτητων υποδομών, παρά τις υποσχέσεις και τις δεσμεύσεις υπουργών για επαρκή στελέχωση, δεν φαίνεται να « ιδρώνει το αυτί» της ελληνικής πολιτείας και 4 χρόνια από τα εγκαίνιά της η δίοδος του Αγίου Κωνσταντίνου από την Ελληνική πλευρά φυλάσσεται και ελέγχεται από έναν μόνο αστυνομικό βάρδιας και καθότι δεν υπάρχει συνοριακό φυλάκιο αυτός φιλοξενείται σε φυλάκιο της Βουλγαρίας και εξυπηρετείται από τις τηλεπικοινωνιακές υποδομές του!
Σχέδια επί χάρτου έμειναν οι έλεγχοι των ΚΕΛΑΥΕ και το προκάτ που θα έβαζε η περιφέρεια!
Την αρχική ευφορία από τη διάνοιξη της διόδου και την ελεύθερη διακίνηση ανθρώπων και προϊόντων διαδέχθηκε ο σκεπτικισμός, ο προβληματισμός και ακολούθως η δυσαρέσκεια από το όργιο του λαθρεμπορίου που παρατηρήθηκε εξαιτίας της ελλιπούς αστυνόμευσης. Ήταν τότε που κινητοποιήθηκαν οι τοπικοί φορείς και η Περιφέρεια και έγιναν τα πρώτα βήματα για τη σύσταση των ΚΕΛΑΥΕ τα οποία και προορίζονταν για έλεγχο του λαθρεμπορίου και στα σύνορα με βάρδιες που θα εγκαθίστανται σε προκάτ κατασκευή στις Θέρμες την οποία ανέλαβε να χρηματοδοτήσει η περιφέρεια. Όμως όλα αυτά έμειναν σχέδια επί χάρτου…Τα ΚΕΛΑΥΕ υπολειτουργούν αφού δεν υπάρχει ενδιαφέρον των υπαλλήλων της Π.Ε. Ξάνθης για τη στελέχωσή τους (εφόσον δεν έχουν δοθεί κίνητρα) και το προκάτ από την περιφέρεια δεν ήρθε ποτέ!
Αφού απαγορεύεται η διέλευση γιατί διανυκτερεύουν βουλγάρικες νταλίκες στην ορεινή περιοχή;
Και σαν να μην έφτανε αυτό – πληροφορίες του «Ε» αναφέρουν – ότι οι Βούλγαροι «εξυπηρετούνται» ευκολότερα από τους Έλληνες ταξιδιώτες! Συγκεκριμένα είναι κοινό μυστικό ότι περνούν την νύχτα πολλές Βουλγάρικες διαξονικές νταλίκες φορτωμένες με κάθε λογής εμπορεύματα και πάνω από το επιτρεπόμενο βάρος διέλευσης των 2,5 τόνων και αυτό αποδεικνύεται από το γεγονός ότι επιλέγουν χώρους διανυκτέρευσης στη ορεινή περιοχή ενώ σε περίπτωση που έμπαιναν στην χώρα μας από τον Προμαχώνα ή την Νυμφαία Κομοτηνής και κινούνταν στην Εγνατία θα επέλεγαν χώρους διανυκτέρευσης εκείνων των περιοχών και όχι της ορεινής. Την ίδια στιγμή ο νόμος ισχύει απαρέγκλιτα για τις ελληνικές νταλίκες μεγαλύτερες των 2,5 τόνων. Όλα αυτά βέβαια είναι απόρροια της δραματικής έλλειψης ελεγκτικών μηχανισμών με υπαιτιότητα της ελληνικής πολιτείας και η κατάσταση αυτή εκθέτει την ίδια ενώ δημιουργεί προβλήματα αθέμιτου ανταγωνισμού λόγω λαθρεμπορίου στις τοπικές επιχειρήσεις.
Αλλά φωνή βοώντος…
Μαριάννα Ξανθοπούλου